Normálně byste ji mohli vidět jako zpěvačku na koncertních pódiích, nebo jako herečku v televizi. Jenže Olga Lounová potvrzuje, že je nespoutaný živel. A když sedne za volant… „Rallye mě táhne odjakživa,“ říká při své účasti na Bohemia Rallye ikona seriálu Vyprávěj či filmu Tacho. Co na tom, že na lídra Jana Kopeckého po sobotní části ztrácela 22 minut, jako hvězda šoubyznysu budí velký zájem.
Na první pohled vás v tom nadupaném speciálu zaujme. Dlouhé, černé kudrnaté vlasy, kombinéza s červenou hvězdou a na rukávu nápis Žito 44. „Jojo, Dan Landa mi už psal, že prý jedu dobře. Sleduje mě,“ směje se herečka a zpěvačka Olga Lounová, která se účastní (jako jedna ze dvou žen) letošního ročníku Bohemia Rallye. „Plním si dětské sny,“ uznává.
Jak si to užíváte takto na chvíli opustit svět celebrit a vystřídat ho za rallye?„Hrozně. Já už jezdím rallye asi tři roky, dostala jsem se k tomu po filmu Tacho. Nabídli mi auto při rallye sprintu v Praze a hned mě to chytlo. Chvilku jsem navigovala, a když se uvolnil vůz v týmu JT Racing, začala jsem jezdit. Na Bohemce sice jedu poprvé, ale užívám si to. Vždy jsem se na ní chodila dívat se ségrou a teď tu najednou závodím. Je to taková dětská radost.“
OLGA LOUNOVÁ |
Narozena: 7. 3. 1981 (32 let) Profese: zpěvačka, herečka (Tacho, Vyprávěj) Tým: JT Rocksteel Rally Team Vůz: Renault Clio Sport Startovní číslo na Bohemia Rallye: 54 Navigátor: Richard Nesvadba |
Co na to říkají vaše kolegyně ze šoubyznysu? Vyptávají se vás na to?
„Ale jo, ono rallye u nás ženský docela zajímá, všechny totiž řídí. Spíše ale obdivují, než že by se chtěly přidat. Normálně se totiž bojí. Už jen aby si třeba vedle mě sedly a nechaly se svézt, to už je složité. Ale pár už jich tam bylo.“
Na Bohemia Rallye jste navíc jednou ze dvou žen coby pilotek. Přitom jste dříve působila jako navigátorka a mohla působit i vedle Pavla Valouška. Jak moc vás to táhlo za volant?
„Tam mě to táhlo hned. Já už jezdím od osmnácti, co to dalo, takže to bylo okamžitě.“
Cítíte přesto z pozice řidiče větší respekt?
„No přímo strašnej! Já mám třeba pocit, že v civilu jezdím rychleji než s tímhle. Jak se o to auto bojím, jak je drahé a super, tak občas to při rovinkách dolů nebo srázech šetřím. Ač mám ale k tomu autu respekt, baví mě zkoušet nové věci a učit se.“
„Třeba letos jezdím celé mistrovství v rallyesprintech, což jsem sice chtěla i minulý rok, ale měla jsem tam nějaké koncerty, takže jsem něco prošvihla. Nyní ale už jedu vše, od Pačejova po Vsetín.“
Je přesto Bohemia Rallye takovým vaším závodním vrcholem?
„Asi ano. Sice jsem vloni jela Barum Rallye, ale to bylo jen tak pro zábavu, neboť mě navigoval šéf tohoto týmu, který je spíše řidič. Teď už je to ale na vážno, navíc jsou tu hodně úzké cesty. Cítím ale, že se zlepšuju. Nedělám si tak žádné velké ambice, spíše se soustředím na zlepšování. Koukám na toho, kdo je přede mnou a snažím se stáhnout rozdíl na něj. Navíc ženských je v rallye málo.“
V souvislosti s Bohemia Rallye se i hodně mluví o bezpečnosti a letos pořadatelé přichystali zpomalovací retardéry i vyslali 1500 pořadatelů. Jak ty kroky vnímáte?
„Je to mazec, úplně super. Spousta pořadatelů, má píšťalky, pískají, když projíždí auto, každých padesát metrů vidíte cedulku zakázaný vstup… měli s tím asi hodně práce.“