VIDEO | Jako hru na jistotu charakterizovala agentura AP reklamy během letošního Super Bowlu. Nedělní finále ligy amerického fotbalu NFL podle odhadů vidělo přes 108 milionů diváků a tradičně patří k nejsledovanější televizním pořadům v USA. Nedílnou součástí tohoto fenoménu se staly i reklamní spoty velkých firem, které neodrazují ani horentní sumy za reklamní čas. Tento rok musely za půlminutový spot zaplatit čtyři miliony dolarů (téměř 82 milionů korun).
Reklamy o Super Bowlu letos neobsahovaly žádné kruté žerty, sexuální narážky tvůrci stlačili na minimum a na příběhy, po nichž se divák cítil nesvůj, rezignovali úplně. Místo nich vsadili na lehký humor a emoce, konstatuje AP.
Šokující spoty podle ní nebyly v minulých letech vždy kladně přijaty, a proto se reklamní agentury zaměřily na více rodinná témata či vlastenecká sdělení. "Inzerenti se snaží zaujmout, ale nesnaží se jít přes hranu," tvrdí vedoucí marketingu reklamní společnosti MRY David Berkowitz. "Mnoho značek hraje od začátku na jistotu," dodal.
Mezi takové zařadila americká média například reklamní spot pivovaru Budweiser s roztomilým štěnětem, které za žádnou cenu nechce opustit svého koňského přítele. Jako obvykle nechybějí hvězdy, ať již sportovní, herecké nebo hudební. Módní řetězec H&M tak vsadil na fotbalistu Davida Beckhama.
Pivovar Anheuser-Bush pak ve své reklamě ukázal Arnolda Schwarzeneggera v netradiční roli hráče ping-pongu s účesem tenisty Björna Borga.
Největší kontroverze už předem vyvolal spot s hollywoodskou kráskou Scarlett Johanssonovou propagující přístroj na výrobu sodovky. Poprask ale nezpůsobil obsah reklamy, ale skutečnost, že herečka podporuje izraelskou společnost SodaStream, která má svou továrnu i v židovské osadě na okupovaném západním břehu Jordánu.