Čínské automobily už dávno nesázejí jen na nízkou cenu, v současnosti umějí nabídnout i kvalitní techniku a jízdu na úrovni.
Partnerství mezi fotbalovými kluby a automobilkami je celkem běžné, ovšem vztah MG a Liverpoolu FC je spíše nenápadný. Má však opodstatnění – značka, jež je dnes v čínských rukou, má hluboké kořeny ve Velké Británii, kde se postupně vypracovala mezi nejslavnější výrobce sportovních aut.
V roce 2005 ovšem zkrachovala, aby ji takřka vzápětí vrátila do života šanghajská skupina SAIC. Ta zatím sází na poněkud jiné typy vozidel, takže když liverpoolský záložník Thiago Alcántara před časem přebíral služební auto, byl to elektrický model ZS EV.
V opačném gardu se spolupráce ukázala v Austrálii. Když místní zastoupení výrobce pustilo do světa dvousetkusovou edici vlajkové lodi, dostala název ZS Essence Anfield. Thiagovo bezemisní SUV ovšem zatím na českém trhu není, ZS se prodává jen ve spalovací verzi.
Roli zelenějšího modelu zastupuje jiný sportovně-užitkový vůz – eHS. Tento model se totiž prodává v jediné variantě: jako plug-in používající 119kilowattový benzinový přeplňovaný čtyřválec a elektromotor. Systémový výkon spolupracujících jednotek činí 190 kW, točivý moment 370 N.m, co stačí na nejvyšší rychlost 190 km/h a sprint na stovku za 6,9 sekundy.
Poháněna jsou přední kola, a to přes unikátní dvojitou samočinnou převodovku nabízející šest stupňů pro spalovací agregát a čtyři stupně pro jeho bezemisního partnera. Ten má k dispozici baterii o kapacitě 16,6 kWh, jejíž plná zásoba zajistí až 52 kilometrů čistě elektrické jízdy (ta se aktivuje stiskem tlačítka).
V provozu se mimochodem pouze 136 kilogramů těžký lithium-iontový akumulátor nabíjí velmi rychle, což také není k zahození. Výbavy Emotion i Exclusive jsou pěkně bohaté, v seznamech nechybí vestavěná navigace, dvouzónová klimatizace, záďová kamera, šest airbagů, 18“ litá kola nebo balík bezpečnostních systémů zahrnující kupříkladu nouzové brzdění, pomocníka pro rozjezd do kopce, hlídače jízdy v pruhu nebo varování před projíždějícími vozidly při otevírání dveří.
Ceny automobilu o rozměrech 4574 x 1876 x 1685 milimetrů začínají na 887 940 korunách, připlácí se jen 16 000 korun za červenou, černou či stříbrnou metalízu. Celkově jde o skutečně mimořádnou nabídku, podobně pojaté plug-in hybridní SUV u nás zřejmě pod milion nekoupíte. V kabině si hned všimnete kvalitních materiálů, měkčených plastů nebo výborného zpracování.
A vzápětí také mimořádné prostornosti v obou řadách sedadel a kvalitního výhledu. Startuje se v hybridním režimu, kdy jsou do činnosti zapojeny oba agregáty. I na nepříliš kvalitním povrchu je jízda příjemná, na sportování ovšem více než 1800 kilogramů vážící SUV moc není.
Přitom řízení je přesné a složitá převodovka funguje skvěle, škubání nebo zaváhání nezaznamenáte, přechod mezi pohony je hladký. Společně za to oba agregáty umějí vzít, podvozek na osmnáctipalcových pneumatikách je však naladěný pro komfortní a plavnou jízdu.
Ani při vyšších rychlostech neruší hluk od podvozku nebo ústrojí, což je ostatně obecný znak všech vozů MG. Značka je také známá dlouhými zárukami. Celkově na vozidlo, na systém hybridního pohonu i na jeho akumulátor poskytuje garanci sedm let, nebo 150 000 kilometrů. Na neprorezavění také sedm let, ale dokonce už bez omezení nájezdu.
Celoevropská asistence je bezplatná v prvním roce a pak dalších čtrnáct let v případě, že pravidelný servis majitel provádí u autorizovaných partnerů.