24. ledna 2018 • 13:25

Prokop po Dakaru: Úkol jsme splnili a máme i cíl pro budoucnost

Autor:
TOP VIDEA
Vítková slavila medaili v Českém domě. Kdo ji nejvíc dojal? Vítková slavila medaili v Českém domě. Kdo ji nejvíc dojal?
CELÝ SESTŘIH: Dukla - Jablonec 0:1. Rozhodl Lischka, zápas přerušila tma CELÝ SESTŘIH: Dukla - Jablonec 0:1. Rozhodl Lischka, zápas přerušila tma
VŠECHNA VIDEA ZDE

Automobilový jezdec Martin Prokop splnil na Rallye Dakar cíl, se kterým se na start jubilejního 40. ročníku postavil, a umístil se v první desítce. S konečným sedmým místem, jímž vyrovnal české maximum v kategorii automobilů, byl spokojený. Zároveň má i motivaci do dalších let - chce se pokusit výsledek ještě vylepšit.



"Minimálně je to splnění úkolu. Úkol byl dostat se do desítky a do desítky jsme se tlačili od samotného začátku. I ve chvíli, kdy byla v závodě všechna jména, všechny hvězdy. To bylo hrozně příjemné," řekl Prokop ČTK na dnešní tiskové konferenci v Praze.

Radost mu dělaly hlavně výsledky v první části rallye, kdy v náročných dunách držel krok s absolutní špičkou. "Lidi mi gratulovali a povzbuzení přicházela i z Čech. Jenže já věděl, že ten den rallye nekončí a máme před sebou ještě třeba deset dní. A že nesmím usnout na vavřínech. Nebyl prostor se radovat," podotkl Prokop, jenž stejně jako při klasické rallye spolupracoval s navigátorem Janem Tománkem.

Ve druhé polovině soutěže se terény změnily, jelo se do hor a na kamenitých cestách. "Je pravda, že v peruánském pekle jsme byli konkurenceschopní, ale na rozbíječkách jsme už tolik nestačili. Musím ale přiznat, že jsem nečekal, že nás v tom ve druhém týdnu nechají tak vykoupat. Myslel jsem, že nás v Argentině nechají dojet na cestách jako dříve a řeknou: 'Hele, zažili jste si svoje a pojďte si to užít'," řekl Prokop, který druhou část rallye označil za demoliční a destruktivní.

Proti náročnosti tratě ale nic neměl. "Myslím si, že Dakar takový má být. Možná by se mi víc líbilo, kdyby tam bylo víc písku. Abychom nejeli do řečišť, kde to fakt bolelo. Byly tam stovky kilometrů, kdy to nebylo o tom, jak umíš řídit, ale bylo to o tom vydržet. Bylo to nekonečné houpání v dírách, kdy se člověk držel volantu jako vosa bonbónu. Radši bych jel v terénu, kdy záleží na pilotáži," uvedl pětatřicetiletý jezdec.

Prokop startoval na Dakaru potřetí a po 14. a 11. místě se poprvé posunul do desítky. Skutečnost, že "jen" vyrovnal české maximum Miroslava Zapletala z roku 2009, ho nemrzela. "Od šestého místa to nebyl takový kousek, který bych dokázal v daný moment ovlivnit. Když jsme bojovali s Kubou Przygonským a byli sedmí, tak jsem to měl ve svých rukách. Ve druhém týdnu jsem to ale postupně z rukou ztratil," řekl Prokop.

Po technických problémech klesl na osmou pozici a výrazně ztratil. Výše se posunul jen díky odstoupení Nizozemce Bernharda ten Brinkeho v předposlední etapě. "V té době jsme byli od šestého místa o hodiny, takže nemůžu říct, že by mě to mrzelo," podotkl rodák z Jihlavy.

Díky tomu, že české maximum nevylepšil, má motivaci pro další starty. "Loni jsme skončili jedenáctí a měli šanci být sedmí. Kdyby se to povedlo, na co byste se mě teď ptali?" pousmál se Prokop. Uvědomuje si ale, že pokud bude chtít bojovat o páté či šesté místo, musí svůj soukromý tým posílit. S jedním vozem je to nereálné. "Nemůžete čekat, kdo vypadne. Musíte tahat od začátku a je tam mnohem větší riziko, že vypadnete," uvedl.

I proto už letos jednal se Zapletalem, aby jel Dakar a byl připraven mu pomoct. "Potřebujete někoho, kdo u vás v případě nutnosti bude během pár minut. Už letos to vypadalo, že by Miro jel, ale nakonec nesehnal takový objem peněz, což byla škoda. Jsem přesvědčený, že by to pomohlo. Obzvlášť ve druhém týdnu," dodal Prokop.

Olympiáda 2018: kompletní informace najdete zde >>

Program ZOH >> Hokej na ZOH 2018 >>

 







Klasická verze
Mobilní verze