Dakar začal zostra. Musel jsem myšlenkově vypnout, přiznal Michek

duj
Dakar
Začít diskusi (0)

Čeští motocyklisté v prologu Dakarské rallye ukázali potenciál nahánět závodníky na továrních strojích. Martin Michek skončil čtrnáctý a Milan Engel bral 39. místo. Jezdci z týmu ORION – Moto Racing Group pak zdolali také 600 kilometrů dlouhý přejezd do bivaku. „Pořadatelé nám dali zabrat. Prolog byl dakarský a přejezd nudný, fakt ostrý. Já už nevěděl, na co jsem při těch dlouhých kilometrech měl myslet,“ popisoval Michek. „Přesun do Háilu dorazil úplně každého,“ doplnil Engel. Druhá část první etapy začne v neděli. Michek do ní odstartuje jako druhý!

První ostré kilometry se jezdcům z týmu ORION – MRG zamlouvaly. „Bylo to hodně písčité, žádná pista, jeli jsme po menších rozbitých dunách. Na závěr nás čekal velký sjezd, to byl zážitek. Takovou dunu jsem sjížděl naposledy v Jižní Americe. Etapa hodně rychle utekla, nestihl jsem se nadechnout a byl v cíli,“ popisoval Engel úvodní závodní momenty v Saúdské Arábii.

„Takový ostrý prolog jsem snad nikdy nejel. Co pořadatel sliboval, to splnil. Vypadá to, že trasa povede podobným terénem v následujících dnech. Asi nepojedeme po velkých technických dunách, ale spíše po rychlých a menších, občas se to proloží písčitou rovinkou s kamením,“ konstatoval Michek, který na nejrychlejšího v celkovém pořadí ztrácí čtyři minuty. „S časem jsem moc spokojený, přede mnou jsou kluci z továrních týmů. Ukázal jsem, že mám rychlost a mohu je trápit, což chci dělat neustále.“

To Engel nabral manko více než 13 minut. „Tím, že jsem startoval zezadu, tak už trasa byla načmáraná, jelo se fakt rychle. Ani jsem se nestačil dívat do roadbooku. Proto jsem jel spíše na jistotu, podle toho vypadal také výsledek,“ dodal Engel, který se pouštní soutěže účastní v kategorii bez asistence.

Jedna z nejtěžších překážek dne byl dlouhý přejezd do bivaku. „Vůbec to neutíkalo, bylo to vyčerpávající. Nakonec jsem myšlenkově vypnul,“ přiznal Michek, který měl možnost si vylosovat pořadí na startu nedělení etapy. Vyrazí do ní jako druhý.

Jeho týmový parťák má na dlouhé cesty trochu jinou strategii. „Nejlepší je nesledovat počet kilometrů do konce přejezdu. Myslím na hezké věci nebo si zpívám písničky,“ prozradil Engel. Porce kilometrů v rámci této dakarské logistiky byla fakt obrovská. „Podobné dálky jsme najížděli v Jižní Americe, vzpomněl jsem si na to,“ věděl Engel, který si na Dakaru vyzkoušel, jaké to je si sám servisovat motorku.

„V sobotu to nebylo moc složité, na motorku jsem se koukal, udělal nutné věci, spíše cvičně. V těch dalších etapách to bude složité, rozhodně to nebude sranda, když budu po dojezdu hodně unavený. Motorku mám ale v servisu a mohl jsem zajít pozdravit můj tým.“

Začít diskuzi