Mateschitz si stěžuje: To už nemá se závoděním nic společného

Mateschitzův tým Red Bull si zatím vede dobře
Mateschitzův tým Red Bull si zatím vede dobřeZdroj: Reuters
marcel gause
Formule 1
Začít diskusi (0)

Dietrich Mateschitz, majitel týmu Red Bull Racing, označil aktuální životnost pneumatik Pirelli za nepřiměřeně nízkou a volá po nápravě.

Přestože Sebastian Vettel zvítězil v Malajsii i v Bahrajnu, tedy ve dvou ze čtyř doposud uskutečněných velkých cen, vyjádřil majitel rakouské stáje Red Bull Racing Dietrich Mateschitz nespokojenost s mizernou životností pneumatik Pirelli. Podle jeho vlastního vyjádření dokonce musel tým přistoupit k úpravě auta, aby jej zpomalil a zajistil tak jeho ohleduplnější chování vůči nekvalitním italským pneumatikám. 

V rozhovoru pro rakouské noviny ´Krone´ doslova uvedl: „Formule 1 už dnes nemá s klasickým závoděním nic společného. Dnes se vítězem nestává nejrychlejší jezdec v nejrychlejším autě, ale ten, kdo svou rychlost nejoptimálněji přizpůsobí pneumatikám. Museli jsme přestavět naše auto, protože pneumatiky na něm nevydržely. Pokud bychom jeli opravdu tak rychle, jak je v našich možnostech, potřebovali bychom deset až patnáct zastávek v boxech!“ 

Pneumatiky se ale nestaly jediným tématem rozhovoru. Dietrich Mateschitz se vrátil k nedávnému konfliktu svých jezdců při GP Malajsie, v níž pozdější vítěz závodu Sebastian Vettel nedodržel dohodnutou týmovou režii a v závěru předjel kolegu Marka Webbera. Následovala roztržka mezi oběma jezdci, interní pohovory a konečné slovo vedení týmu, které dává znesvářené dvojici volnou ruku ve vzájemných duelech. 

„Vettel a Webber mohou až do konce sezóny závodit dle libosti. Dohodli jsme se s oběma na jediném, nesmějí se sestřelit z dráhy. Jinak platí: Předjeď mě, pokud na to máš. Jeď si tak rychle, jak můžeš,“ potvrdil dohodu a nastolený smír Rakušan. 

Na závěr se Mateschitz vyjádřil k budoucnosti Marka Webbera v týmu. Australský pilot sám po závodě v Sepangu (Malajsie) uvedl, že nejpozději v létě zveřejní své další plány. Ve hře je angažmá u Porsche ve vytrvalostních závodech včetně startu v Le Mans. Podle Mateschitze je ale možné i prodloužení smlouvy s Red Bullem a jeho setrvání ve formuli 1 po roce 2013. 

„To vše záleží jen na Webberovi samotném. Jak bude rychlý, jak bude dobrý. A na tom, jaké dostane nabídky.“

Začít diskuzi