Rýhy v asfaltu na startu GP Belgie. K čemu jsou a co mohou způsobit?

Cílová rovinka belgického okruhu Spa-Francorchamps je v úseku startovních pozic jedna až dvanáct rozryta uměle vytvořenými drážkami v asfaltu. Množí se obavy, zda nezpůsobí jezdcům na těchto pozicích problémy s přilnavostí při startu do závodu.
Jezdci kroutí hlavami. Cílová rovinka belgického okruhu Spa-Francorchamps je doslova rozryta uměle vytvořenými drážkami v asfaltovém povrchu. Co to je za novinku? Kromě toho se tato úprava povrchu netýká celého startovního roštu, ale jen pozic jedna až dvanáct. V další části zůstává dráha hladká.
Na dotazy jezdců má ředitel závodu Charlie Whiting jedinou odpověď: „V tomto úseku protéká při dešti voda přes dráhu. Drážky slouží k jejímu lepšímu odvedení pryč. V Brazílii jsme s tímto trikem udělali velmi dobrou zkušenost.“
Podobná úprava se chystá v budoucnu ještě v další vybrané pasáži okruhu Spa-Francorchamps. Od roku 2014 má být takto upravena část asfaltového povrchu mezi zatáčkami jedenáct a dvanáct.
Vysvětlení Charlieho Whitinga však nesmazalo obavy o znevýhodnění dvanácti nejlepších startovních pozic. Sdílí je také úřadující mistr světa a vedoucí muž průběžného pořadí Sebastian Vettel (Red Bull): „Na drážkách v asfaltu nás pravděpodobně čeká menší znevýhodnění při akceleraci. Rýhy snižují kontaktní plochu mezi pneumatikou a asfaltovým povrchem.“