Rýhy v asfaltu na startu GP Belgie. K čemu jsou a co mohou způsobit?

Rozrytý povrch startovního roštu na GP Belgie
Rozrytý povrch startovního roštu na GP BelgieZdroj: xbpimages.com
marcel gause
Formule 1
Začít diskusi (0)

Cílová rovinka belgického okruhu Spa-Francorchamps je v úseku startovních pozic jedna až dvanáct rozryta uměle vytvořenými drážkami v asfaltu. Množí se obavy, zda nezpůsobí jezdcům na těchto pozicích problémy s přilnavostí při startu do závodu.

Jezdci kroutí hlavami. Cílová rovinka belgického okruhu Spa-Francorchamps je doslova rozryta uměle vytvořenými drážkami v asfaltovém povrchu. Co to je za novinku? Kromě toho se tato úprava povrchu netýká celého startovního roštu, ale jen pozic jedna až dvanáct. V další části zůstává dráha hladká.

Na dotazy jezdců má ředitel závodu Charlie Whiting jedinou odpověď: „V tomto úseku protéká při dešti voda přes dráhu. Drážky slouží k jejímu lepšímu odvedení pryč. V Brazílii jsme s tímto trikem udělali velmi dobrou zkušenost.“

Podobná úprava se chystá v budoucnu ještě v další vybrané pasáži okruhu Spa-Francorchamps. Od roku 2014 má být takto upravena část asfaltového povrchu mezi zatáčkami jedenáct a dvanáct.

Vysvětlení Charlieho Whitinga však nesmazalo obavy o znevýhodnění dvanácti nejlepších startovních pozic. Sdílí je také úřadující mistr světa a vedoucí muž průběžného pořadí Sebastian Vettel (Red Bull): „Na drážkách v asfaltu nás pravděpodobně čeká menší znevýhodnění při akceleraci. Rýhy snižují kontaktní plochu mezi pneumatikou a asfaltovým povrchem.“

Začít diskuzi