Kalendář 2014 s rekordním počtem 22 závodů

Světová rada FIA na pátečním jednání projednala podobu kalendáře pro rok 2014. Překvapivě se v něm objevuje rekordních 22 velkých cen, ovšem s otazníkem u závodů v Jižní Koreji, Mexiku a New Jersey. Na pořadu dne byly také chystané volby prezidenta FIA a příprava smlouvy o dodávkách pneumatik Pirelli v nadcházející sezóně.
Světová rada Mezinárodní automobilové federace FIA na svém pátečním zasedání schválila kromě jiného kalendář mistrovství světa formule 1 pro rok 2014. Program příštího ročníku čítá rekordních 22 velkých cen, což ještě ale neznamená, že se všechny uskuteční.
GP Jižní Koreje, která je přesunuta z podzimního termínu na 27. dubna, má u svého termínu doplněk ve tvaru „provizorní“. Jinými slovy to znamená: všechno jiného než jistota konání. Také GP New Jersey (1. června) a GP Mexika (16. listopadu) mají na svém řádku hvězdičku, představující podmíněné zařazení, které bude potvrzeno až v případě úspěšného předání okruhu technické komisi FIA.
GP Austrálie si uchovala pozici prvního závodu sezóny, šampionát odstartuje 16. března v Melbourne. Velké finále ji čeká za osm měsíců, 30. listopadu na brazilském okruhu Interlagos v Sao Paulu. Mezi tím zůstane jen několik víkendů volných s nejdelší povinnou čtyřtýdenní přestávkou v srpnu.
Jistými nováčky v kalendáři jsou GP Ruska v Soči a velký comeback nachystalo Rakousko na přebudovaném závodišti ve Spielbergu, nově pojmenovaném Red Bull Ring. Oproti letošku schází GP Indie.
Pracovní podoba kalendáře 2014:
| 1. | 16. března 2014 | GP Austrálie | Melbourne |
| 2. | 30. března 2014 | GP Malajsie | Sepang |
| 3. | 6. dubna 2014 | GP Bahrajnu | Sakhir |
| 4. | 20. dubna 2014 | GP Číny | Šanghaj |
| 5. | 27. dubna 2014 | GP Jižní Koreje (provizorně zařazena) | Yeongam |
| 6. | 11. května 2014 | GP Španělska | Barcelona |
| 7. | 25. května 2014 | GP Monaka | Monte Carlo |
| 8. | 1. června 2014 | GP New Jersey (*) | New Jersey |
| 9. | 8. června 2014 | GP Kanady | Montreal |
| 10. | 22. června 2014 | GP Rakouska | Spielberg |
| 11. | 6. července 2014 | GP Velké Británie | Silverstone |
| 12. | 20. července 2014 | GP Německa | Hockenheim |
| 13. | 27. července 2014 | GP Maďarska | Hungaroring |
| 14. | 24. srpna 2014 | GP Belgie | Spa-Francorchamps |
| 15. | 7. září 2014 | GP Itálie | Monza |
| 16. | 21. září 2014 | GP Singapuru | Singapur |
| 17. | 5. října 2014 | GP Ruska | Soči |
| 18. | 12. října 2014 | GP Japonska | Suzuka |
| 19. | 26. října 2014 | GP Abu Dhabi | Abu Dhabi |
| 20. | 9. listopadu 2014 | GP USA | Austin |
| 21. | 16. listopadu 2014 | GP Mexika (*) | Mexico City |
| 22. | 30. listopadu 2014 | GP Brazílie | Sao Paulo |
Pokud by týmy nevyužily právo veta a kalendář by byl definitivně přijat v této podobě, čekal by zejména menší soukromé týmy velmi těžký rok. Již nyní se některé z nich nacházejí ve značných finančních problémech. Pro příští rok musí týmy postavit zcela nové vozy, vybavené přeplňovanými motory V6 o zdvihovém objemu 1,6 litru, jejichž cena se z důvodu vývoje vyšplhala v porovnání s aktuálními osmiválci z 8 na 20 miliónů Euro.
Nové motory zůstávají velkou neznámou. Zatím platí úmluva, že každý jezdec má k dispozici pět pohonných jednotek na sezónu a při překročení tohoto počtu mu hrozí odsunutí o 20 míst dozadu na startovním roštu. Charlie Whiting ale pro případ přijetí 22dílného kalendáře doporučuje tento počet zvýšit na šest. To by ovšem znamenalo další navýšení nákladů oproti letošku.















