25. května 2015 • 11:30

Hamilton? To byl Monaco fail, říká o konci závodu Charouz

Autor: iSport.cz
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Kdo je favoritem finále hokejové extraligy a jaké faktory mohou rozhodnout?
Svědík: Baník, nebo Polsko? Pozor, horká je ale pořád i plzeňská stopa!
VŠECHNA VIDEA ZDE

OČIMA ZÁVODNÍHO PILOTA | Vezmeme si to hezky od začátku. Už od tréninků bylo jasné, že o vítězství na městské trati v Monaku si to opět rozdají Nico s Lewisem. Pak přišla kvalifikace, kde první a druhou část vyhrál Rosberg a vypadalo to, jako by měl před Lewisem tak trošku navrch. V rádiové komunikaci jsme slyšeli, že i sám Lewis ví co musí udělat.



Dal si mentální restart a ve třetí části zajel absolutně dokonalé kolo, kterým si pojistil pole position. Rorberg do první zatáčky opět probrzdil a už bylo jasné, že se bude muset spokojit s druhým místem.

Překvapením kvalifikace byl Sergio Perez, který se skoro až neuvěřitelně probojoval do Q3 a skončil na (pro Force Indii) fantastickém sedmém místě. Williamsy jako by usnuly na vavřínech a z teamů, který v posledním závodě aspiroval na pozici „best of the rest“ za mercedesem, se oba jezdci propadli až na chvost pole.

Začátek velké ceny proběhl poměrně standardně - na startu a v prvním kole se ti odvážnější proplížili o pár pozic nahoru, ale na špici se nic zásadního nestalo. Hamilton si pomalu začal budovat náskok, za ním Rosberg a v těsném závěsu Vettel.

Ten sice rychlost měl, ale na předjetí, nebo aspoň na pokus o něj, to nestačilo. Doufali jsme, že plánovaná jedna zastávka v boxech by mohla díky undercutu (zajetí do boxu o kolo dřív a využití gripu nové sady gum) pořadím trošku zamíchat, ale k našemu zklamáni se většina jezdců vrátila hezky zpátky na svoje pozice.

Pak ale přišel nováček „Mad Max“ Verstappen, kterému zatím a NAŠTĚSTÍ ještě nikdo neřekl, že se v moderní F1 jezdí konzervativně a v Monaku se předjíždění nesluší. Několikrát se mu to povedlo a pomalu postupoval v pořadí dopředu. Pak ale narazil na Grosjeana na starších pneumatikách a když nevyšel manévr vyvézt se za Vettelem (který Grosjeana předjížděl o kolo) tak musel zariskovat. Jako svůj moment si vybral nájezd do první zatáčky St. Devote.

Bohužel, Grosjean zabrzdil o něco dřív a díky jeho defenzivní stopě už neměl Verstappen kam uhnout. Došlo ke kontaktu a Maxův závod skončil zapíchnutím monopostu do bariéry. Upřímně, byl to asi trošku ambiciózní manévr, za který si vysloužil 5ti místnou penalizaci do dalšího závodu, ale mnohem radši budu koukat na tohle, než na Vettela, který celý závod krouží v závěsu a předjetí ani nenaznačí.

VIDEO: Srážka Verstappena s Grosjeanem

Tato akce ale strhla řetězec událostí, které asi nikdo nečekal. Vyjel safety car a Hamilton (z pro mě nepochopitelných důvodů) 15 kol před koncem zajel z prvního místa do boxů pro novou sadu gum. Rozhodnutí inženýra, které vyměnilo Hamiltonův 20ti vteřinový náskok, za třetí místo a definitivně ho připravilo o jasné vítězství. Viděli jsme, že v Monaku se skoro předjíždět nedá, ostatně se o tom přesvědčil i sám Hamilton, který se za 10 kol nebyl schopen dostat před Vettela který jel na podstatně horších gumách.

A tak Rosbergovi spadl Monacský hattrick do klína a o kousek se přiblížil svému cíli vyhrát šampionát Formule 1. Asi by jsme našli i horší přiklad jak zahodit jasné vítězství v Monaku, viz. Wirdheim v F3000 (2003), který začal slavit o chlup dřív než by se hodilo a díky jeho zpomalení k mechanikům na boxové zdi pár metrů pře cílovou čárou ho Nicolas Kiesa předjel a vyhrál. Rozhodně by si ale zasloužil místo v pomyslném žebříčku top ten Monaco „fails“.

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud