Formule potřebuje svobodu, s autem se ani nedá jet naplno, stěžuje si Alonso | iSport.cz
22. července 2016 • 10:17

Formule potřebuje svobodu, s autem se ani nedá jet naplno, stěžuje si Alonso

Autor: mto
TOP VIDEA
České fotbalové hvězdy mají jasno: Slavia s Barcelonou neprohraje! České fotbalové hvězdy mají jasno: Slavia s Barcelonou neprohraje!
Kvitová posedmé na Masters: Jsem už matadorka. Ruka bolí jen občas Kvitová posedmé na Masters: Jsem už matadorka. Ruka bolí jen občas
VŠECHNA VIDEA ZDE

Časy se mění a ve formuli 1 přináší změny spíše restrikce a zmatky. Boj mezi jezdci na trati dokáže stále být divoký, čím dál víc do něj ale promlouvají různá pravidla, a to se nelíbí fanouškům a ani jezdcům. Například Fernando Alonso si teď postěžoval, jak vedení šampionátu mluví do vývoje monopostů. "Natřete všechny vozy na černo a nepoznáte, kdo je kdo," kroutí hlavou dvojnásobný mistr světa.



Španelský jezdec je rutinérem ve startovním poli. Během mnoha let závodění si získal respekt okolí a když promluví, většinou každý ví, že další den se rozhodně v médiích neotisknou žádné fráze. Není to tak dávno, co se Alonso například nechal slyšet, že není spokojený s pneumatikami Pirelli, které obouvají formule od roku 2011.

"S autem nikdy nemůžeme jet úplně naplno. Taky nemůžeme útočit tak, jak bychom si přáli, protože gumy nám to prostě nedovolí," kroutil hlavou čtyřiatřicetiletý jezdec a pokračoval. "Když jedeme moc na hraně pneumatiky rázem ztratí přilnavost. A když zase přepínáme motor, tak překročíme limity týkající se spotřeby paliva," řekl otráveně.

Alonso se na startu formule 1 poprvé objevil už před patnácti lety a tehdy ještě všechno vypadalo jinak. Závody byly otevřenější, často se rozhodovalo v boxech, ale především v přímých soubojích. Adrenalin vládl na startovním roštu.

"Teď když člověk chce být rychlý tak nesmí útočit, to je to tajemství. Jenže zároveň to je přesný opak instinktu závodního jezdce," popisoval Alonso pro BBC.

Do závodní konkurence se ale pilot McLarenu neopřel, i když by mohl. Poslední roky dominuje Mercedes takovým způsobem, že jediné souboje, které ve velkých cenách často stojí za to, jsou ty, které svádí parťáci Lewis Hamilton s Nico Rosbergem.

"Vždycky to bylo tak, že dominoval jeden tým, jenže celý seriál byl dostatečně zábavný a teď už není. Kdoví proč. Možná proto, že auta jsou moc pomalá, nebo těžká, nebo drahá, nebo je zvuk motoru moc mizerný, vážně nevím," vykládal otevřeně.

K jeho rozčarování určitě přispělo i nové pravidlo o komunikaci týmů s jezdci rádiem platné od nedělní Velké ceny Maďarska. Pokud tým v průběhu Velké ceny informuje závodníka o technických problémech na jeho vozu, musí jej zároveň přivolat do boxů a teprve tam bude možné situaci řešit, nebo musí pilot vůz odstavit.

"Je to špatný vtip a krok nesprávným směrem," zlobil se pilot Sebastian Vettel hájící barvy Ferrari. Co nachystá vedení formule příště?

 
Články odjinud


Články odjinud