31. srpna 2018 • 12:07

Svatozář? Kdyby to šlo, jezdil bych bez ní, říká pilot Magnussen

Autor: Jakub Knoll
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Ačkoli v minulosti jezdil za týmy, které jsou ve F1 pojmem, štěstí našel tento Dán až u Američanů. „V Haasu jsem opravdu spokojen. Máme rychlé auto,“ hlásí v rozhovoru pro iSport pilot Kevin Magnussen, který se nebojí jít proti proudu a navzdory sílícím argumentům ve prospěch ochranné „svatozáře“ zůstává jejím zarytým odpůrcem.



Když nedávno do formule 1 vstoupila revoluce v podobě systému „Halo“ (česky svatozář) s cílem chránit životy pilotů, byla tato novinka kvůli svému vzhledu přijata hodně rozpačitě. Počáteční odpor sice pomalu chladne (i díky nedávné kolizi v belgickém Spa), ale s tím rozhodně nechoďte za Kevinem Magnussenem, který se letos chce stát nejlepším jezdcem ze „zbytku světa“.

Letošní ročník F1 pomalu vstupuje do své závěrečné třetiny, v průběžném hodnocení MS vám patří osmá příčka. Jak své dosavadní vystoupení hodnotíte?
„Řekl bych, že mám opravdu dobrou sezonu. Ještě ale neskončila, takže je před námi dost práce. Zatím však jde všechno podle plánu a můžeme být poměrně spokojeni.“

Vaší silnou stránkou jsou konzistentní výkony. Až na jeden výpadek kvůli nedotaženému kolu jste letos dokončil všechny závody a už osmkrát jste bodoval. Začal jste dělat něco jinak?
„Je to dáno především úsilím týmu, který se hodně zlepšuje. Podáváme pravidelně dobré výkony a navíc jsem letos neudělal moc chyb. Jednoduše řečeno, všechno souvisí se vším.“

Nechal jste se slyšet, že jste si sám pro sebe vytvořil pomyslný šampionát, ve kterém o titul bojují jezdci mimo elitní trojku stájí. Zatím vám v tomto ohledu patří druhá pozice. Jak vážně to berete?
„Tím, že tu máme šest pilotů, kteří jezdí pro Red Bull, Ferrari a Mercedes, a není kvůli tomu možné se s nimi rovnat, tak je dobré mít pár svých soupeřů, se kterými je o co závodit. Pokud porazíte zbytek startovního pole, můžete si říct, že jste nemohl dosáhnout ničeho více. Jako opravdové vítězství to ale samozřejmě nechutná.“

Tým Haas stále neoznámil jezdeckou sestavu pro rok 2019. Věříte, že máte dobrou šanci, aby s vámi americký tým prodloužil smlouvu?
„Cítím se tu šťastný a mám to tu rád. Máme dobré auto, takže nemám důvod uvažovat o něčem jiném.“

Před sezonou byl ve F1 zaveden nový bezpečnostní prvek – tzv. svatozář, která má chránit hlavu jezdce. Vy jste byl jedním z nejhlasitějších kritiků této novinky. Je váš názor stále stejný?
„Stále si myslím, že to není moc pěkné a cool. Nic se na tom ale nezmění a je třeba to tak brát.“

A pokud byste měl právo volby – jezdil byste se svatozáří, nebo bez ní?
„Pokud by se každý jezdec mohl rozhodnout, tak bych určitě závodil bez toho.“

Za týmového kolegu máte zkušeného Romaina Grosjeana. Jak spolu vycházíte? Nezměnilo se něco poté, co se oproti loňsku otočily role a začal jste být bodově úspěšnější než on? Navíc ho pravidelně porážíte i v kvalifikacích…
„Spolupracuje se mi s ním dobře. Je to talentovaný závodník, od kterého jsem se toho dost naučil, především, co se týká techniky jízdy. A ani letos se nic nezměnilo. Je jasné, že každý chce být vpředu, ale nás vztah zůstává dobrý. Neberu to tak, že bychom proti sobě bojovali.“

Haas sice nepatří mezi největší týmy, ale i tak si držíte šanci na zisk čtvrtého místa v Poháru konstruktérů, když na Renault ztrácíte jen pár bodů. Věříte, že s Haasem váš bývalý tým pokoříte?
„Jsem optimistou. Klíčem k tomu, aby se nám to podařilo bude určitě vyrovnanost. Jim se to zatím daří o něco lépe, proto jsou před námi. Sice se často kvalifikujeme před nimi a jsme rychlejší, ale konzistencí nás zatím převyšují.“

Vaše stáj mývala v minulosti problémy s tím, že v průběhu sezony postupně ztrácela formu. Letos tomu tak ale zatím není. Čím to je?
„Myslím, že je pro menší týmy typické, že nedokáží udržet vývoj vozu po celou sezonu. V probíhající sezoně to ale dokážeme eliminovat, na což můžeme být všichni v týmu pyšní. Zlepšujeme se závod od závodu.“

Ve formuli 1 působíte s roční přestávkou od roku 2014. Pódiového umístění jste se díky druhé příčce dočkal hned při debutu v Austrálii před čtyřmi lety, ale od té na podobný úspěch čekáte. Jak to vnímáte?
„Určitě bych se na pódium opět rád dostal, ale teď zkrátka bojujeme v jiné lize. Máme jiné cíle, na které se soustředíme.“

Přesto od vašeho vstupu do F1 prožíváte bodově nejúspěšnější sezonu. Není to paradoxní, když jste v minulosti závodil pro velké týmy jako McLaren a Renault?
„Formule 1 umí být v tomto ohledu docela úsměvná. McLaren je sice mnohem větší tým než Haas, ale přesto jsem s nimi nedokázal být tak konkurenceschopný. Můj letošní vůz je v rámci mé kariéry ve F1 určitě nejlepší.“

Váš otec Jan v minulosti také závodil ve F1 a nyní se věnuje vytrvalostním závodům. Působí však hlavně v Americe, máte vůbec možnost se navzájem podporovat?
„Jeden druhému se do závodění moc nepleteme. Je fajn, že oba máme své kariéry v motorsportu, takže máme o čem mluvit. Žádné rady mi ale určitě nedává. Bylo by ale pěkné, pokud bychom se jednou potkali ve stejném autě – třeba při 24hodinovce v Le Mans.“

Zničený McLaren Fernanda Alonsa po nehodě v Belgii
Zničený McLaren Fernanda Alonsa po nehodě v Belgii

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud