Může si za problémy sám Hamilton?

Zase on! Nikdo jiný nemá ve formuli 1 tolik problémů s pneumatikami jako Lewis Hamilton. V nedělní Grand Prix Maďarska opět přišel o vítězství, které by získal po odstoupení Felipeho Massy.
Britský pilot ale není jen obětí nešťastných náhod, za problémy s gumami si může vedoucí muž šampionátu částečně sám.
„Jel jsem dobře, nedělal jsem chyby a prostě jsem píchnul pneumatiku,“ říkal Hamilton po Grand Prix na Hungaroringu.
„Pak už jsem jel hlavně na jistotu, soustředil jsem se, abych dojel do cíle a získal alespoň nějaké body. Měl jsem smůlu, že jsem píchnul. Když jsem to zjistil, říkal jsem si: ,Proboha, proč zase já?‘ Loni jsem píchnul třikrát a připravilo mě to o titul mistra světa.“
Dá se s tím souhlasit, pneumatiky opravdu Hamiltona připravily o korunovaci. Byl by prvním nováčkem, kterému by se to podařilo. Právě s tím jeho problémy souvisí - jede svoji druhou sezonu, chybí mu zkušenosti.
Dokáže být sice pekelně rychlý, jenže za vysokou cenu: ničí pneumatiky.
„Nevíme přesnou příčinu, proč se pneumatika vyfoukla. Ale s největší pravděpodobností šlo o píchnutí o předmět na dráze,“ prohlásil Hirohide Hamašima, šéf vývoje u jednotného dodavatele pneumatik, firmy Bridgestone.
„Je pravda, že pneumatika měla hodně probrzděných plošek. Následkem je příliš tenký běhoun pneumatiky a vyšší pravděpodobnost propíchnutí pneumatiky.“
Od Hamiltonových pneumatik se kouří relativně často - už v první zatáčce se pozdním brzděním, při němž se mu zablokovala kola, snažil vzdorovat Felipemu Massovi. Neúspěšně. Na hranici možností bojoval i pak.
„Dovolím si tvrdit, že problém v pneumatice jako takové nebyl,“ dodal Hamašina. Hamilton má dobře spočítáno, že loni na problémy s pneumatikami doplatil třikrát. A všechny situace jsou si velmi podobné.
V GP Evropy na vodě vylétl v první zatáčce. Na usychající trati se snažil dohnat ztrátu celého okruhu, byl rychlejší než ostatní, jenže kompletně gumu zrušil.
Ta zatížení nevydržela a Brit byl bez bodu. V Turecku byl třetí, když se z pneumatiky urval běhoun a na trati sebou mrskal jako kapr ve vypuštěné vaně. Měl štěstí, že neměl daleko do boxů - jen místo třetího místa získal páté.
Z AGRESIVITY NEUBRAL
Že je jeho styl přehnaně agresivní, prezentoval ještě v Číně. Zase na osychajícím okruhu předváděl ďábelský výkon, jenže sjel pneumatiku až na běhoun, a když ji jel konečně vyměnit, sklouznul v nájezdu do boxové uličky do kačírku a už se z něj nevyhrabal. Vítězství bylo pryč, v dalším závodě i titul mistra světa.
Ani letos se zcela nepoučil a z agresivity neubral. V Turecku tak do garáže McLarenu přišli zástupci Bridgestone a doporučili Hamiltonovi, aby zvolil strategii s jednou zastávkou navíc proti ostatním.
Jinak by prý pneumatiky zrušil. Na rozdíl od osudné GP Číny, kde zástupci pneumatikářů přesvědčovali McLaren několik kol, ať Hamiltona povolají do boxů, poslechl.
Ne vždycky je ale tvrdá jízda na obtíž. Britovi třeba vynesla vítězství v GP Německa, dva týdny před závodem v Maďarsku.
Protože bylo chladněji než u Bridgestone očekávali (pneumatiky se vyrábí v Japonsku několik měsíců dopředu), měli jezdci problémy zahřát je na provozní teplotu.
Vůz McLarenu, který je ke gumám méně ohleduplný než kupříkladu stroj Ferrari, tak byl ve výhodě a Hamilton je jako jediný dokázal zahřát tak, jak bylo potřeba. Jindy se mu to ale může zase naopak vymstít.