Proč chytlo pět monopostů?

Týmy formule 1 zastávky v boxech nacvičují snad tisíckrát za sezonu. Ve Velké ceně Maďarska bylo vše ale komplikovanější než jindy. Byly to doslova ohnivé zastávky.
Pětice stájí měla problémy při tankování, kdy se vznítilo palivo uniklé z hadice.
Žádný z požárů neskončil tak dramaticky jako tankování Nizozemce Verstappena v roce 1995 v německém Hockenheimu. Tehdy plameny vyšlehly do výše 10 metrů poté, co se po karoserii rozlilo velké množství paliva.
Na Hungaroringu v neděli malé množství uniklého paliva rychle vyhořelo a hasit se muselo jen jednou - v případě Francouze Bourdaise z týmu Toro Rosso. A to dokonce hned dvakrát, takže se mu pod hledí dostala hasicí pěna a vůbec přes přilbu neviděl.
Týmy Toyota, Williams, Honda a Toro Rosso vyšetřují, proč vznícení paliva nastalo. Za normálních okolností by totiž ani nemělo z tankovací hadice uniknout, protože je celé zařízení velmi bezpečné a před každým závodem prochází důslednou kontrolou.
Většinou se také stává, že se ventil zasekne a palivo do vozů ani nepustí.„Musíme se na to pořádně podívat a zjistit, co se opravdu stalo,“ tvrdí prezident stáje Toyota John Howett. „Tím incidentem jsme ztratili pět sekund, a i když nás tentokrát pozici nestály, příště by mohly.
Domníváme se, že problém bude ve vysoké teplotě. Když se totiž palivo příliš ohřeje, je v nádrži vyšší tlak. Vše by mohlo vyřešit jeho chlazení, to je ale podle pravidel zakázané.“ Týmy tankovací zařízení fasují od externí firmy. Přístroje musí mít bezpečnostní certifi káty, které kontrolují komisaři Mezinárodní automobilové federace FIA.
Oheň se objevil i při zastávce Rubense Barrichella z týmu Honda. „Zatím víme, že tankovací hadice nezapadla do hrdla nádrže tak, jak by měla. Zatím se nezdá, že by za tím bylo něco víc.
Kvůli tomu uniklo zhruba půl litru paliva, které rychle vyhořelo,“ uvedl Nick Fry z Hondy. „Pak jsme auto dotankovali náhradní hadicí. Naštěstí se nic nestalo.“ „Jsem zvědavý, k jakým závěrům týmy dojdou, protože je velmi nezvyklé, aby se malé požáry objevily v tak velkém množství,“ tvrdí Fry. „Může to být samozřejmě náhoda, ale v takovém množství tomu moc nevěřím.“
S hořícím vozem se už podařilo i vyhrát - naposledy loni při GP Turecka měl stejné problémy Felipe Massa z Ferrari. Po závodě dokonce tvrdil, že si hořícího vozu ani nevšiml. Plameny tehdy jednoduše sfouknul tím, že se z boxového stání rozjel.