1. října 2008 • 16:11

Trest Rosbergovi prospěl

Autor: Tomáš Leixner
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Souhra okolností. Do boxů zajel s vozem Williams - Toyota v době, kdy tam nesměl. A pak za to také Nico Rosberg dostal trest. Přesto může být rád, že se tak v Grand Prix Singapuru stalo.



Díky tomu, že mu ve správný moment docházelo palivo, skončil senzačně druhý a po půl roce se opět dostal ve formuli 1 na stupně vítězů.
Kdokoliv na nesmyslná pravidla doplatí, nadává na ně.

Pakliže na trať vyjede zpomalovací vůz kvůli nehodě, zavřou se boxy a jezdci do nich nesmí odbočit. Za porušení je trest 10 sekund Stop&Go, jenž dokáže zničit celý závod. Výjimky neexistují ani pro případ, že by jezdci respektováním pravidel došlo palivo.

Stejné dilema měl v Singapuru, při prvním noční Grand Prix historie, i Nico Rosberg. Než aby zastavil na dráze s prázdnou nádrží a skončil, bral raději trest. A myslel si, že je konec. Podobně jako Fernando Alonso, který nakonec vyhrál i přesto, že startoval až patnáctý a po dvanácti kolech jezdil „bezpečně" poslední.

„V tomhle závodě jsem byl nahoře i dole. Začal úplně špatně, protože jsem se zasekl za Jarnem Trullim, který měl těžké auto. Tým mi po dvou kolech zahlásil: Buď ho předjedeš, nebo máš po závodě. Musel jsem zaútočit," líčil Rosberg.

„V takové chvíli můžete jen riskovat, protože nemá smysl být dvanáctý. To je lepší to zkusit a třeba nabourat do zdi.," prohlásil Němec ze stáje Williams, která ještě před pěti lety vyhrávala závody, ale od té doby upadá.

Rosberg po předjetí Trulliho okamžitě zrychlil, dotahoval se na Heidfelda, chystal se do boxů... A najednou boural Brazilec Piquet. Rosberg musel do boxů, i když jej automaticky čekal trest. „Říkal jsem si: To snad ne! Už zase! Podruhé jsem měl pocit, že pro mě závod končí," přiznal.

Zdaleka nekončil - jen mu nahrály další skutečnosti. Zpomalovací vůz kroužil dlouho, navíc v době, kdy měla většina jezdců absolvovat zastávky. Když se boxy otevřely, téměř všichni do nich odbočili a Rosberg byl rázem první. I když pořád s jistotou penalizace.

Jenže komisařům dlouho trvalo, než se na jasném trestu dohodli. Dali přednost potrestání Massově, který urval tankovací hadici. Než po Kubicovi (jenž stejně jako Rosberg musel do boxů v době, kdy byly zavřené) přišla řada na Němce, sázel na prvním místě jedno kvalifi kační kolo za druhým.

„Bylo krásné jezdit na prvním místě a vidět, jak mi z boxů ukazují jedničku. Jel jsem jako o život, abych si kvůli trestu, s nímž jsem počítal, pohoršil co nejméně," popisoval 23letý pilot, jenž jel svůj padesátý závod formule 1.

Během jedenácti kol si vyjel takový náskok, že se po zastávce vrátil třetí. A protože Trulli, jenž v té době vedl, zvolil špatnou strategii a po svém zastavení byl beznadějně pomalý, měl Rosberg téměř jisté druhé místo za Alonsem.

Před koncem jej ještě musel hájit před Lewisem Hamiltonem. Jenže Brit nechtěl riskovat, že způsobí hloupou kolizi ve chvíli, kdy byli oba jezdci Ferrari a mohl navýšit své vedení v mistrovství světa na sedm bodů.

I tak se Rosberg zapotil. „Přišlo mi všechno pomalé, Lewise jsem měl pořád v zrcátkách a bál jsem se, že na mě zaútočí. Všechno se vleklo a přál jsem si, aby už byl konec," přiznal Rosberg.

Konec přišel, navíc úspěšný. Poprvé od prvního závodu sezony v Austrálii byl Rosberg na stupních vítězů, navíc poprvé v kariéře druhý. To všechno přes trest za porušení pravidla, které je nesmyslné a ve většině případů až na jeden mělo letos zničující účinky.

Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud