Alonso má nakročeno do Ferrari | iSport.cz
9. ledna 2009 • 15:47

Alonso má nakročeno do Ferrari

Autor: Aleš Jirásek
Fernando Alonso
TOP VIDEA
iSport podcast: Proti Severním Irům bylo změn příliš. Před Kosovem neměl kouč experimentovat iSport podcast: Proti Severním Irům bylo změn příliš. Před Kosovem neměl kouč experimentovat
Sparta - Litvínov: Na začátku třetí třetiny vrací hostům vedení Hübl, 3:4 Sparta - Litvínov: Na začátku třetí třetiny vrací hostům vedení Hübl, 3:4
VŠECHNA VIDEA ZDE

Stane se Alonso s Ferrari mistrem světa v roce 2011? Spojení nejlepšího jezdce a týmu formule 1 bylo vždy zárukou úspěchu a obě strany „fl irtují“ nad možností hvězdné spolupráce, jež by porazila Hamiltona s McLarenem.



Fernando Alonso vítězí v rudém ferrari. Tato představa se za dva roky může stát realitou, protože mu na konci příští sezony skončí smlouva s Renaultem a v Maranellu by mohl mít otevřené dveře.

„Nebudeme dělat tajemství z toho, že by Fernando rád závodil v takovém týmu, jako je Ferrari,“ nechal se slyšet jeho manažer Lius García Abad. Podle italského tisku je již podepsaná předběžná smlouva na tři roky.

Alonso by mohl nahradit mistra světa roku 2007 Kimiho Räikkönena. Devětadvacetiletý Fin se několikrát nechal slyšet, že jeho život není jen o formulovém sportu a příští sezona by pro něho mohla být poslední.

„Existuje dost věcí i mimo F1. Určitě je mnoho jiných zajímavých výzev, které by mě bavily,“ řekl v polovině loňské sezony pilot, který se kromě svého jezdeckého umění proslavil také divokými nočními tahy s finskými hokejisty.

Alonso v loňské sezoně ukázal také týmového ducha a dotáhl svou stáj zpět do čela. Po celou sezonu naplno pracoval na zlepšení vozu a to mu nakonec přineslo dvě zasloužená vítězství.

V Itálii byl dokonce zvolen za nejlepšího pilota uplynulého roku a jeho výkony byly více oceněny než Hamiltonův titul nebo Massovo druhé místo.

Španěl je jediným současným jezdcem, jenž dokázal porazit Schumachera v době slávy, za což si v Itálii vysloužil velké uznání.

Všichni mají stále v paměti souboj o titul v sezoně 2006, kdy se rozhodovalo až v posledním závodě. Tehdy ukázal pevné nervy a jízdou bez chyb si dojel s pomalejším renaultem pro titul.

„On je něco speciálního, je skutečně mimořádný,“ vyzdvihl jeho schopnosti Luca di Montezemolo, prezident Ferrari.

Jeho konkurent a šéf Renaultu Flavio Briatore je jediným, kdo pracoval s oběma šampiony. „Oba jsou vynikající, ale Fernando dělá pod tlakem méně chyb než Michael,“ ocenil svého aktuálního jezdce.

K Alonsově psychické odolnosti výrazně přispěl motokárový závod finále mistrovství Evropy, konaný v Belgii roku 1998, kde vedl s velkým náskokem a o titul se připravil výletem z trati několik kol před cílem.

„Tato zkušenost mě změnila. Od té doby dělám méně zbytečných chyb,“ přiznal jezdec Renaultu, jenž svého zaměstnavatele vyjde ročně na třicet milionů eur.

Právě peníze by v jeho přestupu neměly hrát velkou roli, protože v době radikálního snižování rozpočtů se bude šetřit i na platu jezdců. U Ferrari tomu nebude jinak a gáže třicet milionů eur bude v době finanční krize příslušet pouze těm nejlepším.


Čím je Alonso výjimečný?

Jen málokterý jezdec se dokáže pod tlakem vyvarovat chyb. Alonso je ale v kritických momentech paradoxně ještě preciznější a rychlejší. Jeho styl ovládání vozu je jedinečný.

V každém nájezdu do zatáčky trhne prudce volantem a donutí tak auto k lehké nedotáčivosti.

Tím se vůz pozvolna přilepí k ideální linii a Alonso tak dokáže projet střed zatáčky fascinující rychlostí.

„Ještě jsme tu neměli nikoho, kdo by tak agresivně projížděl zatáčky,“ komentoval na jaře roku 2007 jeho jízdu dlouholetý testovací jezdec McLarenu Pedro de la Rosa.

Témata:  sport, motorismus, formule, 1, alonso
 
Články odjinud


Články odjinud