Trulli: Věk neřeším, vítězství ale ano!

Okamžik pravdy. Jiná charakteristika pro situaci týmu Panasonic Toyota Racing se nehodí. Jedna z největších automobilek světa se ve formuli angažuje už pátým rokem a i přes ohromné finanční investice nezískala zatím ani jedno vítězství. Všichni tuší, že pokud se to letos nezmění, šéfům v Japonsku dojde trpělivost. Jednička týmu, Ital Jarno Trulli, stojí na prahu důležité sezony.
V minulosti jste se často bránil prognózám na umístění. Stále raději na toto téma mlčíte?
„Ve formuli se stejně jako v životě může stát cokoliv. Rozhodují detaily. Tady v Barceloně se nám daří dobře, patříme k těm rychlejším. To jsou ale testy. Nikdo nahlas neřekne, co přesně tady zkouší. Skutečná pravda se tak ukáže až na prvním závodě. Vy novináři to neslyšíte rádi, ale já říká: Nechme se překvapit.
Jarno Trulli (Itálie) |
Narozen: 13.7.1974 Místo: Pescarra, Itálie Bydliště: Švýcarsko Stav: ženatý Debut v GP: Austrálie 1997 Počet vítězství: 1 |
Díky zavedení nových technických pravidel jsou teď všechna auta na stejné úrovni, ne?
„Všichni museli postavit od základu nová auta, ale tempo vývoje není u všech týmů stejné. Jak jsou na tom ostatní, to si netroufám hodnotit.
Podívejte se třeba na McLaren. V testech se mu nedaří, ale počkejme si na závod. Toyota se vždycky snažila být na špičce a doufám, že nezaostáváme ani tentokrát. Tady na testech zkoušíme všechno možné a zatím vládne spokojenost.“
Jenom to vítězství stále chybí...
„Bohužel ano. Možná se nerad pouštím do předpovědí, ale v tomto případě udělám výjimku. Letos bychom chtěli poprvé vyhrát a já doufám, že se to podaří právě mně. Auto na to má. Je hodně rychlé a dobře ovladatelné, spolehlivé taky. Osobně hodně vítám opětovné zavedení slicků. Díky nim jezdec mnohem lépe cítí auto, takže se s větší radostí pouští do soubojů na trati. Přesně tak to budu chtít dělat i já.“
Věk 34 let, dvanáctá sezona v F1, pátá u Toyoty... Necítíte se příliš starý?
„Je pravda, že na brífinku jezdců si občas mezi lidmi jako Vettel, Hamilton a spol. připadám nepatřičně (smích). Naštěstí je tady ještě Rubens Barichello a Giancarlo Fisichella, takže v tom nejsem sám. Ale teď vážně. Věk neřeším, zajímá mě jenom závodění, sbírání bodů pro tým a úplně nejvíc myslím na první vítězství Toyoty.“
Jak se vám líbí nový vzhled monopostů?
„Slyšel jsem názor, že po zavedení nových předpisů pro aerodynamiku už nejsou formule tak sexy jako dřív. Mně se ale líbí. A jestli někomu nepřipadají sexy, tak závody přitažlivé určitě budou. Díky možnosti měnit během jízdy aerodynamiku se bude dát lépe předjíždět a to je to, co formule potřebuje.“
Kdo se letos stane mistrem světa?
„Pokud bych to věděl, nechal bych závodění a začal se živit sportovním sázením!“