Kupte si logo na formuli. Za miliardu

Brawn
BrawnZdroj: ČTK
Blesk
Formule 1
Začít diskusi (0)

Sněhobílé monoposty Brawn GP, nového týmu ve světě formule 1, působily při barcelonských testech jako zjevení. A to nejen díky neuvěřitelně rychlým časům, ale také formuli téměř »neposkvrněné« reklamou.

Částku za umístění loga přesahující miliardu korun se ještě nikdo do soukromého pokračovatele Hondy neodvážil investovat. Skvělé výsledky Brawnu při barcelonských testech, kde tým jen pár dní po svém představení vyhrál dva ze čtyř tréninků, by měly sponzory přilákat.

BrawnBrawn • ČTK

Jenže partnerství s některou ze stájí formule 1 znamená přinést týmu minimálně miliardu korun – hlavní sponzor může zaplatit dokonce dvojnásobek. „Například ING jako jeden z větších sponzorů v F1 platil Renaultu ročně zhruba 1,4 miliardy korun,“ říká odborník na formuli 1 Pavel Turek.

Každopádně cenu za reklamu na supervýkonných strojích nelze paušalizovat. „Liší se to tým od týmu. Za velké peníze nedostanete jen logo na autě, ale celý balíček,“ popisuje pravidla sponzorování Turek. Do zakoupeného balíku patří mimo jiné vstup do boxové uličky nebo zázemí týmu.

Nový majitel Hondy Ross Brawn i bez sponzorů slaví první úspěchy – jeho formule s motorem od McLarenu drtí veškerou konkurenci včetně dodavatele pohonných jednotek. V zákulisí se ale spekuluje, že titulárním partnerem Brawn GP by se měla stát australská sázková společnost Bwin. Žlutočerné linie na kapotě formule napovídají, že smlouva je těsně před podpisem a unikát bez reklam se brzy stane minulostí.

Začít diskuzi

Doporučujeme

Články z jiných titulů