Koník z Maranella kulhá

Monopost Ferrari.
Monopost Ferrari.Zdroj: ČTK/AP
Jan Černý
Formule 1
Vstoupit do diskuse (1)

Formule jedna má za sebou dva závody a na kontě Ferrari je nula bodů. Stejně bídně jsou na tom i jeho jezdci Felipe Massa a Kimi Räikkönen. Za katastrofálním vstupem do sezony nestojí pouze nekonkurenceschopnost rudých strojů.

Tým z Maranella v posledních dvou závodech předvedl nehorázné strategické chyby.

Nedělní závod v Malajsii měl naprosto stejný průběh jako úvodní podnik sezony, GP Austrálie. Vpředu řádil fenomenální Jenson Button s BrawnGP, vzadu se trápilo katastrofální Ferrari s úřadujícím vicemistrem Felipem Massou a Kimi Räikkönenem.

Rychlé bílé monosposty BGP 01 v kontrastu s pomalými červenými Scuderiemi F60. Kdo by ještě na začátku letošního roku tipoval, že nováček Brawn bude porážet zkušenou legendu a úřadujícího konstruktérského vicemistra světa Ferrari, koledoval by si o urychlený převoz na psychiatrickou léčebnu.

„Je to špatné, moc špatné,“ komentoval po GP Malajsie nevalné výsledky svého týmu šéf Ferrari Stefano Domenicali. Rodák z Imoly na deštěm zmáčeném okruhu v Sepangu přitvrdil slovník. V Melbourne, kde jeho svěřenci také vyšli naprázdno, označil počínání Ferrari za „nedůstojný začátek sezony“.

Co bude ubohý Stefano říkát, když jeho rudá ekipa vyhoří i za dva týdny v Číně? Tento scénář přitom není vůbec nereálný. Okruh v Šanghaji patří mezi nejobtížnější v celém seriálu a loni tu celkem přesvědčivě triumfoval Lewis Hamilton s McLarenem.

Ještě než se Ferrari začne pořádně zabývat tím, proč je na tom letos tak bídně a jak se odlepit ze dna výsledkové tabulky, měli by technici a stratégové důkladně zanalizovat víkendovou GP Malajsie. Tam totiž Ferrari předvedlo hned dva velké strategické přehmaty. V sobotu se Massa kvůli špatnému odhadu vývoje kvalifikace neprobojoval ani do druhého kola měřeného tréninku a na startovním roštu stál v beznadějné třetí řadě od konce.

Těžit z výhody krátkodobého zrychlení, které díky opětovnému využití elektrické energie zajišťuje systém KERS, Massa nemohl. V jeho autě zatím letošní novinka nefunguje tak, jak tým čekal. Za druhé přidává dalších padesát kilo váhy a auto tak potom hůře brzdí. Hlavní malajsijský problém Ferrari se ale nejmenuje technika, ale strategie.

V neděli totiž Massa s Räikkönen doplatili na špatné rozhodnutí týmu v případě volby pneumatik. Tým oběma jezdcům nazul hned při první zastávce mokré pneumatiky. Průtrž mračen se ale zdržela a oba piloti Ferrari na pomalejších pneu výrazně ztráceli.

deník SportV úterním deníku Sport najdete:
» celý článek o Ferrari

O čem se píše:
» Proč zvolil tým špatné pneumatiky?
» Jaká je reakce na volání po revoluci?
Vstoupit do diskuze (1)

Doporučujeme

Články z jiných titulů