Dojede si Button pro hattrick?

Lewis Hamilton
Jarno Trulli
Felipe Massa
Sebastian Vettel
Pilot stáje BrawnGP Jenson Button na čele závodu.
Rubens Barrichello
Jenson Button
7
Fotogalerie
Aleš Jirásek
Formule 1
Začít diskusi (0)

Vítěz prvních dvou závodů sezony Jenson Button je se svým týmem jasným favoritem na vítězství, ale zuby si brousí i ostatní. Velká Cena Číny ukáže skutečné rozložení sil.

Už zítra vyjedou monoposty formule 1 na jeden z nejobtížnějších okruhů v seriálu. Dokazuje to i fakt, že v předešlých pěti letech vyhrál pokaždé někdo jiný.

Letos může tuto sérii prodloužit Jenson Button, který je momentálně ve skvělé formě a jeho vůz Brawn GP je v současné době nejrychlejší.

„Očekáváme velkou sílu konkurence a pokud budeme chtít zvítězit, bude to nesmírně těžké. Okruh v Šanghaji je sice zábavný, ale zároveň nesmírně náročný na ideální nastavení vozu,“ uvedl 29letý Button před třetím podnikem sezony 2009.

Jeho papírově nejvážnějším konkurentem je týmový kolega Barrichello, jenž měl v úvodních závodech sezony problémy s technikou a nemohl naplno ukázat svou rychlost. „Uvidíme, jak nám to půjde, ale každopádně zde chci uspět,“ řekl brazilský veterán o svých ambicích.

Podle posledního závodu v Malajsii by měla být Toyota druhým nejsilnějším týmem. Po oba úvodní víkendy patřili Trulli a Glock mezi nejrychlejší.

Otázkou je, zda japonská automobilka výkonnost udrží i po zbytek sezony. Minimálně v Číně jsou však oba piloti mezi kandidáty na umístění na stupních vítězů.

„Jsme konkurenceschopní za všech podmínek, což je skvělé a potvrzuje to, že náš předsezonní optimismus byl oprávněný. Snad brzy získáme první vítězství,“ hýřil optimismem Jarno Trulli.

Dobře si v Sepangu počínal také Williams a kdyby nezačalo pršet, mohl Nico Rosberg druhý za Buttonem. „Naše letošní auto je konzistentně rychlé na všech okruzích, což je pro nás velice důležité. Mým cílem pro Šanghaj je umístění na podiu,“ nechal se slyšet německý mladík.

Scuderia Ferrari se nyní nachází ve svízelné situaci, ale tvrdě pracuje na zlepšení. Do Velké Ceny Číny nastoupí Räikkönen s Massou bez systému KERS (systém využívající energii vzniklou při brzdění ke krátkodobému přidání výkonu o osmdesát koní), protože se v úvodních dvou podnicích neukázal jako dostatečná výhoda a zařízení váží přes čtyřicet kilogramů.

„Musíme naplno pracovat a zrychlit náš vůz. Nebude snadné dohnat ztrátu, ale zvládneme to. Snad to nebude příliš pozdě a budeme moci bojovat o vítězství v šampionátu,“ řekl Brazilec Massa.

McLaren je na tom zatím podobně jako Ferrari a potýká se hlavně s vlastními problémy. Všechny dostupné prostředky jsou zaměřeny na zlepšení výkonnosti a továrna ve Wokingu jede na plné obrátky.

„Udělali jsme nějaké změny a uvidíme, jak se to projeví. Měli bychom se na startu posunout o něco vpřed,“ uvedl s nadějí šéf stáje Martin Whitmarsh.

Začít diskuzi