23. dubna 2009 • 12:17

Vozy Brawn GP a Red Bull jsou favority

Autor: ČTK
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Bořil v ofsajdu? Asi ano, ale žádný záběr není stoprocentní. Nejasná ČK pro Petráka
SESTŘIH: Boston - Toronto 2:3. Pastrňák dal první gól v play off, rozhodl ale Matthews
VŠECHNA VIDEA ZDE

Vedoucí muž průběžného pořadí MS F1 Jenson Button a jeho monopost stáje Brawn GP mají, zdá se, v seriálu nového hlavního soupeře. Vlastně soupeřku: jmenuje se "Hříšná sestra Kate". Přesně tak totiž nazval Němec Sebastian Vettel své auto



S ním vyhrál minulý týden v Číně první Velkou cenu pro stáj Red Bull. Oba budou velkými adepty na výhru v nedělní Velké ceně Bahrajnu, čtvrtém závodu letošního ročníku MS.

Původní Vettelovo auto se jmenovalo Kate, ale při první Velké ceně Austrálie ho Němec naboural. "Proč by auto nemohlo mít jméno, třeba jako loď?" vysvětlovala jednadvacetiletá vycházející hvězda formule 1. "Když jsem první auto rozbil, řekl jsem si, že nové pojmenuji takto, protože je daleko agresivnější a rychlejší. Je to sexy," uvedl Vettel.

To bylo evidentní právě v Číně, kde monoposty Red Bull získaly nejenom první vítězství v historii, ale rovnou i premiérový double díky Marku Webberovi z Austrálie. Jejich radost však trochu zhatili organizátoři, kteří rakouskému týmu pustili při vyhlášení vítězů britskou hymnu. I proto si raději stáj vzala do Bahrajnu vlastní nahrávku. "Věříme si na další vítězství," řekl Vettel.

Button vyhrál první dva závody sezony pro novou stáj Brawn GP a vede průběžné pořadí MS před týmovým kolegou Rubensem Barrichellem z Brazílie. Hned za nimi je Vettel, který dokázal, že i bez kontroverzního zadního difuzoru se dá vyhrávat.

U Red Bullu sice už také pracují i na modifikaci zadního přítlačného křídla, ale v Bahrajnu s ním na rozdíl od bílých vozů týmu Brawn ještě nepojedou.

Sebastian Vettel Sebastian VettelFoto ČTK/AP


Vettel kraloval v Číně za deště a na vodě, ale v Bahrajnu se na poušti Sáchir dá očekávat horké a suché počasí. To by opět mohlo převážit jazýček vah pro tým Brawn. Očekává se i atak stájí Renault, která má nový podvozek, difuzor a výhodu systému sběru kinetické energie KERS, a Toyota, jejíž piloti před sezonou v Bahrajnu testovali a tamní prostředí dobře znají.

Nikdo si ale nedokáže tipnout, zdali se konečně zvednou stáje Ferrari a McLaren. Loňský vítěz Poháru konstruktérů ještě letos nemá ani bod, a pokud rudé monoposty nebudou bodovat ani v neděli, bude to pro Ferrari nejhorší úvod MS v historii týmu. A u McLarenu se o první bodový počin postarali úřadující mistr světa Brit Lewis Hamilton a finský jezdec Heikki Kovalainen až minule v Číně.

Přesto u Ferrari věří, že smůlu zlomí, neboť jejich vicemistr světa Felipe Massa z Brazílie bude v Bahrajnu útočit na třetí titul za sebou, před rokem navíc jeho vítězství umocnil druhým místem Fin Kimi Räikkönen. Loni neměl Massa před závodem v Bahrajnu také ani bod, ale letos věří ve zlom i díky tomu, že v jeho vozu bude opět namontován systém KERS.

"Na okruhu v Bahrajnu bude tento systém velmi důležitý, takže věřím, že promluvíme konečně do bodů," řekl Massa.

Předloni byl v Bahrajnu druhý Hamilton, ale letos se trápí i proto, že jeho mclaren nejezdí moc rychle. Sám Brit to připustil už před sezonou. I on tentokrát použije systém KERS, díky němuž jeho monopost bude umět více zrychlit při předjíždění.

"Dali jsme do auta nejen KERS, ale i několik dalších nových komponentů, takže doufám, že budeme pokračovat ve zlepšených výkonech," poznamenal Brit. "Ještě pár závodů a ukážeme náš potenciál," dodal Hamilton.

Průběžné pořadí MS (po 3 ze 17 závodů):
1. Button (Brit./Brawn GP) 21 bodů, 2. Barrichello (Braz./Brawn GP) 15, 3. Vettel (Něm./Red Bull) 10, 4. Glock (Něm./Toyota) 10, 5. Webber (Austr./Red Bull) 9,5, 6. Trulli (It./Toyota) 8,5, 7. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) 4, 8. Alonso (Šp./Renault) 4.
Pohár konstruktérů:
1. Brawn GP 36, 2. Red Bull 19,5, 3. Toyota 18,5, 4. McLaren-Mercedes 8, 5. BMW-Sauber 4, 6. Renault 4, 7. Toro Rosso 4. 8. Williams 3,5.


OKRUH V BAHRAJNU

Vysoké teploty, slunce, suchý vzduch a všudypřítomný písek. S tím vším se budou muset vypořádat piloti při nedělní Velké ceně Bahrajnu vozů formule 1. Okruh v Sáchiru, vzdáleném asi 30 km od hlavního města Bahrajnu Manámy, totiž leží v poušti.

Trať měří 5412 metrů a celý areál stál 150 milionů dolarů. Šestý závod v historii trati se pojede na 57 kol, což představuje celkovou délku 308,238 kilometru.

Kritické místo čeká jezdce hned v první úzké šikaně po startu. Okruh má 11 zatáček, čtyři levotočivé a sedm doprava, podle stavitelů mají piloti sedm vhodných míst k předjíždění. Maximální rychlosti kolem 337 kilometrů v hodině dosáhnou formule na rovince. Divácká kapacita areálu je kolem 50.000 fanoušků.

Poslední dva závody v Bahrajnu vyhrál Felipe Massa z Brazílie s vozem Ferrari, při premiéře v roce 2004 se z prvenství radoval Němec Michael Schumacher s autem téhož týmu. Ten drží také všechny rekordy trati.

Charakteristika trati:

Délka okruhu: 5412 m.
Délka závodu: 57 kol = 308,238 km.
Nejrychlejší kolo v závodě: Michael Schumacher (Něm./Ferrari) 2004: 1:30,252 = 216,074 km/h.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Michael Schumacher, 2004: 1:30,139 = 216,345 km/h.
Nejrychlejší závod: Michael Schumacher, 2004: 1:28:34,875 = 208,976 km/h.
Vítězové předchozích závodů: 2004 - Michael Schumacher, 2005 - Fernando Alonso (Šp./Renault), 2006 - Fernando Alonso (Šp./Renault), 2007 - Felipe Massa (Braz./Ferrari), 2008 - Felipe Massa (Braz./Ferrari).

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud