Kubica: Vzdát boj? To by byla chyba!

Toyota vyhrožuje, že pokud letos nevyhraje závod, ve formuli jedna to zabalí. Svoje aktivity chce kvůli neuspokojivým výsledkům omezit i Renault. Mnichovské BMW, další velká automobilka F1, zatím žádné takové prohlášení nevydala.
Pokud by ale jeho setrvání záleželo právě na výsledcích, muselo by BMW v Bahrajnu rovnou odevzdat licenci. Robert Kubica skončil předposlední. Horší už byl jenom jeho kolega Heidfeld.
Roberte, loni jste v Bahrajnu dojel třetí a letos jste na chvostu. Co se stalo?
„Prapůvod našeho bahrajnského debaklu je potřeba hledat už v pátek. Ve volných trénincích jsme rychlostně nestačili a totéž se opakovalo i kvalifikaci. Za mizerný výsledek v závodě ale nejvíce může naše vzájemná kolize na startu s Nickem Heidfeldem. Dotkli jsme se a já jsem si zničil přední křídlo. Měl jsem po závodě už v první zatáčce.“
Poprvé jste letos jel s KERSEM, ani ten nepomohl?
„Párkrát během závodu jsem ho použil. Koně navíc jsou znát, hlavně na dlouhé rovině. Moje ztráta na ostatní ale byla příliš velká a čím více jsem se snažil, tím více jsem dělal chyb. To proto jsem v závěru předvedl hodiny. V Bahrajnu jsme zkrátka neměli formu.“
BMW ale nebodovalo ani při GP Číny, je tým v krizi?
„Neřekl bych, že jsme v krizi. V tabulce konstruktérů jsou i horší týmy. To samozřejmě není omluva. V Šanghaji jsme chybovali v nastavení vozu. A samozřejmě také všichni netrpělivě čekáme na novou aerodynamiku. Velký difuzor není všechno, ale nám pomůže zrychlit se. Spolehlivost máme.“
Může se tedy BMW letos ještě vůbec vrátit do boje?
„Nejenom já, ale všichni v týmu v to doufáme. Za čtrnáct dní v Barceloně vyjedeme s výrazně inovovaným autem, a to hlavně po aerodynamické stránce. Tam se tedy jasně ukáže, zda jsme se vydali správnou cestou. A když to nepůjde a auto nebude fungovat, musíme hledat další nová řešení. Byla by chyba vzdávat se.“