Turecko potrápilo Škodu. Vozy ukázaly spolehlivost, těšilo šéfa stáje | iSport.cz
16. září 2019 • 09:09

Turecko potrápilo Škodu. Vozy ukázaly spolehlivost, těšilo šéfa stáje

Autor: mto
TOP VIDEA
Duda o konci Rolinka: Zaráží mě, v jaké se situaci se nachází hokej v Pardubicích Duda o konci Rolinka: Zaráží mě, v jaké se situaci se nachází hokej v Pardubicích
Redaktor Sportu Martin Hašek o syndikátu iSport-Váňa: Utvořili jsme super tým Redaktor Sportu Martin Hašek o syndikátu iSport-Váňa: Utvořili jsme super tým
VŠECHNA VIDEA ZDE

Turecká rallye opět ukázala, že je nejnáročnější soutěží v mistrovství světa FIA World Rally Championship. Vedoucí jezdec kategorie WRC 2 Pro Kalle Rovanperä po páteční sérii defektů vypadl z boje o vítězství, které nakonec urval britský závodník Gus Greensmith. Tomu dýchal na záda Jan Kopecký, a také díky jeho druhému místu je stáj Škoda Motorsport stále první v kategorii výrobců.



Sedmnáct rychlostních zkoušek s celkovou délkou 309,86 km se v Turecku jelo převážně na šotolině s kameny. I proto to Škoda od začátku neměla snadné, také Kopecký měl totiž během jedenáctého kola seriálu potíže. Konkrétně v sobotu s pneumatikami.

Problémy samozřejmě neměla jen česká stáj, s tratí bojoval prakticky každý. Důvodem byl povrch, který byl pokrytý uvolněnými kameny a jezdci se jim často museli celkem divoce vyhýbat. Defekty byly tedy neustále na pořadu dne.

Odnesl to hlavně Rovanperä, který se pral s podmínkami již od druhé rychlostní zkoušky. Tam ho společně s parťákem Jonne Halttunenem potrápilo prázdné kolo, a protože to rezervní už nebylo k dispozici, bylo třeba na jednom z přejezdů zastavit.

Regule závodu dovolily Finovi sobotní návrat, a to bylo důležité. Škoda potřebovala body do hodnocení konstruktérů. Pro ty jel samozřejmě také Kopecký, který ale bojoval i na individuální rovině.

Až do sobotního odpoledne byl jasně ve vedení WRC 2 Pro, ale pak ho potkala smůla v podobě defektu jeho Škody Fabia R5 evo, a na trati došlo na výměnu pneumatiky. Rázem vznikla časová ztráta více než dvě minuty, jež Kopeckého s navigátorem Pavlem Dreslerem stála vedení.

„Druhé místo opravdu není výsledek, o nějž jsme se snažili. Nevyhráli jsme kvůli smůle s pneumatikami. Nicméně i tak máme cenné body zejména do hodnocení výrobců v rámci kategorie WRC 2 Pro. Jsem rád, že soutěžní vozy Škoda na náročných šotolinových tratích v Turecku opět ukázaly svoji pověstnou spolehlivost,“ řekl šéf stáje Michal Hrabánek.

Výsledky:

1. Greensmith/Edmondson (GB/GB), Ford Fiesta R5 MKII, 4.05:30,8 h, 2. Kopecký/Dresler(CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5 evo, +29,4, 3. Kajetanowicz/Szczepaniak (PL/PL), ŠKODA FABIA R5,+29,6, 4. Bulacia-Wilkinson/Cretu (BOL/ARG), ŠKODA FABIA R5, +2:09,5 min, 5. Andolfi/Inglesi (I/I), ŠKODA FABIA R5, +9:43,4 min.

Průběžné pořadí WRC 2 Pro/jezdci:

1. Kalle Rovanperä (FIN), Škoda - 166bodů
2. Gus Greensmith (GB), Ford - 110bodů
Mads Østberg (N), Citroën - 110bodů
4. Jan Kopecký(CZ), Škoda - 79bodů
5. Lukasz Pieniazek (PL), Ford - 74 bodů

Průběžné pořadí WRC 2 Pro/stáje:

1. Škoda - 257 bodů
2. Ford - 220 bodů
3. Citroën - 110 bodů

 
Články odjinud


Články odjinud