Turecko potrápilo Škodu. Vozy ukázaly spolehlivost, těšilo šéfa stáje

Tým Škoda Motorsport slaví výhru Jana Kopeckého na Německé rallye
Jan Kopecký si dojel pro sedmý domácí titul
Jan Kopecký nenašel ve Zlíně konkurenci
Jan Kopecký ovládl Barum rallye
Jan Kopecký ovládl Barum rallye
Kalle Rovanperä je v kategorii WRC 2 Pro zatím suverénní
7
Fotogalerie
mto
Rallye
Začít diskusi (0)

Turecká rallye opět ukázala, že je nejnáročnější soutěží v mistrovství světa FIA World Rally Championship. Vedoucí jezdec kategorie WRC 2 Pro Kalle Rovanperä po páteční sérii defektů vypadl z boje o vítězství, které nakonec urval britský závodník Gus Greensmith. Tomu dýchal na záda Jan Kopecký, a také díky jeho druhému místu je stáj Škoda Motorsport stále první v kategorii výrobců.

Sedmnáct rychlostních zkoušek s celkovou délkou 309,86 km se v Turecku jelo převážně na šotolině s kameny. I proto to Škoda od začátku neměla snadné, také Kopecký měl totiž během jedenáctého kola seriálu potíže. Konkrétně v sobotu s pneumatikami.

Problémy samozřejmě neměla jen česká stáj, s tratí bojoval prakticky každý. Důvodem byl povrch, který byl pokrytý uvolněnými kameny a jezdci se jim často museli celkem divoce vyhýbat. Defekty byly tedy neustále na pořadu dne.

Odnesl to hlavně Rovanperä, který se pral s podmínkami již od druhé rychlostní zkoušky. Tam ho společně s parťákem Jonne Halttunenem potrápilo prázdné kolo, a protože to rezervní už nebylo k dispozici, bylo třeba na jednom z přejezdů zastavit.

Regule závodu dovolily Finovi sobotní návrat, a to bylo důležité. Škoda potřebovala body do hodnocení konstruktérů. Pro ty jel samozřejmě také Kopecký, který ale bojoval i na individuální rovině.

Až do sobotního odpoledne byl jasně ve vedení WRC 2 Pro, ale pak ho potkala smůla v podobě defektu jeho Škody Fabia R5 evo, a na trati došlo na výměnu pneumatiky. Rázem vznikla časová ztráta více než dvě minuty, jež Kopeckého s navigátorem Pavlem Dreslerem stála vedení.

„Druhé místo opravdu není výsledek, o nějž jsme se snažili. Nevyhráli jsme kvůli smůle s pneumatikami. Nicméně i tak máme cenné body zejména do hodnocení výrobců v rámci kategorie WRC 2 Pro. Jsem rád, že soutěžní vozy Škoda na náročných šotolinových tratích v Turecku opět ukázaly svoji pověstnou spolehlivost,“ řekl šéf stáje Michal Hrabánek.

Výsledky:

1. Greensmith/Edmondson (GB/GB), Ford Fiesta R5 MKII, 4.05:30,8 h, 2. Kopecký/Dresler(CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5 evo, +29,4, 3. Kajetanowicz/Szczepaniak (PL/PL), ŠKODA FABIA R5,+29,6, 4. Bulacia-Wilkinson/Cretu (BOL/ARG), ŠKODA FABIA R5, +2:09,5 min, 5. Andolfi/Inglesi (I/I), ŠKODA FABIA R5, +9:43,4 min.

Průběžné pořadí WRC 2 Pro/jezdci:

1. Kalle Rovanperä (FIN), Škoda - 166bodů
2. Gus Greensmith (GB), Ford - 110bodů
Mads Østberg (N), Citroën - 110bodů
4. Jan Kopecký(CZ), Škoda - 79bodů
5. Lukasz Pieniazek (PL), Ford - 74 bodů

Průběžné pořadí WRC 2 Pro/stáje:

1. Škoda - 257 bodů
2. Ford - 220 bodů
3. Citroën - 110 bodů

Začít diskuzi