Rovanperä obhájil titul mistra světa, Cais ve Středoevropské rallye dojel 11.

Kalle Rovanperä na Středoevropské rallye obhájil titul mistra světa
Kalle Rovanperä na Středoevropské rallye obhájil titul mistra světa
Kalle Rovanperä na Středoevropské rallye obhájil titul mistra světa
Nejlepší Čech Erik Cais dojel na Středoevropské rallye 11.
Nejlepší Čech Erik Cais dojel na Středoevropské rallye 11.
Nejlepší Čech Erik Cais dojel na Středoevropské rallye 11.
Finská posádka Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen
13
Fotogalerie
ČTK
Rallye
Začít diskusi (0)

Fin Kalle Rovanperä obhájil titul mistra světa v automobilových soutěžích. Třiadvacetiletý tovární jezdec Toyoty získal jistotu po druhém místě na Středoevropské rallye, kterou vyhrál Thierry Neuville z Belgie za volantem hyundai. Třetí skončil na soutěži, která poprvé v historii seriálu zavítala i na české území, Estonec Ott Tänak s fordem. Nejlepším z českých závodníků byl jedenáctý Erik Cais s fabií.

Rovanperä, jenž se loni stal historicky nejmladším rallyeovým šampionem, měl před startem soutěže náskok 31 bodů na týmového kolegu Elfyna Evanse z Velké Británii, který jej mohl jako jediný ohrozit. Evans ale v sobotu havaroval, a přestože se dnes do rallye vrátil, ztrácí před posledním dílem MS na rodáka z Jyväskylä 44 bodů. Ve hře už jich je přitom jen třicet.

„Cítím se opravdu dobře. Myslím, že tento rok je pro mě osobně důležitější než loňský. Konkurence byla větší a my jsme odvedli opravdu dobrou práci,“ radoval se Rovanperä v cíli poslední rychlostní zkoušky. Ocenil i spolujezdce Jonneho Halttunena. „Je nejlepší na světě, stejně jako náš tým. Všichni nás podporovali. Rodina, kamarádi. Je to pěkné, víc k tomu nemůžu říct. Tenhle titul si užiju víc než ten první,“ prohlásil finský pilot.

Rovanperä se držel v čele rallye až do desátého měřeného testu, po Evansově havárii ale zvolnil, přepustil vedení Neuvilleovi a bezpečně kontroloval druhé místo, které mu zajišťovalo titul. „Upřímně řečeno, Kalle byl v pátek velmi rychlý a my jsme s ním nedokázali držet tempo. Dnes jsme to zkusili, ale prostě to nevyšlo. Tak třeba příští rok,“ řekl Evans, jenž má v průběžném pořadí MS náskok sedmi bodů na třetího Neuvillea. V polovině listopadu v Japonsku bude odrážet jeho útok a snažit se potřetí v kariéře získat titul vicemistra.

Neuville si v Pasově, kde bylo centrum rallye, připsal letošní druhé a celkově devatenácté vítězství v MS. „Je to velká úleva, že jsme v cíli. Myslím si, že jsme odvedli dobrou práci a byli konzistentní, což se vyplatilo,“ řekl Neuville.

Spokojený byl i Cais, jenž se v průběhu rallye držel na hraně první desítky a nakonec ho od bodované pozice dělilo 21 sekund. Mezi vozy kategorie Rally2 byl třetí, v hodnocení seriálu WRC2 ale bral body za druhé místo. „Nebyla to jednoduchá soutěž. Dnes bylo hlavním úkolem dojet do cíle a udržet se na stupních vítězů (v kategorii WRC2). Nechtěli jsme zbytečně riskovat,“ řekl Cais. Radost měl i z toho, že se v popředí držel od začátku. „Jsme moc rádi, že z toho je takový výsledek. Vždy budu vzpomínat i na to, že jsme na Hradě i ve Velké Chuchli mohli startovat jako první a napsat tak historii českého motorsportu,“ dodal Cais.

Středoevropská rallye byla součástí MS poprvé v historii. Ve čtvrtek odstartovala v Praze a v Česku se konalo osm rychlostní zkoušek. „Jsme moc spokojení, že se nám povedlo přivést mistrovství světa do České republiky a vše uspořádat. Na Pražském hradě byl nádherný start s úžasnou kulisou. Úvodní rychlostní zkouška v Chuchli byla skvělá a předčila naše očekávání. V náročné páteční etapě jsme zabezpečili velké množství kilometrů podle nejvyšších standardů,“ řekl ČTK jednatel rallye Tomáš Kunc.

Podle organizátorů soutěž v průběhu tří etap navštívilo 125.000 diváků a téměř polovina všech fanoušků zavítala na české rychlostní zkoušky. „Tak velký příliv diváků jsme nečekali a pro příští rok se musíme připravit lépe,“ uvedl Kunc. Rallye bude součástí MS i v příštím roce, pojede se o týden později na přelomu října a listopadu.

Středoevropská rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích:

1. Neuville, Wydaeghe (Belg./Hyundai i20) 2:52:39,9, 2. Rovanperä, Halttunen (Fin./Toyota Yaris) -57,6, 3. Tänak, Järveoja (Est./Ford Puma) -1:52,8, 4. Ogier, Landais (Fr./Toyota Yaris) -2:08,6, 5. Kacuta, Johnston (Jap., Ir./Toyota Yaris) -2:48,3, 6. Suninen, Markkula (Fin./Hyundai i20) -3:06,3, ...11. Cais, Trunkát (ČR/Škoda Fabia RS) -12:25,8, 18. Březík, Krajča -17:15,1, 21. Vojtěch, Ernst (všichni ČR/Škoda Fabia) -23:18.2.

Průběžné pořadí MS (po 12 z 13 závodů): 1. Rovanperä 235, 2. Evans (Brit./Toyota Yaris) 191, 3. Neuville 184, 4. Tänak 162, 5. Ogier 114, 6. Lappi (Fin./Hyundai i20) 98, ...26. Cais 1, 27. Prokop (ČR/Ford Fiesta Mk II) 1.

Pořadí týmů: 1. Toyota 504, 2. Hyundai 399, 3. M-Sport/Ford 271.

Začít diskuzi