Loeb? Ten může vyhrát všechno

Pilot Sebastien Loeb (vpravo) a spolujezdec Daniel Elena se radují z výhry na Rallye Nový Zéland.
Pilot Sebastien Loeb (vpravo) a spolujezdec Daniel Elena se radují z výhry na Rallye Nový Zéland.Zdroj: ČTK/AP
Jan Černý
Rallye
Začít diskusi (0)

Sám byl aktivním jezdcem rally. A to špičkovým. Dvakrát si dojel pro titul evropského šampiona. Jenže v loňském roce si při dovolené na rodném Martiniku vážně poranil oko a závodění musel pověsit na hřebík.

Ze světa špičkového motorsportu nevypadl díky práci ve vedení továrního rally týmu Citroën. Pracovní povinnosti zavedly Simona Jeana-Josepha i do Prahy.

Přijel jste do Česka v době, kdy na tom zrovna místní rally není příliš dobře...
„I když panuje špatná nálada, je na tom vaše rally dobře. Vždyť kolik tady jede rychlých jezdců a zajímavých aut. O tragédii na první soutěži vašeho mistrovství jsem slyšel hned ten den. Informace o ní se objevila i na francouzských internetových webech o rally. Navíc jsem často ve spojení s vaším Martinem Prokopem, který závodí na Citroënu, a ten mi popisoval, co se stalo. Bohužel to k rally patří a patřit bude, dokud na ni budou chodit nezodpovědní a nepoučení diváci. Poradil jsem Martinovi, že on a další přední jezdci by se měli zapojit do kampaně a upozorňovat návštěvníky rally, aby se chovali zodpovědně.“

To pomůže?
„Určitě. Vždycky když jsem závodil na Barum rally, to je mimochodem krásná soutěž, fascinovaly mě davy diváků kolem trati. Je vidět, že rally je u vás hodně populární a jezdci jako Prokop, Kresta nebo Kopecký jsou pro mnohé velkými hrdiny. Jejich varování by všichni brali vážně.“

Zmínil jste Barum rally, jako jezdce vás tam už neuvidíme?
„Ne. Se závoděním jsem skončil. Teď jsem manažer. Loni v létě jsem se převrátil na vodním skútru a poranil si přitom oko. Po dvou operacích už vidím lépe, ale ztratil jsem periferní vnímání a v autě už bych byl při rychlé jízdě nebezpečný sobě i okolí. Vedení Citroënu mě ale nehodilo přes palubu a nabídlo mi pozici šéfa klientského oddělení. Starám se o všechny závodní Citroëny, ve kterých nesedí naši tovární piloti Loeb a Sordo. Proto jsem ve spojení s Prokopem, který s naším autem jede hodně vpředu a doufám, že letos konečně zaútočí na juniorský titul mistra světa, který mu loni o vlásek unikl kvůli špatnému začátku sezony.“

Do Prahy jste tedy přijel Prokopovi poradit jak na to?
„Víceméně (smích). Přijel jsem také kvůli tomu, že společně s Martinovým týmem Jipocar chceme v Česku uspořádat rally seriál Citroën Racing Trophy, což je závodění určené především pro nováčky. Před lety tak začínal i Loeb...“

Zmínil jste Loeba, není už jeho neustálé vyhrávání nuda?
„Pro diváky možná, ale pro něho ani pro tým ne. Zvenčí to vypadá, že jede na jistotu, ale je to jízda na sto deset procent. Kdyby polevil, Fordi by ho převálcovali. Několikrát jsem slyšel, že Seb ztratil motivaci, že už ho závodění nebaví. To není pravda, dokonce se teď připravuje ještě pečlivěji než v minulosti. V týmu ho podezříváme, že má za lubem vyhrát všechny letošní soutěže. To by byl neuvěřitelný kousek. Ale on na to má.“

Kdo převezme roli jezdeckého esa, až Loeb skončí?
„Nevím a myslím si, že nikdo takový po světě v současnosti nechodí.“

 



Hlavní důvod návštěvy Simona Jeana-Josepha v Praze je projekt Citroën Racing Trophy CZ. Manažer týmu Citroën Racing společně s jihlavskou stájí Jipocar závodníka Martina Prokopa plánují uspořádat seriál pěti soutěží určených pro začínající jezdce závodící s vozem Citroën C2-R2. Podmínkou vstupu do seriálu je uhrazení poplatku 1000 eur, za který posádka dostane dvě kombinézy a hlavně možnost startovat v soutěžích Racing Trophy po celé Evropě. Projekt už funguje ve Velké Británii, v Irsku, v Polsku, v Portugalsku a nejnověji také v Belgii a Lucembursku. „Neexistuje tu věková selekce ani povinnost účastnit se všech kol. Naopak je to jednoduchá možnost, jak začít závodit,“ vysvětluje výhody nového seriálu Martin Prokop. V každé rallye budou rozděleny prémie za umístění, za vítězství posádka zinkasuje v přepočtu takřka sto deset tisíc. Seriál se rozjíždí květnovou Rally Český Krumlov.

Začít diskuzi