3. dubna 2010 • 16:33

Loeb vyhrál Jordánskou rally, Hirvonen havaroval

Autor: ČTK
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Co musí Češi změnit, aby za týden uspěli a kdo si řekl o místo do Prahy?
Varaďa by nedopustil chyby, které stály Pardubice titul. Kabina má příliš velkou moc
VŠECHNA VIDEA ZDE

Francouzský pilot Sébastien Loeb na citroënu vyhrál Jordánskou rally a po třetí soutěži si upevnil pozici v čele průběžného pořadí MS. Loňský vicemistr světa a jeho dosud nejbližší pronásledovatel Mikko Hirvonen s fordem havaroval v páteční druhé etapě a na body nedosáhl.



Šestinásobný mistr světa Loeb rozjížděl Jordánskou rallye pomaleji, před dnešní závěrečnou etapou už měl ale půlminutový náskok na Fina Jariho-Mattiho Latvalu. Na druhé pozici byl sice ještě v té době jezdec juniorského týmu Citroën Sébastien Ogier, ten ale na základě týmové režie přijel s předstihem na start první dnešní erzety a zkušenějšímu Loebovi čistil trať. S automatickou penalizací se propadl na šesté místo.

Pilot Sebastien Loeb (vpravo) a spolujezdec Daniel Elena se radují z výhry na Rallye Nový Zéland.Foto ČTK/AP
Také u Fordu zapracovala týmová režie. Hirvonen bez šance na přední umístění zase čistil kameny ze zrádných rychlostních zkoušek Latvalovi, jenž v závěrečný den rallye slavil pětadvacáté narozeniny. Ten však na Francouze potřebný čas nenajel a s mankem 35 sekund skončil druhý. "Taktika je součástí závodu a je na týmech, jak s ní naloží. já jsem jen jezdec," prohlásil Loeb. Bronzový stupínek obsadil Nor Petter Solberg s více než minutovou ztrátou.

"Celou dobu jsem musel jet na hraně, protože na mě Latvala neustále tlačil. Ale byla to dobrá rallye a ten náskok, co mám, je po startu do sezony slušný," dodal Loeb, jenž má v novém bodovacím systému 25 bodů náskok na Latvalu a 31 na Hirvonena.

Jediný český zástupce Martin Semerád měl s mitsubishi problémy už v pátek, kdy nedokončil etapu kvůli poškozenému diferenciálu. Hned v úvodní dnešní erzetě navíc havaroval a rallye pro něj skončila.

S utrženým předním kolem zablokoval na několik minut trať pro ostatní vozy startující až za ním. "Je to samozřejmě škoda, protože obrovské úsilí celého týmu přišlo nazmar. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že se jednalo o nejtěžší soutěž, kterou kdy Martin absolvoval. Zároveň je to první soutěž, kde ukázal, že dokáže držet krok s absolutní špičkou v kategorii produkčních vozů," uvedl jeho otec a manažer týmu Josef Semerád, jenž znovu vyšle devatenáctiletého jezdce do MS až v červenci ve Finsku.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud