Martin Tomaides
30. dubna 2017 • 14:33

Zůstat stát je nejhorší, varuje Seidl. Tým všechno směřuje k Le Mans

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

PŘÍMO Z MONZY | Patří mezi úspěšné tváře v pozadí týmu, které nejsou vidět. Technický ředitel Andreas Seidl je hlavou sekce LMP ve stáji Porsche a chystá i s mnoha změnami před novým ročníkem série WEC útok na třetí vítězství v řadě. „Navíc jsme stále mladý tým, inženýři, mechanici i jezdci se dál mohou zlepšovat,“ burcuje jedenačtyřicetiletý Seidl.



V šampionátu zůstaly jen dvě stáje, co se pro Porsche mění?
„Pro vývoj našeho vozu to nebyla moc velká změna, stále je třeba tvrdě pracovat, abychom si byli jisti, že jsme do závodů vyslali ten nejvíce funkční, spolehlivý a konkurenceschopný vůz. Cílem je tedy porazit Toyotu, takže na každodenní bázi se pro nás nic nemění. Pro šampionát je samozřejmě absence Audi nešťastná, ale musíme se dívat vpřed do budoucna.“

Toyota uvádí, že jejich závodní speciál má více než 1000 koní, Porsche tvrdí, že ne. Jak to tedy s vozem je a jaký výkon vlastně pochází z hybridní části vozu?
„Celých 500 koňských sil pochází u nás ze spalovacího motoru a 400 z hybridní části. To jsou tedy oficiální čísla, a ta neoficiální jsou, doufejme, vyšší (smích). Ale aby bylo jasno, tohle není jenom o síle. Je to o tom, jak dokážete využít výkon a schopnosti vozu na trati a podle toho zajet kolo.“

Jak moc podle vás mění alternativní pohony motorsport?
„V tuto chvíli jsou naprosto klíčové. Když se například podíváte, jak se vyvíjely časy závodních kol v průběhu uplynulých let, spotřeba v porovnání s dřívějškem o mnoho klesla, a to je velmi působivé. Rázem začala narůstat efektivita, a proto si myslíme, že tohle je perfektní místo pro vývoj vozů.“

Značných změn doznala vaše jezdecká sestava, můžete popsat, jak volba vypadala?
„Kontrakty Romaina Dumase a Marca Lieba po úspěších v našich barvách v uplynulé sezoně vypršely a dál to bylo na nás. Rozhodli jsme se využít služeb Nicka Tandyho a Earla Bambera, se kterými jsme měli dobré zkušenosti už z roku 2015. Aktivní kariéru navíc zaslouženě ukončil Mark Webber a přivedli jsme tedy Andrého Lotterera, který byl volný po konci Audi. A bylo hotovo.“

Model 919 Hybrid LMP1 je slavnostně představen odborné veřejnosti
Video se připravuje ...

Co rozhodlo právě pro Lotterera?
„Hlavním důvodem byly jeho výkony, které předváděl v uplynulých sezonách v Le Mans a také v ostatních závodech. Navíc je dobré vstoupit do určitým způsobem zaběhlého týmu s čerstvou krví, která nám může pomoci s jiným pohledem na technické a provozní faktory. Navíc když přichází z tak zkušené a ambiciózní stáje jako Audi.“

Ve sportu se ale říká, že vítězný tým by se neměl měnit.
„Tady je můj postoj jiný (smích). Důležité je, abychom po dvou předchozích velmi úspěšných sezonách pokračovali v dobrých výkonech, protože nejhorší je zůstat stát na jednom místě. Chceme i po závodě, který vyhrajeme o kolo, jet domů s tím, že vytvořme podrobnou analýzu, protože i po vydařených letech je před námi stále plno věcí, které víme, že můžeme udělat ještě lépe. Stále jsme mladý tým, jenž závodí teprve čtvrtým rokem a inženýři, mechanici i jezdci se stále mohou zlepšovat.“

Jezdci Porsche mají celkem rozdílné parametry, jak rozdělujete jezdecké trojice?
„Rozměry jezdců tady nejsou zase tak důležité, důležité je najít pro všechny ve voze dobrou pozici. Už jsme si to ozkoušeli v předchozích letech a ve výšce není problém. Je třeba spíš najít dobrou sestavu, takže jezdci spolu musí hodně dobře vycházet a měli by mezi sebou mít nějaké závodní pouto. Klíčový je také podobný jezdecký styl.“

Jak důležitý je závod v Le Mans? Je to pro vás něco jako hlavní bod sezony?
„Jde rozhodně o zlatý hřeb sezony. Všechny testy a vývoj jsou vlastně příprava na Le Mans, speciálně s tradicí a množstvím příznivců, které tam Porsche má.“

Vozy z kategorie LMP vypadají jako mašiny z jiné planety. Neviděli byste raději u monopostů znovu tvary, které se více podobají sériovým modelům?
„Myslím, že proto je v šampionátu více kategorií. My v Porsche máme ten luxus, že účinkujeme jak v kategorii LMP 1, tak v kategorii GTE Pro. Ta je cestovním vozům blíže. Navíc si myslím, že prvky z prototypů často přináší věci, které by se v budoucnosti mohly objevovat na normálních vozech.“

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud