juh
Motorismus
Začít diskusi (0)

Malý počet závodníků, spojování jednotlivých kategorií, menší šance k uplatnění pro začínající piloty. Toho všeho si všímá Jan Beneš, který se v prostředí závodů do vrchu nebo okruhových závodů pohybuje. „Jsou sice snahy tyto sporty v České republice pozvednout, stále ale platí, že jsou finančně velice náročné a konkurence je zde málo,“ doplnil Beneš, který se zúčastňuje Carbonia Cupu a kromě toho se živí jako realitní makléř.

Jak v práci, tak v závodní stopě se leckdy musí rozhodovat ve vteřinách. Bleskově vyhodnotit situaci nebo zajímavou nabídku. „Motorsport mě vycvičil, dokážu se rychle rozhodnout. Zároveň mám úctu k soupeřům,“ tvrdil Beneš, jehož otec závodil a poté dělal technického komisaře. Mezi osmou a sedmou třídou dostal Ford Escort a od čtrnácti let se věnoval rallyecrossu. „Je to skvělý kontaktní sport a parádní příprava. Střídají se zde povrchy,“ doplnil Beneš, který v současné době pracuje pro Fincentrum Reality.

Jako junior pak přešel k závodům do vrchu. Důvod? Inspirovalo ho roční angažmá u Otakara Krámského. U legendy tohoto sportu, který před dvěma lety tragicky zemřel, dělal mechanika. Objezdil s ním celý evropský šampionát. „Vím, že tohle je asi nejvíce nebezpečný motoristický sport. Zároveň mě hodně fascinuje – ta kombinace kopců, úzkých cest a nadupaného motoru,“ popisuje Beneš, který v roce v 2016 vyhrál Triola Cup ve třídě E1 do 1400.

Zkušený pilot si však zároveň zoufá – konkurence v těchto sportech není mnoho, spíše naopak. „Často se stává, že přijedete na závod republikového šampionátu, ale kvůli menšímu počtu účastníků se třídy musejí spojit s amatéry. Profíků jezdí tak patnáct, amatérů kolem stovky. To je velký nepoměr. S tím by se něco mělo dělat,“ doplnil Beneš. Podobnou situaci vidí také v rallyecrossu nebo v závodech na okruzích. „Pouze v rallye si všímám větších snah v tom, aby se do závodů zapojovalo větší množství mladých talentů,“ dodal Beneš.

V současné době Beneš jezdí v monopostu v rámci Carbonia Cupu. Ten se pořádá také v zahraniční, například v Německu nebo na Slovensku. „To je také dostatečný adrenalin, navíc jízda na okruhu je bezpečnější,“ dodal Beneš, který ve Fincentru Reality dělá na pozici realitního makléře seniora.

Začít diskuzi

Doporučujeme

Všechny příspěvky z Isport.cz máte již zobrazené.
Vyberte si z nabídky nebo pokračujte na další články z jiných titulů.

Články z jiných titulů