Macík v Polsku válcoval automobily. Nový kamion jede kudlu, hlásil | iSport.cz
2. září 2019 • 15:33

Macík v Polsku válcoval automobily. Nový kamion jede kudlu, hlásil

Autor: mto
TOP VIDEA
ANALÝZA DERBY: Sparta neprohrála jen kvůli Jílkovi. Musí být dál odvážná ANALÝZA DERBY: Sparta neprohrála jen kvůli Jílkovi. Musí být dál odvážná
PĚT MOMENTŮ VÍKENDU: Derby pod taktovkou Slavie a nepovedená příbramská soulož PĚT MOMENTŮ VÍKENDU: Derby pod taktovkou Slavie a nepovedená příbramská soulož
VŠECHNA VIDEA ZDE

Úspěšně skončil závod Baja Poland pro posádku kamionu Big Shock Racing, které tradičně šéfoval pilot Martin Macík. Společně s navigátorem Františkem Tomáškem a technikem Davidem Švandou byli netradičně jediným kamionem v poli, přesto dojeli na 11. místě a předstihli 31 automobilů. „Potěšilo nás, že nový kamion dokáže jet neskutečnou kudlu. Pořád si na něj zvykáme a nepřestává nás příjemně překvapovat. Pár detailů je potřeba ještě doladit, ale od toho jsme tady. Polsko nám před Dakarem určitě hodně dalo,“ řekl Macík.



Jakou hodnotu má pro Macíka závodění s kamionem mezi auty? Jde hlavně o získání cených dat a zkušeností pro Dakar 2020, kam Big Shock Racing poprvé nasadí žluté Iveco, kterému se neřekne jinak než Karel.

„Jet s kamionem závod osobních aut je zajímavá zkušenost. Osobáky jsou menší a lehčí, takže v některých úsecích o dost rychlejší. My zase máme větší výkon. Ale trať jsme si museli na pár místech trochu rozšířit, abychom s Karlem projeli,“ popisuje Macík.

V Polsku nakonec nový stroj absolvoval přes 500 ostrých kilometrů a v permanenci byla také posádka. Trať totiž byla dost záludná a došlo i na výměnu pneumatik. Atmosféru jako na Dakaru pomohlo vytvořit také počasí, v kabině tak v některých chvílích bylo i 50 stupňů.

„Byla to brutálně rychlá a namáhavá trať plná prudkých zatáček. Plyn, brzda, díry. Auto nám žralo 200 litrů nafty na 100 kilometrů, protože se jelo v dost hlubokém písku,“ popisuje Macík.

Tady Karel obstál a zkušený pilot prozradil, že pro klíčovou část roku už se spíš jen ladí detaily. Jaké? Například ovládání řazení a řízení, či vyladění stěračů, které jsou pro náročné podmínky hodně důležité.

Další zastávkou bude Rallye du Maroc v říjnu.

 

MS v ragby, MS v atletice, Velká pardubická

MS v ragby 2019 (20. 9. - 2. 11. 2019, Japonsko)
Program Speciál k MS

MS v atletice 2019 (27. 9. - 6. 10. 2019, Dauhá)
Program českých atletů Česká nominace

Velká pardubická 2019: 129. ročník slavného dostihu (13. 10. 2019)
Kompletní informace Vítězové a historie ONLINE přenos

Články odjinud


Články odjinud