Přiblíží se Pech Krestovi?

Minulá soutěž v Třebíči byla až nebezpečně rychlou jízdou. Boleslavské a liberecké okolí nabídne jezdcům jiné svezení. Hlavně technické.
Sedmý díl českého seriálu rallye soutěží odstartuje dnes z Mladé Boleslavi ve 13.30. I s hlavními soky o celkové prvenství - Romanem Krestou a Václavem Pechem. Bude i zde jejich souboj ždímáním vteřin?
Skóre je jasné - tři ku třem. Oba vyhráli tři české podniky. Bodově je na tom však lépe Kresta, který triumfoval na více bodovaných rallye. Pech zas bral vítězství na předchozích dvou soutěžích. Na čelo ztrácí jen 21 bodů. „A strategie není žádná, nejde o ni. Od začátku se musí jet naplno a doufat, že se neudělá jezdecká chyba,“ prozrazuje Pech.
Charakter tratí je zcela odlišný od nešťastné Horácké rallye. Dlouhé a rychlé silnice střídají technické a podle mnohých pilotů krásné pasáže. „Tratě jsou super. Náročné, ale nejsou tak rychlé,“ pochvaluje si Michal Ersnt, navigátor Vojtěcha Štajfa se subaru. „V pátek u Mladé Boleslavi je to sice rychlejší, ale v okolí Liberce jsou vložky nejtechničtější v českém mistráku.“
Komu tato skladba bude vyhovovat? „Těžko říct. Spíš půjde o chybičku. Výsledek tu může víc ovlivnit defekt a jiné technické chyby, než jezdecké nasazení,“ vidí situaci Pech. „Vždyť před rokem jsme tu také sváděli s Romanem krásný souboj. Chtěl bych na něj navázat.“
Kresta bere Bohemia rallye jako domácí podnik. Zvítězil tu celkem pětkrát. Třikrát s Octavií WRC, s Peugeotem 206 WRC a posledně loni s Lancerem Evo IX. „V Mladé Boleslavi jsem díky působení ve Škodě Motorsport strávil mnoho let. Mám to tu rád,“ říká Kresta. „Vzhledem k situaci v šampionátu tu bude velmi důležité zajet nejlepší výsledek.“
Jeho Mitsubishi Lancer Evo IX má nový motor, který nahradil agregát z minulé soutěže. Zbrojil však i Pech. Jeho identicky stejný speciál z dílen Charouz Racing System byl repasován.
Co však účastníky netěší, to je předpověď počasí. Úvodní etapa má být vzhledem k bouřkám pod vodou. „Jde z toho hrůza. Neumíme si představit, když máme tratě natrénované za sucha, jak to dnes půjde za případného mokra,“ ví Josef Peták na Peugeot 207 S2000. „Vzhledem k tomu, že nejsou u nás povolení špioni, těžko se bude při závodě určovat, kde vyteče voda a kde se může objevit bláto. Vyhrát tu může kdokoli.“
Běžnou pikantností v programu je superrychlostní zkouška v Sosnové, kde se jezdí rallyekros. „Tam se vždycky těším. V Sosnové jsem měl své první rallyekrosové závody v roce 1996.“
Závodní program začíná ve 13.30. Vítěz bude znám zítra okolo čtyř hodin odpoledne.