Vršecký vede Evropský pohár tahačů

David Vršecký
David VršeckýZdroj: www.buggyra.com
ČTK
Motorismus

Poprvé po dvanácti letech je před závodem Evropského poháru tahačů v Mostě v čele celkového pořadí český reprezentant.

David Vršecký z týmu Buggyra má na prvním místě šestnáctibodový náskok na Španěla Antonia Albaceteho a svoji pozici chce potvrdit premiérovým vítězstvím před domácím publikem.

Pro tuzemské fanoušky bude mít víkendový podnik speciální příchuť, poprvé od dob Martina Koloce do něj vstoupí v pozici vedoucího muže seriálu Čech.

"Když jsem v roce 1998 začínal na (tahači) SISU, chtěl jsem se Martinovi alespoň v něčem vyrovnat. Teď se to částečně povedlo. Doufám, že bude ještě lépe," řekl na dnešním setkání s novináři v Praze Vršecký.

Ve své sbírce má mnoho triumfů, ale domácí vítězství mu stále uniká. "Letos se mi zatím daří, v některých závodech při mně stálo i nezbytné závodnické štěstí. Věřím, že tomu tak bude i nyní v Mostě," pokračoval Vršecký.

"Pokud si z Mostu odvezu stejně jako v roce 2006 padesát bodů, vítězství oželím. Do každého závodu jdu ale s tím, že chci vyhrát," uvedla jednička týmu Buggyra, který neohroženě kraluje Evropskému poháru. Vršeckého švýcarský kolega Markus Bösiger je v pořadí jezdců na třetím místě. Vloni v Mostě sice zvítězil, ale následně po protestech o body přišel.

Od posledního závodu seriálu v Německu uplynulo už šest týdnů, během nichž se Vršecký vypravil do oblasti Indického oceánu. "Pět dní strávených na silně rozbouřeném moři nabídlo takovou porci adrenalinu, že starty a boje o první zatáčku jsou proti tomu selankou. Najednou jsem se strašně těšil na závodní auto," uvedl Vršecký.

Po návratu do Česka řešil mírné zdravotní problémy s pravým ramenem. "Od Nogara mě při jízdě rameno bolí. Ke konci závodního víkendu už přituhuje.

Ve větší míře budu řešit tento problém po sezoně. Zatím chystáme jisté změny v kabině, které by měly přinést usnadnění řízení," přiblížil Vršecký.
V pátek jsou na mosteckém okruhu na programu volné tréninky, o víkendu pak čekají závodníky čtyři bodované jízdy, vždy dvě kvalifikační a dvě pohárové.