Jakub Smrž: Zima je pro mě vždycky nuda
Jeho soupeři po náročné sezoně odpočívají. Ne však Jakub Smrž. Český motocyklista se po posledním závodě MS superbiků v Portugalsku přesunul do Kataru, kde se zúčastnil světového závodu endurance a ve vytrvalostní osmihodinovce skončil se slovenským týmem třetí.
„Do Kataru jsem jel hlavně utéct před zimou a ohřát se. A také si zatrénovat na místním okruhu. Jsem spokojený, ale mohli jsme vyhrát,“ svěřil se závodník, který skončil v MS superbiků na 13. místě.
Jaké to bylo jet v Kataru na jiném motocyklu? V mistrovství světa máte stroj Ducati.
„V Kataru to byla čtyřválcová Yamaha YZF R1. Trvalo mi asi patnáct kol, než jsem si zvykl. Pak mi sedla tak, že jsem na ní vyhrál kvalifikaci své skupiny. A v závodě jsem pak nějaký čas pobýval na prvním místě.“
Jakub Smrž |
Věk: 25 let Narozen: České Budějovice Tým: Guandalini Racing (Itálie) Motorka: Ducati 1098 RS 08 Konečná pořadí v MS superbiků: 13. (2008), 14. (2007) Nejlépe v závodě MS superbiků: 6. místo, 11x do 10. místa (2008), 5x do 10. místa (2007) |
Celou sezonu jste usiloval o to, dostat se mezi tři nejlepší. Nakonec to tedy přišlo…
„No, je to trochu zvláštní. Ale jsem rád, že se to podařilo aspoň v této disciplíně.“
Proč to letos podobně nevyšlo i ve vaší hlavní disciplíně? V superbicích jste byl nejlépe šestý.
„Těžko na to konkrétně odpovědět. Bylo hodně situací, kdy bylo medailové umístění blízko. Ovšem před sezonou mě ani nenapadlo, že budu jezdit tak vpředu.“
Před rokem jste dostal polotovární ducati. Sžil jste se s tímto strojem?
„Ano. Po továrních motorkách patřil můj stroj opravdu k nejlepším. Ale sezona je krátká na to, abych se během ní zcela s motorkou sladil.“
Co bylo vaším největším problémem při závodech šampionátu?
„Jasně starty, ty mi dělaly největší potíže. A také to, že v úvodních kolech jsem moc opatrný a přemýšlím. To je chyba. Ovšem během sezony se to zlepšovalo.“
Lze nějak přes zimu starty trénovat?
„To nejde nikde jinde než na závodním okruhu. Takže spíš se zaměřím na kondiční trénink. Druhým rokem jsem zaměstnancem Dukly Praha, a tak mě opět čeká příprava s Janem Janků, otcem a trenérem výškaře Tomáše Janků.“
Údajně jste dostal nabídku z jiného než italského týmu, v němž jezdíte. Od koho?
„Nabídek bylo víc. Přišly i z továrního týmu, ale nebylo to z Ducati. Já však nemám nejmenší důvod něco měnit. Vše funguje naprosto perfektně.“
Prý budete mít spolujezdce. Víte už, o koho se jedná?
„Nevím, o koho půjde, situace se neustále mění. A popravdě mě to ani moc nezajímá.“
Proslýchá se, že by to mohl být váš mladší bratr Matěj Smrž. Je to tak?
„To slyším poprvé. (smích) Ale Matěj jezdil dobře. Skončil celkově šestý v kategorii Superstock.“
Dokázal byste si představit, že byste jezdil v rodinném týmu? Vždyť v nižší kategorii v Superstocku působí tým vašeho otce MS Racing.
„Vlastně takové úvahy byly. Otcův tým patří k těm nejlepším ve třídě Superstock a superbiky nejsou zase tak moc jiné. Je to především o penězích.“
Sezona skončila, na co se nejvíc těšíte v zimní přestávce?
„Těžko říct, i když program mám nabitý. Zima je pro mě vždycky nuda.“