Zapletal: Úspěch bude těžké zopakovat

Zřejmě až za několik let docení Miroslav Zapletal svůj letošní úspěch na dakarské rallye, na které obsadil v hlavní kategorii automobilů sedmé místo.
Podmínky českého Offroadsport týmu se totiž ani v nejmenším nedají srovnat se zázemím, které mají k dispozici tovární týmy. Přesto s nimi dokázal Zapletal za volantem mitsubishi udržet krok.
"Myslím si, že nám to bude docházet dlouho. A možná, že to docením až ve chvíli, kdy se to budeme (neúspěšně) snažit popáté vyrovnat. Mám trochu představu, že je to hodně vysoko. Ale jak, to bude záležet na tom, jestli se nám to podaří překonat," řekl Zapletal na tiskové konferenci v Praze bezprostředně po návratu z Jižní Ameriky, kde se slavná soutěž poprvé konala.
Česká offroadová jednička vybojovala pro japonskou automobilku nejlepší výsledek na Dakaru, ale moc dobře si uvědomuje, že to byla jen shoda náhod a štěstí. Trvale porážet tovární týmy podle jeho slov není možné. "Myslet si, že můžeme porazit silné týmy Mitsubishi, Volkswagen a BMW je bláhové. Můžeme jen čekat, jestli udělají nějaké chyby, a snažit se je nedělat sami," podotkl Zapletal.
Naprosto se ztotožňuje s názorem devítinásobného dakarského šampiona Stéphana Peterhansela, který před dvěma lety při návštěvě Prahy prohlásil, že žádný soukromník nikdy tuto rallye vyhrát nemůže.
"To je stejné, jako kdybych si vymyslel, že se svezu formulí jedna, koupil nějakou starší a chtěl to vyhrát. To prostě není možné," řekl Zapletal. Vzhledem k tomu, že se účastní celé řady rallye po celém světě, s hvězdami této kategorie se zná. "Když jdeme kolem sebe, tak se pozdravíme. To zase jo," pousmál se.
Zapletal na letošním ročníku rallye uspěl s vozem Mitsubishi L 200 4.0 V6 postaveným v roce 2001 pro Portugalce Carlose Sousu. Než tovární vůz v ceně 350.000 eur do Česka zamířil, byl vystaven v muzeu Mitsubishi v Portugalsku. "Je to sice extovární auto, ale dnes už je čtyři pět generací zpět. Už není až tak konkurence schopné," uvedl Zapletal.
S odstupem času nakonec uvítal, že se před rokem rallye v Africe z bezpečnostních důvodů nekonala. Asi by pro něj moc dobře nedopadla. "V průběhu roku jsme našli pár zásadních problémů, které jsme odstranili," přiznal.
Závodník startující s maďarskou licencí by současný model rád vyměnil za novější. Jestli se mu to ale podaří, momentálně netuší. "Samozřejmě bych chtěl auto, které by bylo o trochu lepší než tohle. Je to ale strašně složité, neboť těch aut už je strašně málo a nejlepší se ani koupit nedají. Není to obchodní záležitost, staví se přímo pro konkrétní jezdce," podotkl Zapletal.
Na trhu jsou podle něj vždy jeden dva vozy. "Uvidíme v nějakém čase, jestli to bude možné. Že bych to ale měl naplánované, to ne. Já celkově nic neplánuju," řekl.
I proto ani neví, jestli se postaví na start dalšího ročníku Dakaru. "Nevím, neumím věštit z koule. Ale chtěl bych, to určitě," uvedl Zapletal. Uvítal by, kdyby se rallye opět jela v Jižní Americe, kde se mu i díky sportovnímu úspěchu hodně líbilo.
"Kde se pojede příště, se dozvíme v příštích dnech. Osobně si ale myslím, že se pojede opět v Jižní Americe. Podle toho, jak to tam vypadalo, by asi pořadatelé udělali chybu, kdyby se tam nejelo," dodal Zapletal.