Kresta: Cílem je titul!

Roman Kresta
Roman KrestaZdroj: ČTK
ČTK
Motorismus
Začít diskusi (0)

S novým týmem, jiným vozem, ale stejnými cíli vstoupí v pátek do mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích Roman Kresta. Bývalý tovární jezdec Škody a Fordu loni získal svůj třetí domácí titul a letos by k němu rád přidal další.

Očekává však těžší boj také proto, že v několika rallye by se měly představit i posádky továrního týmu Škoda Motorsport.

"Český titul bychom rádi obhájili. Budeme se snažit udělat maximálně možný úspěch. Je před námi nová sezona a z dřívějška vím, že člověk může mít plány, jaké chce a vše může skončit jinak," řekl Kresta. Do sezony vstoupí s tradičním navigátorem Petrem Grossem, se kterým tentokráte budou usedat do vozu Peugeot 207 S2000. Loňský titul získal s produkčním mitsubishi.

V loňském roce bojoval Kresta o post domácí jedničky zejména s Václavem Pechem, letos bude konkurentů více. Vysoké ambice budou mít zejména piloti Škoda Motorsportu Jan Kopecký a Fin Juho Hänninen, kteří se představí v několika rallye.

"Pro český rallyesport je to jen dobře. Díky tomu, že tady budou startovat v jednom nebo více závodech, tak laťka je posunutá výše. Přípravy musí být kvalitnější a bude to pro nás náročnější," uvedl Kresta na adresu svých konkurentů, kteří by podle všeho měli startovat minimálně na Valašské rallye, Bohemia rallye a Barum rallye.

Soupeřů se dvaatřicetiletý jezdec nebojí. "Závody ukážou, jak na tom jsme. Pokud budou rychlejší, tak budou rychlejší. Vyhrát může jen jeden. Určitě to bude mnohem zajímavější," řekl Kresta, který vedle uvedené trojice považuje za velkého soupeře i loni celkově třetího Pavla Valouška. "Konkurenti budou všichni jezdci třídy N4," podotkl.

Kresta musel před začátkem sezony řešit i pro sebe netradiční úkoly. Na přelomu roku se dohodl na ukončení spolupráce s manažerem Antonínem Charouzem a jeho agenturou BPA a musel si vybudovat celý nový tým i jeho zázemí. "Na to jsou dva měsíce hodně krátká doba. Navíc naše finance jsou omezené a dané. Myslím si ale, že se nám podařilo vše, co jsem si předsevzal. Nějaké drobnosti určitě budeme dolaďovat ještě v průběhu sezony," uvedl Kresta.

Do toho přišla i změna ve vozovém parku. Produkční mitsubishi vyměnil za speciál kategorie S2000, se kterým již v minulosti krátce jezdil. "První dvě tři jízdy byly složitější, chvíli trvá, než se člověk najde. Je to ale pravý speciál. Přechod není extra složitý," řekl.

Zda bude pro český šampionát změna vozu výhodnější, nechtěl spekulovat. "Ukážou to až samotné závody. Rozdíly ale nebudou velké, minutové. Na technických pasážích má S2000 navrch, na rychlých rychlostních zkouškách bude mít navrch 'enko'," předpokládal Kresta. Jeho peugeot má maximální rychlost 180 km/h, zatímco mitsubishi může jet rychleji.

S peugeotem zatím stihl najezdit v rámci testů asi 50 km, jeden menší test jej čeká ještě ve čtvrtek. "Auto je připraveno velmi dobře, ale do techniky člověk nevidí. Může se stát cokoliv. Vše jsme dvakrát ne-li třikrát překontrolovali. De facto je to nový vůz," dodal Kresta.

Začít diskuzi