16. prosince 2009 • 15:24

Loprais: Na Dakaru chci skončit na bedně

Autor: ČTK
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Chci koupit Hradec. Dluhy jsou nesmysl, říká Ulich
Vecheta proti Spartě dvakrát na hraně, ČK pro Tanka správně. Liberec měl mít penaltu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Navázat na výborné výsledky týmu z minulosti se bude na nadcházející dakarské rallye snažit Aleš Loprais. Nástupce šestinásobného vítěze Karla Lopraise v privátním valašském týmu, závodící tradičně s tatrou, by se v lednu v Jižní Americe rád prosadil mezi nejlepší trojici v kategorii kamionů.



Zároveň by rád odčinil nezdar z předešlého ročníku.Optimismus Lopraisovi dodávají i výsledky z letošního roku, kdy se představil na několika náročných soutěžích a například na ruské Rallye Hedvábné stezky skončil třetí.

"Dařilo se nám tam, porazili jsme sedm z osmi kamazů a vyhráli i etapu. Myslím, že si zasloužíme skončit na bedně mezi nejlepšími třemi. Věřím, že se to povede. Je to náš cíl," řekl Loprais na dnešní tiskové konferenci v Praze.

Před necelým rokem Loprais Dakar nedokončil. Zastavily jej technické problémy, zejména se spojkou. "I proto jsme letos startovali v dakarské sérii, abychom vychytali komponenty, které nás trápily.

Vždy se nějaké drobnosti objeví, ale udělali jsme vše, co šlo," podotkl devětadvacetiletý jezdec, který slavnou soutěž v roce 2007 dokončil na třetím místě.Závodní speciál Tatra 815 4x4 vychází z loňského konceptu, má ale vyšší výkon a zvětšený točivý moment.

"To pro nás byla priorita. Taky jsme kamion mírně odlehčili. Všechny detaily ale zveřejňovat nemůžeme a nechceme. Konkurence vše sleduje," pousmál se Loprais.

"Snažili jsme se auto upravit v drobnostech, které jsou pro normální lidi neviditelné. Řešili jsme problémové věci, odzkoušeli je a teď doufáme, že vše bude fungovat jako v průběhu roku," uvedl mechanik a navigátor Milan Holáň, který má technické změny na starosti.Lopraise čeká souboj s tradičními soupeři, zejména s piloty nejbohatšího a zřejmě i nejkvalitnějšího týmu Kamaz.

"O konkurenci toho víme hodně, jsme v kontaktu. Technika se například od Silk rallye (Hedvábná stezka) výrazně nezměnila. Mapujeme navzájem. Jsme si vědomi toho, že tam jsou větší a silnější týmy. Ale nebojíme se, máme co ukázat," podotkl Loprais.Rallye Dakar se podruhé za sebou uskuteční v Jižní Americe.

Oproti loňsku však pořadatelé trať upravili, více etap se například pojede v poušti Atacama. "Trať se mi moc zamlouvá. Pořadatelé udělali dobrý krok. V Atacamě se toho odehraje spousta. Rozhodne se tam, jednoznačně," soudil český pilot.Na jízdu v náročných dunách se těší.

"Dá se tak hodně ztratit i získat. Mám je rád, i velké. Neznamená to ale, že v nich nemůžeme zapadnout," uvedl Loprais, jenž věří, že na rozdíl od minulého ročníku se nebude oproti plánům tak často měnit trať. "Minule to pro ně bylo nové, neměli s tím zkušenosti. Teď už to mají jednodušší, alespoň to tvrdí," řekl.Součástí týmu bude tradičně i Karel Loprais, jenž opět usedne do doprovodného novinářského týmu.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud