Bylo to kouzlo, které na trhu sportovního marketingu skvěle fungovalo. Roztomilé přezdívky Kiki a Maki se staly obchodní značkou volejbalového páru Kristýna Kolocová, Markéta Sluková. Pár, který před třemi lety marně sháněl sponzory, byl najednou hitem. Po jejich rozchodu ale jejich partnerství patří jen do marketingových učebnic.
Všechno do sebe zapadalo. Dvě krásné a osobité sportovkyně, v atraktivním prostředí horkého písku, s nadějnou perspektivou. Ale až londýnská olympiáda z nich udělala reklamní hit.
„Doufáme, že jsme se trochu ukázaly, a snad se ocení, že je to tvrdá práce a že se jen neopalujeme. Snad jsme zaujaly nějakého finančního partnera,“ říkala tehdy Sluková s tím, že tým má problémy lepit dvoumilionový rozpočet na sezonu.
Až páté místo z Londýna ve spojitosti s popularitou dvou krásek v bikinách, která se během Her šířila po sociálních sítích, to zlomilo. Spolu se dvěma přezdívkami, díky nimž si mohli fanoušci své nové hrdinky snadno zapamatovat.
I proto nakonec Kiki a Maki skončily ve stáji Sport Investu a jejich finanční situace se díky sponzorům zlepšila. A po loňském úspěšném roce se zdálo, že tenhle projekt má velký potenciál i směrem k další olympiádě v Riu de Janeiro.

„Situace se řešila i za naší účasti. Samozřejmě jsme tento rozměr značky týmu brali v potaz. Došli jsme k závěru, že se tým rozpadá, tím pádem je potřeba řešit situaci směrem k partnerům,“ připustil David Trávníček z agentury Sport Invest.
Teď už bychom spíš tratily, tvrdí Sluková
„Cesta Kiki a Maki se uzavírá. Chtěl bych poděkovat všem partnerům, kteří se podíleli na tom, že tým fungoval. Zdůrazňuji, že finance nebyly důvodem rozpadu,“ dodal Trávníček.
Kristýna Kolocová s Markétou Slukovou zůstávají klientkami agentury, která o dalším postupu jedná se sponzory. Je ale pravděpodobné, že na reklamní úspěch projektu Kiki a Maki bude hodně těžké navázat. Sluková připouští, že i vztah k obchodním partnerům hrál při jejím rozhodování roli.
„Jak my, tak i naši sponzoři, tým, který s námi spolupracoval, si po těch letech nezaslouží, abychom na hřišti jenom vyhnily a dojely to z povinnosti,“ říká Sluková.
„Myslím, že všichni do toho investovali spoustu peněz a energie. Pro mě je to taky jeden z důvodů. Měly bychom se k tomu postavit čelem, být upřímní ke sponzorům. Pokud já v ten tým už tolik nevěřím, tak to nepřinese marketingově stejně už nic, ani sponzorům. Kdybychom takhle pokračovaly, budeme spíš tratit,“ dodává.