Agentura dává ruce pryč od průzkumu NSA: Nechceme s tím být spojováni | iSport.cz
13. ledna 2021 • 12:08

Agentura dává ruce pryč od průzkumu NSA: Nechceme s tím být spojováni

Autor: pav
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Sparta - Mladá Boleslav: Pavelka přichystal pozici Karlssonovi. Švéd prostřelil Diviše, 1:0
Guľa: Ceníme si týmového vítězství, gól jsme tam dotlačili
VŠECHNA VIDEA ZDE

Češi raději než MMA, které prožívá ohromný boom, sledují jógu či mažoretky. Radši než fotbal se věnují sportovní střelbě, spíš než florbalku vezmou do ruky kuši. Tedy alespoň podle průzkumu Národní sportovní agentury. Anketa, která zdvihla ze židlí nejen fanoušky, ale například i šéfy českého fotbalu, měla vzniknout ve spolupráci s agenturou Český národní panel. Její provozovatel ale dává ruce pryč, podle svých slov totiž jen poskytl reprezentativní vzorek a skutečnou formu hlasování nijak nemohl ovlivnit.



„Národní sportovní agentura (NSA) ve spolupráci s českou výzkumnou agenturou Český národní panel zrealizovala ve druhé polovině října 2020 rozsáhlý výzkum zaměřený na vztah ke sportu a míru popularity jednotlivých sportů v ČR.“

To stojí v oficiální zprávě NSA, kde se prezentují výsledky průzkumu. Firma NMS Market Research, jeden z provozovatelů Českého národního panelu, ale s tímhle výkladem nesouhlasí, a odmítá mít s diskutovaným průzkumem cokoli společného.

„NSA neuvádí správné info. Autor výzkumu je NSA a jejich tým, panel pouze poskytl reprezentativní vzorek a nijak nemohl ovlivnit analýzu a interpretaci, nebo kvalitu dotazníku,“ stojí v tweetu firmy, který vznikl v reakci na bouřlivou diskusi ohledně výsledků. S všeříkajícím dodatkem: „To by opravdu přes naše agentury neprošlo a nechceme s takovou prací být spojovaní.“

Proti výsledkům se mimo udivených fanoušků ozvali i šéfové českého fotbalu, který v průzkumu Hniličkovy NSA dopadl mírně řečeno za očekáváním. „Označit fotbal jako osmý sport z hlediska atraktivity je poměrně diskutabilní tvrzení, pokud použijí velmi diplomatický tón. Například údaje o televizní sledovanosti hovoří úplně jinak," kroutil hlavou Dušan Svoboda, šéf Ligové asociace. „Já vidím, že fotbalová asociace má přes 340 tisíc členů a nejedná se o mrtvé duše, protože členství je každý rok počínaje prvním lednem vždy obnovováno. Prostě tomu nerozumím a zajímá mě metodika výzkumu, zadané otázky a tak dále,“ souznil předseda FAČR Martin Malík.

Analýza atraktivity sportů z hlediska jejich sledování jako divák

1. Lední hokej 7,47 (průměrná známka)
2. Lyžování 6,85
3. Atletika 6,55
4. Tenis 6,40
5. Biatlon 6,28
6. Krasobruslení 6,25
7. Automobilový a motocyklový sport 6,05
8. Fotbal 5,96
9. Cyklistika 5,65
10. Rychlobruslení a short track 5,55
11. Taneční sport 5,48
12. Sportovní gymnastika 5,47
13. Volejbal 5,47
14. Moderní gymnastika 5,38
15. Basketbal 5,35

Analýza atraktivity sportů z hlediska jejich aktivního provozování

1. Bowling a kuželky 5,72
2. Tenis 5,23
3. Cyklistika 5,19
4. Lyžování 5,16
5. Stolní tenis 5,15
6. Plavání 4,98
7. Volejbal 4,83
8. Badminton 4,81
9. Šipky 4,75
10. Atletika 4,71
11. Automobilový a motocyklový sport 4,68
12. Sportovní střelba 4,65
13. Minigolf 4,53
14. Lední hokej 4,43
15. Vodáctví 4,39

Pozn. Respondenti sporty hodnotili na škále od 1 (nejméně atraktivní) do 10 (nejvíce atraktivní).

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud