Odměny za Davis Cup? Je to perverzní, říká šéf Černošek

Jan Hájek (vlevo) a Tomáš Berdych na setkání s fanoušky
Setkání českého daviscupového týmu s fanoušky po návratu z Bělehradu
Setkání českého daviscupového týmu s fanoušky po návratu ze Srbska
Radek Štěpánek na setkání s fanošuky v Prostějove rozdával nejen vítěznou radost
Česká daviscupová výprava z Bělehradu zamířila na oslavy do Prostějova
Davis Cup 2013 Champions. Čeští mistři po návratu z Bělehradu
Daviscupoví hrdinové si setkání s fanoušky po návratu ze Srbska pořádně užili
29
Fotogalerie
Davis Cup
Začít diskusi (0)

Šampioni Davis Cupu, tohle označení, které již dva roky patří českým tenistům, má břink. Pokud však počítáte finanční zisk, připadáte si jako u snědeného krámu. „Je to úplně perverzní,“ říká manažer Miroslav Černošek, jehož Česká sportovní Davis Cup a Fed Cup v Česku zaštiťuje.

Víte již, jak finančně dopadl letošní ročník Davis Cupu?
„Celý rok jsme nepočítali, ale víme, že všechny zápasy, které hrajeme doma, končí v nějakém plusu a všechny venkovní zase v minusu. Bez ohledu na to, jaká je výše prize money. Pro vítěze finále jsou 550 000 dolarů (cca 10 milionů korun), což jsou skoro všechny peníze, které dostaneme. Od dvou firem máme jako bonus navíc slíbený milion korun. To znamená: Náš příjem je dvanáct milionů korun a výdaje se blíží dvaceti.“

Video placeholder
Štěpánka a Berdycha fanoušci po návratu málem umačkali • Štěpán Černý (iSport.tv)

Jak moc vás dráždí minimální suma, kterou šampioni Davis Cupu od Mezinárodní tenisové federace inkasují?
„V sobotu ráno jsem měl snídani s prezidentem ITF Francescem Riccim Bittim a říkal jsem mu, že mě trošku uráží, když prize money pro vítězný tým v Davis Cupu jsou na úrovni odměny za semifinále grandslamu pro jednoho hráče, anebo jednoho bodu v základní části fotbalové Champions League. Ta odměna je hrozně malá a je to jeden z důvodů, proč nejlepší hráči nehrají. Když se mají ti nejlepší na Davis Cup obětovat, a to rovnou čtyřikrát do roka, tak se zříkají dalších turnajů a financí. A zlatý kočár běží jen jednou. Upozorňoval jsem na to Franceska. Tvrdil mi, že to sám cítí jako problém, mění teď ředitele Davis Cupu a budou v tomto směru dělat nějaká opatření.“

To asi jen vítáte.
„Rozhodně. Vždyť si vezměte, že ITF prodá celý kurt a vy na něm nemáte ani metr reklamy. I reklamy na oblečení hráčů jsou limitovány. Třeba Tomáš Berdych má takové smlouvy, že nemůže mít nášivky na oblečení. Tak za co mi ty firmy peníze dají? Nedají mi je. Když UEFA prodá veškeré reklamy, dává za to klubům poměrně velice slušné peníze. A všichni se bijí o to, aby tu soutěž hráli. Kdežto tady se celá světová špička bije o to, aby nehrála. Je to úplně perverzní.“

Celý rozhovor s Miroslavem Černoškem a analýzu budoucnosti daviscupového týmu čtěte ve středečním Sportu!

Deník Sport z 20. listopadu 2013Deník Sport z 20. listopadu 2013 • iSport.cz

Začít diskuzi

Doporučujeme

Články z jiných titulů