FOTOGALERIE - Jako krasobruslař je exhibicionista, proto Tomáš Verner neměl problém s rolí modela. Stal se totiž tváří přehlídky nového oblečení pro českou výpravu na OH ve Vancouveru. Kolekce ryze českého výrobce se mu líbí a nové materiály prý splňují vlastnosti, které firma Alpine Pro deklarovala.
Může hodnotit, neboť byl v komisi, která oblečení připravovala, a mohl ho také testovat.
Sám krasobruslař byl zejména známou figurou a do tanečních kreací se moc nezapojoval. O přehlídku se totiž postarali tanečníci ve stylu breakdance. "Byl to úžasný nápad pojmout přehlídku takovým novým a mladým stylem s tanečníky a projekcí za nimi. Ujalo se to, dopadlo to velmi dobře," řekl Verner novinářům po přehlídce, na které dokonce málem jezdil na ledě. "Byla to jedna varianta, ale nešlo to kvůli prostoru," vysvětlil.
Ocenil hlavně tanečníky a rozmanité kreace. "Klobouk dolů, s jakou vervou se do toho pustili, na tak malém molu. Já se bál, abych nespadl, nic jsem proti těm světlům neviděl," přiznal. Přitom sám jezdí exhibice, kdy na něj reflektory svítí naplno. "Jenže shora, tady to na mě svítilo pod ostřejším úhlem," podotkl.
Speciální prádlo z kukuřičných a kávových vláken sám testoval na trénincích. "Zkoušel jsem ho i podle vůně, ale zázračné triko to není, po tréninku nevonělo," vtipkoval Verner. Svou funkci ale splnilo. "Používal jsem ho jako první vrstvu na ledě, bylo výborné. Neměl jsem s tím jediný problém," prohlásil. Měl ale jen dva kusy, takže musel častěji prát. "I přesto vydržely," dodal.
Design oblečení nemohl kritizovat. "Vždyť jsem se na tom sám podílel," pousmál se. "Ale jsem skutečně nadšený, je to něco nového," připomněl, že v Turíně před čtyřmi lety si nepřipadal nijak výjimečně oblečený. "Ale tohle je cesta. Máme jednu z nejhezčích kolekcí, co jsem kdy viděl," poznamenal.
Pohltila ho i atmosféra v zákulisí. "Trávil jsem dost času s tanečníky, všichni byli oblečení stejně, to mě nadchlo. Připadal jsem si jako týmový hráč, nikoliv jako sólista," uvedl. A věří, že podobný duch vnese oblečení do týmu i na únorové olympiádě.
Oblečení pro ZOH je specifické pro český tým
Jedinečné bude oblečení české výpravy na olympijských hrách ve Vancouveru. Na vývoji kolekce české firmy Alpine Pro, která byla dnes představena na přehlídce v pražském divadle La Fabrique, se podíleli mimo jiné i bývalá běžkyně na lyžích Kateřina Neumannová a krasobruslař Tomáš Verner, který dokonce část oblečení na molu večer osobně předvedl.
Kolekce je po designové i funkční stránce vyrobena českým sportovcům přímo na míru, ale specifikem oblečení je, že jeho část s pěti kruhy si poprvé v historii Českého olympijského týmu budou moci od 4. listopadu koupit také fanoušci. "Do Kanady jedeme bojovat o medaile, ale jednu bitvu už jsme vyhráli. Čeští sportovci budou jedinečně oblečení," řekl předseda Českého olympijského výboru Milan Jirásek. "Věřím, že to pomůže k medailím," uvedl.
Globálního sponzora ČOV, firmu Adidas, vystřídal po mnoha letech v novém čtyřletém olympijském cyklu ryze český výrobce oblečení. Ten sáhl nejen k tradičním funkčním materiálům, ale také k látkám z kukuřice nebo kávy, které jsou šetrné k životnímu prostředí. "Snažili jsme se, aby materiály měly hlavně ideální vlastnosti. Aby bylo (oblečení) komfortní při nošení a látky měly ekologický původ," uvedl ředitel výroby Alpine Pro Václav Hrbek.
Červenomodrobílé barvy se na oblečení nápaditě prolínají v olympijských kruzích. Je jisté, že žádná jiná výprava takové svršky mít ve Vancouveru nebude. "Jsem nadšení tím, že jsme se posunuli od konzervativního pojetí z předchozích olympiád. Je to netradiční design, který ctí národní barvy a je nápaditý," řekl šéf české mise v Kanadě František Dvořák.
Kolekce, která se vyráběla zčásti v Česku a zčásti v Číně, se skládá z 31 položek. Hlavní částí je nástupový set a reprezentační set, v kterém si sportovci vedle pohybu po olympijské vesnici budou chodit případně i pro medaile. "A doufám, že jich bude co nejvíc," prohlásil při představení kolekce předseda Senátu Přemysl Sobotka.
Pro fanoušky je připravena módní show, která bude mít před širokou veřejností osm dílů v různých městech. "Kolekce v obchodech nebudou replikami, nýbrž tím samým oblečením, které dostanou samotní sportovci," slíbil Milan Kramárik, generální ředitel Alpine Pro.