Kvalifikace na VC Španělska
Vítěz: Pole position: L. Hamilton (GBR/Mercedes) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
1. řada:
2. řada:
3. řada:
4. řada:
5. řada:
6. řada:
7. řada:
8. řada:
9. řada:
10. řada:
Připomínáme však, že komisaři ještě budou vyšetřovat dění během první části kvalifikace, kdy mohlo a nemuselo dojít ke zpomalení Landa Norrise v jeho měřeném kole. Do pořadí tak potenciálně může promluvit ještě nějaká penalizace.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
---
11.
12.
13.
14.
15.
---
16.
17.
18.
19.
20.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Postupový čas: 1:18.037 (D. Ricciardo)
11.
12.
13.
14.
15.
Postupový čas: 1:19.032 (A. Giovinazzi)
16.
17.
18.
19.
20.
V prvním pátečním tréninku se mimo tradiční složení jezdců objevili také Robert Kubica ve voze Alfa Romeo (místo Räikkönena) a Roy Nissany s Williamsem (místo Russella). Právě polský pilot Robert Kubica však v desáté zatáčce okruhu opustil trať a uvízl ve štěrku v únikové zóně. První trénink tak byl ukončen o čtvrt hodiny dříve. Nejrychlejší čas v něm zaznamenal Valtteri Bottas (1:18.504) s náskokem pouhých 33 tisícin na druhého Verstappena. Úvod závodního víkendu mimo to ukázal, že si jezdci budou muset dávat větší pozor na obrubníky – Verstappen si poškodil přední přítlačné křídlo, Vettel pro změnu ztratil některý ze senzorů na svém voze.
Odpolední trénink už se jel v tradičním složení jezdců tak, jak jeli v dosavadních závodech. Pasáž narušil jediný virtuální safety car, když na trati zůstal úlomek ze Sainzova vozu (po přejezdu přes obrubník), jinak ale probíhala nepřerušeně. Po prvních pokusech na středních pneumatikách vypadalo pořadí na čele stejně jako během prvního tréninku (1. Bottas, 2. Verstappen, 3. Hamilton), s přechodem na měkké pneumatiky se ale dostal Lewis Hamilton do čela a s časem 1:18.170 druhý trénink vyhrál. Verstappen se propadl pořadím až na deváté místo před týmového kolegu Péreze. Nutno však podotknout, že nizozemský pilot svůj pokus na měkkých pneumatikách po chybě v desáté zatáčce vzdal. Třetí místo obsadil Leclerc se ztrátou 26 tisícin na druhého Bottase (1:18.309). Dobře si vedli také piloti Alpine, kteří obsadili čtvrté a páté místo. Překvapivě špatně dopadli piloti McLarenu, kteří skončili v druhé desítce.
Třetí trénink začali jezdci bez pilotů Mercedesu a Verstappena, a do čela se tak dostal Leclerc. Zbylí tři piloti vyjeli až po dvaceti minutách a okamžitě šli na čelo. Mercedesy zvolily nejměkčí sadu a zajížděly proto lepší časy než Max Verstappen, který na nejměkčí směs vsadil až dvanáct minut před vypršením limitu. Ještě na konci druhého sektoru byl rychlejší než Hamilton téměř o čtyři desetiny, v posledním sektoru ale část náskoku ztratil a zajel kolo „jen“ o 235 tisícin rychlejší. S tímto časem (1:17.835) nakonec třetí trénink vyhrál. Dlouho to vypadalo na slušné výsledky pro Alfu Romeo a Williams, kromě Räikkönena však v závěru nezůstal v TOP10 nikdo z nich. McLaren si oproti druhému tréninku polepšil a vozy dostal na 6., resp. 8. místo.
1. Mercedes – 101b
2. Red Bull – 83b
3. McLaren – 53b
4. Ferrari – 42b
5. Alpine – 13b
6. Alpha Tauri – 9b
7. Aston Martin – 5b
1. Lewis Hamilton – 69b
2. Max Verstappen – 61b
3. Lando Norris – 37b
4. Valtteri Bottas – 32b
5. Charles Leclerc – 28b
6. Sergio Pérez – 22b
7. Daniel Ricciardo – 16b
8. Carlos Sainz – 14b
9. Esteban Ocon – 8b
10. Pierre Gasly – 7b
11. Lance Stroll – 5b
11. Fernando Alonso – 5b
13. Júki Cunoda – 2b
Na okruhu v Katalánsku se jela první velká cena již v roce 1991, dva týdny po vůbec prvním závodě na této trati, který obstaraly cestovní vozy v rámci španělského šampionátu. Prvním pilotem, který na Circuit de Catalunya vyhrál, byl Nigel Manssel, který vítězství zopakoval i o rok později.
Suverénně nejlepším pilotem Formule 1 všech dob na tomto okruhu však byl Michael Schumacher, který zvítězil hned šestkrát. A právě tento rekord se o víkendu pokusí dorovnat Lewis Hamilton, jenž zvítězil pětkrát, z toho čtyřikrát z posledních čtyř let. Posledním jeho přemožitelem byl jeho nejbližší pronásledovatel v tabulce, Max Verstappen, který zvítězil v roce 2016.
Trať je dlouhá 4675 metrů a během závodu ji jezdci obkrouží šestašedesátkrát. Nejrychlejší kolo (od úpravy okruhu roku 2007) zaznamenal Valtteri Bottas během kvalifikace v roce 2019 (1:15.406) a nejrychlejší kolo během závodu zaznamenal tentýž pilot o rok později (1:18.183). Před letošním závodem byla mírně upravena zatáčka deset, která nyní opisuje delší oblouk. Důvodem k přestavbě byla bezpečnost pilotů.