Sportovní kanál České televize má problém. Rada pro vysílání zahájila se stanicí správní řízení, protože nejspíš porušila zákon. Moderátor Pavel Čapek o poločasové přestávce zápasu Schalke-Plzeň až moc dlouho propagoval kopačky Adidas se zařízením miCoach.
"Rada se rozhodla zahájit s provozovatelem Česká televize správní řízení, neboť se mohl dopustit nepatřičného zdůrazňování umístěného produktu," píše se v tiskové zprávě Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.
Kopačky Adidas měl Pavel Čapek vystavené před sebou na moderátorském stole během poločasové přestávky duelu Evropské ligy Schalke 04 - Viktoria Plzeň hraného 23. února.
Rada upozornila na to, že se ČT4 věnovala produktu přes dvě minuty a dokonce vedla na toto téma rozhovor s hostem studia Günterem Bittenglem.
"Moderátor (Čapek) nejprve produkt podrobně představil a popsal jeho funkce, následně se svým hostem vedl rozhovor o jeho přednostech (dochází k závěru o užitečnosti zejména pro mladé hráče, což moderátor ještě podporuje zmínkou, že stejných kopaček využívá i Lionel Messi), ilustrovaný přibližně desetivteřinovým detailním záběrem vystavených bot," kritizuje sportovní kanál Rada.
Co je Product placement...
Jedná se o označení pro umisťování výrobků, názvů, log apod. existujících značek do uměleckých děl, jako jsou například filmy nebo písně; tento jev bývá hodnocen jako skrytá reklama. Míra explicitnosti toho, o jakou má jít značku, může být různá. (zdroj: wikipedie)