ČT4 možná porušila zákon, moderátor Čapek se moc věnoval kopačkám
Sportovní kanál České televize má problém. Rada pro vysílání zahájila se stanicí správní řízení, protože nejspíš porušila zákon. Moderátor Pavel Čapek o poločasové přestávce zápasu Schalke-Plzeň až moc dlouho propagoval kopačky Adidas se zařízením miCoach.
"Rada se rozhodla zahájit s provozovatelem Česká televize správní řízení, neboť se mohl dopustit nepatřičného zdůrazňování umístěného produktu," píše se v tiskové zprávě Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.
Kopačky Adidas měl Pavel Čapek vystavené před sebou na moderátorském stole během poločasové přestávky duelu Evropské ligy Schalke 04 - Viktoria Plzeň hraného 23. února.
Rada upozornila na to, že se ČT4 věnovala produktu přes dvě minuty a dokonce vedla na toto téma rozhovor s hostem studia Günterem Bittenglem.
"Moderátor (Čapek) nejprve produkt podrobně představil a popsal jeho funkce, následně se svým hostem vedl rozhovor o jeho přednostech (dochází k závěru o užitečnosti zejména pro mladé hráče, což moderátor ještě podporuje zmínkou, že stejných kopaček využívá i Lionel Messi), ilustrovaný přibližně desetivteřinovým detailním záběrem vystavených bot," kritizuje sportovní kanál Rada.
Co je Product placement...
Jedná se o označení pro umisťování výrobků, názvů, log apod. existujících značek do uměleckých děl, jako jsou například filmy nebo písně; tento jev bývá hodnocen jako skrytá reklama. Míra explicitnosti toho, o jakou má jít značku, může být různá. (zdroj: wikipedie)