S hrůzou zjišťoval informace o tragédii v Jaroslavli. A jedna z prvních věcí, která Lukáši Kašparovi bleskla hlavou, se týkala typu havarovaného letadla. „Hned mi došlo, že lítáme úplně tím samým,“ přiblížil útočník kazašské Astany, jednoho z týmů KHL.
JAK-42D, v jehož troskách zahynuli i jeho kamarádi z reprezentace, by už nikdy víc neměl hokejisty Barysu převážet, tedy kromě Kašpara ani Jiřího Novotného a Kamila Krepse. Vedení vydalo stanovisko, podle něhož intenzivně hledá nového dopravce, protože ten stávající vlastní pouze JAKy.
„Doufám, že dostaneme jiné letadlo. Už začali s někým mluvit, budou se ho snažit sehnat,“ potvrzuje Kašpar. „Viděl jsem to na našem webu, i v kabině něco kluci říkali. Když to náš prezident takhle oznámí, tak s tím určitě něco udělá.“
Přitom právě s jejich strojem prý nikdy žádné zásadní problémy nenastaly.
„Když neberu v potaz, že jsme si dělali srandu, že kolikrát odskočíme od země, než přistaneme. Ale to jsou maličkosti. Nic většího se nikdy nestalo,“ připomíná pětadvacetiletý mistr světa 2010.
Sám během dvouletého působení v NHL zažil i tamní cestování. „V San Jose jsme v době, kdy jsem tam byl, měli možná ještě starší model. Byl podobný tomu, s čím lítáme v Astaně, kluci tam na to měli mnohem víc narážek. Jenže hlavní rozdíl je, že v Americe se o to starají jinak, určitě na vyšší úrovni,“ uvědomuje si Kašpar, který v Sharks naposledy působil v roce 2009. Tamní klub se přepravuje staršími typy Boeingů.
„Určitě to bude podivný pocit, určitě se to každému prožene hlavou. To, co se stalo, je strašné, ale já osobně se přesto lítání nebojím, musím to zaklepat,“ tvrdí.
Jak ale bude za pár dní hrát hokej, to si teď neumí představit. „O nějaké náladě se vůbec nedá mluvit, na každém je vidět, jak je smutný, každý tam někoho znal. Nedokážu říct, jak to budeme brát později. Teď se jde ze dne na den, snažíme se s tím vyrovnat…“