Všech sedm posledních východočeských derby bylo vyprodáno. Od příchodu Hradce Králové do hokejové extraligy Pardubice získaly velkého rivala na ledě i v hledišti. Důkazem byl nedělní zápas, který domácí Mounfield vyhrál 6:4. A Pardubice si neodvezly jen porážku, staly se i terčem vtipu domácího klubu.
„Motor! Motor!“ naráželi pardubičtí fanoušci na to, že Hradec získal extraligovou licenci i hráče z Českých Budějovic. „Kde máte vlajku?“ vysmívali se zase hradečtí, kteří dvě velké třicetikilové vlajky svému soupeři ukradli na říjnovém utkání. A pak přidali i choreografii.
Do špičkování mezi fanoušky se zapojují i managementy klubů - loni se třeba vtipně vsázeli generální manažeři o snídaně pro hráče soupeře. Na druhou stranu úspěšně spolupracují na logistice, marketingu či bezpečnosti vzájemných duelů. Koncem listopadu pak podepsaly memorandum, ve kterém se zavázaly, že budou budovat kultivovanější prostředí v hledišti.
„Špičkování ke sportu patří i mezi vedeními, ale musí to mít nápad, úroveň a zdařilé provedení. Pokud to tak není, tak to zbytečně může vytvářet rozbroje a podobně,“ řekl v obecné rovině iSport.cz marketingový manažer Pardubic Jan Kratochvíl.
Při nedělním utkání memorandum ovšem tak úplně neplatilo. Při přestávkové soutěži byli pardubičtí příznivci diskvalifikování kvůli údajnému porušení pravidel. Předtím na kostce před úvodní buly běžela „parodie“ filmu Ukradená vzducholoď, v níž hradečtí příznivci odcizili svým rivalům vlajku.
I pardubické vedení si ale vystřelilo ze soupeře – před jedním z domácích zápasů pustilo na kostce výňatek z večerníčku Rákosníček v souvislosti s častou mlhou na hradeckém stadionu.
„Špičkování mezi managementy bych uzavřel, je to 1:1. V rámci vedení jsme to konzultovali a došli k závěru, že je dobře to takto ukončit, i naši fanoušci se mohou pobavit na úkor soupeře,“ popsal ředitel hradeckého marketingu Petr Picka.
„Nikdo nepředpokládal, že se v Pardubicích vydají touto cestou (klip s Rákosníčkem – pozn.red.), ale to na ně nechci útočit, jestli to bylo dobře, nebo špatně, lidé se na hokeji musí bavit a pokud kluby nějakou "slabost" svého soupeře využijí, tak myslím, že to není nic špatného. Jen jsme cítili potřebu jim to vrátit. Jestli Pardubice provedou odvetu, tak už na ni asi už reagovat nebudeme. Fanoušky v ochozech ale chceme bavit i nadále,“ dodal Picka.
Pokud se ovšem kluby nepřestanou vzájemně dobírat a zajdou ještě dál, může rivalita, která je ve fanoušcích zakořeněná, skončit mnohem hůř než „jen“ ukradenou vlajkou. I vzhledem k tomu, že vzájemné zápasy lákají i fotbalové příznivce. A pro většinu z nich rvačky nejsou cizí.
Nejlepší data z Tipsport extraligy přináší