Mantinely neduní, arény už jsou bez ledu. Sport šel stranou, český hokej se zapojil do pomoci. V rámci solidarity v boji s pandemií například podporuje distribuci ochranných štítů. Na základě dřívějšího projektu O kapku lepší hokej navíc díky dražbě hokejek vybral 138 600 korun. „Z té částky jsem nadšený,“ říká Petr Nitsche, vedoucí hokejového oddělení společnosti BPA, hlavního marketingového partnera Českého hokeje.
Projekt O kapku lepší hokej se rozběhl v únoru, jeho cílem je pomáhat dětem s poruchou krvetvorby. Do jeho podpory se zapojily kluby Tipsport extraligy, Chance ligy i národní tým. V neposlední řadě také fanoušci.
V první fázi se na stadionech do pokladniček za prodej oranžových stužek vybralo téměř 180 tisíc korun. Teď navíc skončila aukce hokejek významných hokejových osobností a částka se vyšplhala na 138 600 korun. V rámci projektu O kapku lepší hokej se tak podařilo vybrat přes 300 tisíc korun, které pomáhají v dnešní době zvlášť rizikové skupině, a sice dětem s poruchou krvetvorby.
„Vybraná částka je ohromující. Jsme za to moc vděční. Nejlepší na tom všem bylo pozorovat to úžasné zapojení všech. Projekt O Kapku lepší hokej vnímáme zcela úspěšně a budeme v něm rádi pokračovat,“ uvedl Jan Fischer, ředitel Nadačního fondu Kapka naděje.
Průměrná cena jedné hokejky se v aukci vyšplhala na 7700 korun, s nejdražší z nich hrál Lukáš Pech, útočník Sparty. Jeho hůl si jeden z fanoušků vydražil za 22 550 korun. Celkově se tedy podařilo vydražit téměř 140 tisíc korun.
„Také jsem z té částky nadšený. Moc děkuji všem klubům, kolegům i hráčům, kteří se do akce zapojili, a současně také všem dražitelům. Věřím, že nejen prostředky z aukce a v rámci celého projektu pomohou dětem s poruchou krvetvorby udělat jejich životy o kapku lepší,“ přeje si Petr Nitsche, vedoucí hokejového oddělení BPA sport marketing.
Do aukce navíc budou ještě vloženy dvě hokejky – kapitána PSG Berani Zlín Tomáše Žižky a kapitána HC Stadion Litoměřice Daniela Voženílka. Pokud tedy máte zájem děti podpořit také, do aukce se můžete zapojit na webu sportovniaukce.cz.
Český hokej pomáhá také v rámci současné pandemie. Kluby šijí i rozdávají roušky, zapojil se také svaz.
„V rámci hokeje se pokoušíme pomoci další aktivitou, a sice byli jsme osloveni iniciativou tisknecelecesko.cz, která jako mnoho jiných rozjela dobrovolnickou výrobu ochranných štítů z 3D tiskáren. Zatímco komponenty se k organizátorům dostanou pravidla zdarma od České pošty, vyvstal problém je distribuovat těm, které přes registrační formulář na webu tyto pomůcky poptávají. Jde o zdravotnická zařízení, lékárny, domovy seniorů… Koneckonců i firmy jako CCM a BAUER se nyní přeorientovaly v zámoří na výrobu takových štítů. Tudíž kdo jiný, než hokejisté mají k tomuto druhu ochrany obličeje blízko, že?“ tvrdí Nitsche.
Podle něj se navíc podařilo dohodnout se všemi kluby extraligy, nebo i některými prvoligovými, že jejich zimní stadiony budou fungovat jako centrální sklady. Kluby také samy pomáhají i s distribucí ochranných pomůcek.
„S kolegy z Českého hokeje pomáháme s organizací závozů, optimalizací itineráře a podle možností také osobní rozvážkou. Zdravotníci jsou neuvěřitelně šťastní a vděční, sami ani netuší, jak a komu poděkovat,“ dodává Nitsche.
Celou organizaci dobrovolnické výroby ochranných štítů z 3D tiskáren zaštiťuje společnost PROPULS SOLAR. Celý projekt „Tiskne celé Česko“ veřejně podporuje i herec Martin Dejdar. Další informace najdete na www.tisknecelecesko.cz.


