Diesel nekončí. Nový Civic má jeden z nejlepších ve své třídě | iSport.cz
21. září 2018 • 11:33

Diesel nekončí. Nový Civic má jeden z nejlepších ve své třídě

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
TOP VIDEA
SESTŘIH: Inter - Slavia 1:1.  Pražané sahali po vítězství, favorit srovnal v nastavení SESTŘIH: Inter - Slavia 1:1. Pražané sahali po vítězství, favorit srovnal v nastavení
RUDEJ FANDA: Sparta v suchým triku. Baluta brečel, pak předvedl h***o RUDEJ FANDA: Sparta v suchým triku. Baluta brečel, pak předvedl h***o
VŠECHNA VIDEA ZDE

Ačkoliv japonské automobilky nikdy nepatřily mezi zastánce vznětových motorů, navzdory všeobecnému tlaku od nich zatím neupouštějí. Nová Honda Civic 1.6 i-DTEC je zářným příkladem.



Přestože kořeny Hondy Civic sahají až do počátku 70. let, pětidveřová karoserie se Evropanům poprvé ukázala až v roce 1995, tehdy s technicky spřízněným Roverem 400. Od konzervativního vzhledu se přes malé rádoby MPV postupně přeměnil do podoby futuristického bolidu. Design nového modelu se však k ničemu konkrétnímu přirovnat nedá, to se musí vidět.

Opticky působí nataženě, ale agresivní příď i záď hrdě zdůrazňují sportovní ambice. Tomu odpovídá interiér, který však proti předchůdcům vypadá možná až příliš konzervativně.

Jenže na nic si zde stěžovat nebudete, leda tak zadní cestující na těsnější prostředí. Sedí se nízko, řidič má vše v dosahu. Volant padne do ruky, řízení je sportovně tužší, bonus představuje proměnný převod v závislosti na úhlu natočení věnce. Díky tomu se vůz skvěle vodí zatáčkami. Chválit lehké a přesné řazení nemá smysl, u hondy je to samozřejmost.

Vnitřní prostředí je příjemné a přehledné, auto navíc umí mluvit česky. Bohužel se však ozve jen při nedisciplinovanosti posádky.Vnitřní prostředí je příjemné a přehledné, auto navíc umí mluvit česky. Bohužel se však ozve jen při nedisciplinovanosti posádky.Foto Petr Homolka

Nejvíc nás nadchl motor. Vznětový čtyřválec se přitom k image civiku z podstaty nehodí, tohle auto si vždycky kupovali mladí milovníci točivých benzinových jednotek.

Jenže rukopis Hondy se nezapře ani zde!

Diesel v jediné výkonové specifikaci 88 kW se točí nečekaně ochotně a svižně. Nebýt naftového klapotu, skoro bychom uvěřili, že krotíme tradiční benzinový agregát. Navíc diesel jezdí i především díky výbornému zpřevodování velmi úsporně. Není divu, že na nás po týdenním provozu svítil údaj spotřeby 4,9 l/100 km. Výrobce je přitom ještě o víc než další litr optimističtější. Motor navíc již nyní plní nejnovější emisní normu Euro 6d-Temp bez použití adblue.

Podvozek má vzadu víceprvkovou nápravu, čímž se proti předchůdci zlepšilo jízdní chování. Pro testovanou verzi Executive jsou k dispozici dva módy tuhosti adaptivních tlumičů: tvrdší a sportovní. Vzhledem k dynamické povaze auta jsme používali druhý jmenovaný a rozhodně nebyli nijak vytřeseni.

Mezi slabiny nového civiku patří absence geniálního sklápění zadních sedadel Magic seats. Rovněž je nám líto, že výrobce z nabídky znovu vyškrtl praktickou verzi kombi. Kromě hatchbacku tak můžete zvolit už jen vzhledově téměř totožný sedan. Atraktivní kupé si totiž opět dopřávají pouze Američané.

Technické údaje:

Motor: R4, 1597 cm3, turbo
Výkon: 88 kW
Točivý moment: 300 N.m
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Maximální rychlost: 201 km/h
Základní cena: 509 900 Kč

Podobně točivých dieselů jako nová šestnáctistovka od Hondy na trhu moc nenajdete. Motor přitom umí být opravdu úsporný.
Podobně točivých dieselů jako nová šestnáctistovka od Hondy na trhu moc nenajdete. Motor přitom umí být opravdu úsporný.

 
Články odjinud


Články odjinud