Plusové body. Peugeot 308 SW nabízí vyšší výkon i osmistupňový automat | iSport.cz
7. září 2018 • 10:00

Plusové body. Peugeot 308 SW nabízí vyšší výkon i osmistupňový automat

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
TOP VIDEA
Liberec - Sparta: Radakovič trestuhodně namazal Malinskému, ten propálil chybujícího Nitu Liberec - Sparta: Radakovič trestuhodně namazal Malinskému, ten propálil chybujícího Nitu
Jágrův dobrý skutek! Při představení nových dresů jeden věnoval postižené fanynce Jágrův dobrý skutek! Při představení nových dresů jeden věnoval postižené fanynce
VŠECHNA VIDEA ZDE

Přechod k emisně čistějšímu pohonu pro 308 SW GT znamená o 14 kilowattů vyšší výkon a povedený osmistupňový automat, jenž je zatím jedinou volbou. Příplatek 30 tisíc korun za kombi se v případě Peugeotu 308 určitě vyplatí. Rozdíl pocítíte nejen nad hromadou zavazadel na dovolenou, kdy místo 420 litrů v základu poberete 610 litrů bagáže. Bonusem je i nabídka prostoru pro hlavy cestujících vzadu. Naopak s místem pro kolena je stále trochu obtíž. Navzdory velkorysému rozvoru 2730 mm je totiž v druhé řadě trochu těsno. Jestliže ale za sebe neposadíte profesionálního basketbalistu, nebudou cestující nad chybějícími centimetry naříkat.



Malý volant připomíná motokáry, snadno pod ním protáhnete stehna a díky zploštění je přes něj vidět na dobře čitelné přístroje. Ovládání přes dotykový displej působí efektně, ale například manipulaci s dvouzónovou klimatizací trochu zbytečně ztěžuje. Škoda že nedávná modernizace modelové řady 308 nepřinesla alespoň klasická tlačítka pro přístup do jednotlivých podsložek palubního systému, jako to mají crossovery 3008 a 5008 ze stejné stáje.

Souhře turbomotoru 1.6 PureTech s novým osmistupňovým měničovým automatem naopak bez váhání tleskáme. Zátah je plynulý, podřazování se nemusíte doprošovat, potěší i zvuk motoru a sedmilitrová spotřeba.

Podobně úsporný dokáže být také ještě svižnější bratr s přídomkem GTi, jehož šestnáctistovka s kovanými písty a celkově sportovnějším charakterem umí až 193 kilowattů. K dispozici je ovšem pouze jako hatchback, rodinné povinnosti proto lépe zvládá varianta GT s více než dostatečnou dynamikou. Vždyť z nuly na 100 km/h vystřelí za 7,6 s a zastaví se až na 235 km/h.

Koncept I-COCKPIT s malým volantem a důrazem na dotykové ovládání má své mouchy. Poměrně rychle si na něj ale zvyknete.Koncept I-COCKPIT s malým volantem a důrazem na dotykové ovládání má své mouchy. Poměrně rychle si na něj ale zvyknete.Foto Zdeněk Sluka

Klobouk dolů před utlumením vibrací a hluku od kol. V tom je peugeot lepší než například podobně stavěná Škoda Octavia Combi RS s dvoulitrovým TSI a o 15 kilowattů vyšším výkonem. Český bestseller je ovšem s dvouspojkou DSG v základu o více než 100 tisíc dražší.

Peugeot 308 SW GT totiž pořídíte již od 720 000 korun, což je s ohledem k výkonnému motoru, osmistupňovému automatu a obrovskému zavazadelníku opravdu slušná nabídka.

Technické údaje:

Motor: R4, 1598 cm3, benzin
Výkon: 165 kW
Točivý moment: 300 N.m
Maximální rychlost: 235 km/h
Pohotovostní hmotnost:
1319 kg
Základní cena: 720 000 Kč

Podle metody VDA zavazadelník pojme 610 l, což Peugeot 308 SW řadí k samotné špičce mezi kompaktními kombíky
Podle metody VDA zavazadelník pojme 610 l, což Peugeot 308 SW řadí k samotné špičce mezi kompaktními kombíky

 
Články odjinud


Články odjinud