Plusové body. Peugeot 308 SW nabízí vyšší výkon i osmistupňový automat | iSport.cz
7. září 2018 • 10:00

Plusové body. Peugeot 308 SW nabízí vyšší výkon i osmistupňový automat

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
TOP VIDEA
Plzeň - Jablonec: Strkanice Rady se Šádkem! Do potyčky se vložil i Vrba Plzeň - Jablonec: Strkanice Rady se Šádkem! Do potyčky se vložil i Vrba
iSport podcast: Slavia může v LM i ve skupině smrti bojovat o postup. Kde je její strop? iSport podcast: Slavia může v LM i ve skupině smrti bojovat o postup. Kde je její strop?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Přechod k emisně čistějšímu pohonu pro 308 SW GT znamená o 14 kilowattů vyšší výkon a povedený osmistupňový automat, jenž je zatím jedinou volbou. Příplatek 30 tisíc korun za kombi se v případě Peugeotu 308 určitě vyplatí. Rozdíl pocítíte nejen nad hromadou zavazadel na dovolenou, kdy místo 420 litrů v základu poberete 610 litrů bagáže. Bonusem je i nabídka prostoru pro hlavy cestujících vzadu. Naopak s místem pro kolena je stále trochu obtíž. Navzdory velkorysému rozvoru 2730 mm je totiž v druhé řadě trochu těsno. Jestliže ale za sebe neposadíte profesionálního basketbalistu, nebudou cestující nad chybějícími centimetry naříkat.



Malý volant připomíná motokáry, snadno pod ním protáhnete stehna a díky zploštění je přes něj vidět na dobře čitelné přístroje. Ovládání přes dotykový displej působí efektně, ale například manipulaci s dvouzónovou klimatizací trochu zbytečně ztěžuje. Škoda že nedávná modernizace modelové řady 308 nepřinesla alespoň klasická tlačítka pro přístup do jednotlivých podsložek palubního systému, jako to mají crossovery 3008 a 5008 ze stejné stáje.

Souhře turbomotoru 1.6 PureTech s novým osmistupňovým měničovým automatem naopak bez váhání tleskáme. Zátah je plynulý, podřazování se nemusíte doprošovat, potěší i zvuk motoru a sedmilitrová spotřeba.

Podobně úsporný dokáže být také ještě svižnější bratr s přídomkem GTi, jehož šestnáctistovka s kovanými písty a celkově sportovnějším charakterem umí až 193 kilowattů. K dispozici je ovšem pouze jako hatchback, rodinné povinnosti proto lépe zvládá varianta GT s více než dostatečnou dynamikou. Vždyť z nuly na 100 km/h vystřelí za 7,6 s a zastaví se až na 235 km/h.

Koncept I-COCKPIT s malým volantem a důrazem na dotykové ovládání má své mouchy. Poměrně rychle si na něj ale zvyknete.Koncept I-COCKPIT s malým volantem a důrazem na dotykové ovládání má své mouchy. Poměrně rychle si na něj ale zvyknete.Foto Zdeněk Sluka

Klobouk dolů před utlumením vibrací a hluku od kol. V tom je peugeot lepší než například podobně stavěná Škoda Octavia Combi RS s dvoulitrovým TSI a o 15 kilowattů vyšším výkonem. Český bestseller je ovšem s dvouspojkou DSG v základu o více než 100 tisíc dražší.

Peugeot 308 SW GT totiž pořídíte již od 720 000 korun, což je s ohledem k výkonnému motoru, osmistupňovému automatu a obrovskému zavazadelníku opravdu slušná nabídka.

Technické údaje:

Motor: R4, 1598 cm3, benzin
Výkon: 165 kW
Točivý moment: 300 N.m
Maximální rychlost: 235 km/h
Pohotovostní hmotnost:
1319 kg
Základní cena: 720 000 Kč

Podle metody VDA zavazadelník pojme 610 l, což Peugeot 308 SW řadí k samotné špičce mezi kompaktními kombíky
Podle metody VDA zavazadelník pojme 610 l, což Peugeot 308 SW řadí k samotné špičce mezi kompaktními kombíky

 
Články odjinud


Články odjinud