Přechod k emisně čistějšímu pohonu pro 308 SW GT znamená o 14 kilowattů vyšší výkon a povedený osmistupňový automat, jenž je zatím jedinou volbou. Příplatek 30 tisíc korun za kombi se v případě Peugeotu 308 určitě vyplatí. Rozdíl pocítíte nejen nad hromadou zavazadel na dovolenou, kdy místo 420 litrů v základu poberete 610 litrů bagáže. Bonusem je i nabídka prostoru pro hlavy cestujících vzadu. Naopak s místem pro kolena je stále trochu obtíž. Navzdory velkorysému rozvoru 2730 mm je totiž v druhé řadě trochu těsno. Jestliže ale za sebe neposadíte profesionálního basketbalistu, nebudou cestující nad chybějícími centimetry naříkat.
Malý volant připomíná motokáry, snadno pod ním protáhnete stehna a díky zploštění je přes něj vidět na dobře čitelné přístroje. Ovládání přes dotykový displej působí efektně, ale například manipulaci s dvouzónovou klimatizací trochu zbytečně ztěžuje. Škoda že nedávná modernizace modelové řady 308 nepřinesla alespoň klasická tlačítka pro přístup do jednotlivých podsložek palubního systému, jako to mají crossovery 3008 a 5008 ze stejné stáje.
Souhře turbomotoru 1.6 PureTech s novým osmistupňovým měničovým automatem naopak bez váhání tleskáme. Zátah je plynulý, podřazování se nemusíte doprošovat, potěší i zvuk motoru a sedmilitrová spotřeba.
Podobně úsporný dokáže být také ještě svižnější bratr s přídomkem GTi, jehož šestnáctistovka s kovanými písty a celkově sportovnějším charakterem umí až 193 kilowattů. K dispozici je ovšem pouze jako hatchback, rodinné povinnosti proto lépe zvládá varianta GT s více než dostatečnou dynamikou. Vždyť z nuly na 100 km/h vystřelí za 7,6 s a zastaví se až na 235 km/h.
Klobouk dolů před utlumením vibrací a hluku od kol. V tom je peugeot lepší než například podobně stavěná Škoda Octavia Combi RS s dvoulitrovým TSI a o 15 kilowattů vyšším výkonem. Český bestseller je ovšem s dvouspojkou DSG v základu o více než 100 tisíc dražší.
Peugeot 308 SW GT totiž pořídíte již od 720 000 korun, což je s ohledem k výkonnému motoru, osmistupňovému automatu a obrovskému zavazadelníku opravdu slušná nabídka.
Technické údaje: |
Motor: R4, 1598 cm3, benzin |