Lidé chtějí crossovery! A Peugeot 2008 GT-Line má za sebou modernizaci... | iSport.cz
30. listopadu 2018 • 09:30

Lidé chtějí crossovery! A Peugeot 2008 GT-Line má za sebou modernizaci...

Autor: Tomáš Dusil (auto.cz)
TOP VIDEA
Kvitová posedmé na Masters: Jsem už matadorka. Ruka bolí jen občas Kvitová posedmé na Masters: Jsem už matadorka. Ruka bolí jen občas
MOMENTY VÍKENDU: Klusáček začal výhrou, Drobného návrat do ligy a jubilant Krmenčík MOMENTY VÍKENDU: Klusáček začal výhrou, Drobného návrat do ligy a jubilant Krmenčík
VŠECHNA VIDEA ZDE

Již pátým rokem je na trhu malý crossover Peugeot 2008. Jen za první tři roky se prodalo 580 000 kusů. Před dvěma lety prošlo auto modernizací, kdy přibyla nová vrcholná výbava GT-Line.



Kategorie crossoverů a SUV je na vzestupu. To dokazuje stále rozmanitější nabídka automobilek. Francouzský Peugeot skoro udává trend, když v jeho portfoliu najdete hned několik takových aut. Model 2008 představuje finančně nejsnazší cestu ke crossoveru se lvem ve znaku. Technicky je odvozen od modelu 208, s nímž sdílí nejen podlahovou plošinu, pohonné jednotky či podvozek, ale také kabinu včetně palubní desky.

Ta je řešena v duchu konceptu i-Cokpit.

Výchozí 208 byla prvním Peugeotem, který toto nabízel. To znamená, že přístrojový štít je umístěn výš, než je obvyklé, a celek doplňuje nezvykle malý šišatý volant, který je v 2008 multifunkční a navíc čalouněný kůží, a to i základní výbavě Active. Na budíky tudíž nekoukáte skrz něj, ale přes něj. Jistý problém mohou pocítit nadprůměrně vzrostlí jedinci, jimž může volant část přístrojového štítu zakrývat. Roztomile vypadala páka parkovací brzdy, na níž si designéři dali docela záležet.

Testovaná verze GT-Line je se zkoušeným motorem 1.5 BlueHDi 120 tou nejdražší 2008, jakou si můžete koupit. Za základ přes půl milionu korun nabízí vůz veskrze bohatou výbavu, čítající třeba samočinnou, dokonce dvouzónovou klimatizaci. Na rozdíl od větší 3008 ale v 2008 stále používá samostatný ovládací panel s displejem. Škoda jen, že neumí sjednotit nastavení teploty pro levou a pravou stranu kabiny. Od verze Allure výš má přední sportovní sedadla, která byla v testovaném voze za příplatek 6000 korun také vyhřívaná.

Dalších 15 000 korun stálo panoramatické střešní okno s elektrickou clonou. V noci vyniklo jeho diodové osvětlení, otevírat jej ale nelze.

Koncept kabiny „i-Cockpit“ v úvodní formě. Sice s malým „šišatým“ volantem a vysoko umístěnými budíky, ale ještě se samostatnými ovladači klimatizace/ventilace.Koncept kabiny „i-Cockpit“ v úvodní formě. Sice s malým „šišatým“ volantem a vysoko umístěnými budíky, ale ještě se samostatnými ovladači klimatizace/ventilace.Foto Ondřej Lilling (auto.cz)

Testovaný vznětový čtyřválec 1.5 BlueHDi nabízel výkon 88 kW, přičemž v nabídce je také slabší verze se 74 kW. Volba té či oné varianty závisí také na preferenci převodovky. Zatímco slabší verze je výhradně s manuální skříní, výkonnější pro změnu jen se samočinnou a skvělou převodovkou. Pod označením EAT6 se ukrývá planetová převodovka s měničem momentu. Tedy žádné škubání při řazení jako u některých dvouspojek, ale jen plynulá změna „kvaltů“. Navíc převodovka je s motorem velmi dobře sladěna, takže celé hnací ústrojí působí mimořádně harmonicky.

Francouzi se snažili u 2008 nahradit pohon všech kol originálním voličem jízdních režimů Grip Control. Ty nastavujete otočným ovladačem za pákou voliče převodovky. V nabídce je kromě standardního režimu dále „písek“, „sníh“ či „off -road“ pro náročnější terén. Posledním je mód, v němž lze vypnout stabilizační systém ESP, ale pozor, jen do rychlosti 50 km/h.

Jízdní vlastnosti 2008 jsou velmi dobré.

Nejvíc se nám líbily tlumiče pérování a jejich sladění s pružinami. Díky tomu lze na rozbité silnici letět vysokou rychlostí, aniž by posádka cítila nepohodlí.

Ale co praktičnost? Místa vpředu je až nadbytek, vzadu je to již stísněnější.

Zavazadelník je s 350 litry dostatečný k pojmutí kočárku s korbou běžných rozměrů. Po zvětšení je k dispozici až 1400 litrů za předpokladu, že věci zarovnáte ke stropu. Peugeot 2008 zůstává i po pěti letech výroby velmi dobrým crossoverem.

Technické údaje:

Motor: čtyřválec, 1499 cm3, turbodmychadlo
Výkon: 88 kW
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,5 s
Normovaná spotřeba: 4,0l na 100km
Pohotovostní hmotnost: 1205kg
Základní cena: 530 000Kč

Přední světlomety jsou pouze halogenové. Technologie LED se v 2008 omezuje jen na svítilny pro denní svícení.Přední světlomety jsou pouze halogenové. Technologie LED se v 2008 omezuje jen na svítilny pro denní svícení.Foto Ondřej Lilling (auto.cz)

 
Články odjinud


Články odjinud