Druhý den v Silverstone: Poražený vítěz Ricciardo

Nejprve usedl Daniel Ricciardo do svého Toro Rosso a byl nejrychlejší. Pak se pokusil překonat sám sebe v Red Bullu, ale skončil v kačírku.
Během druhého dne testování na britském okruhu Silverstone na sebe poutal největší pozornost člen juniorky Red Bullu Daniel Ricciardo. Mladý Australan nastoupil dopoledne do svého smluvního kokpitu v Toro Rosso STR8 a zajel s ním nejlepší čas. Po polední přestávce přesedlal na Red Bull RB9 a byl opět velmi rychlý. Překonat sám sebe se mu ale nepodařilo. Pokazil si to výletem do kačírku.
Mistrovský Red Bull RB9 dopoledne proháněl stejně jako včera celý den Portugalec Antonio Felix da Costa. Pouhých 19 kol mu ovšem nestačilo na včerejší pěkné umístění na pomyslném pódiu a tentokrát skončil až sedmý s časem o desetinu sekundy horším. Pak jeho místo zaujal Daniel Ricciardo, který dostal první příležitost předvést se jako možný nástupce Marka Webbera.
Jenže už po šesti kolech vylétl v úseku Luffield z dráhy a zahrabal se do kačírku tak hluboko, že musel pokus o návrat na trať vzdát. Red Bull RB9 zůstal nepoškozený, ale bylo jej třeba zbavit nečistot z únikové zóny, než s ním Ricciardo mohl zpátky na dráhu. V následujících 52 bezproblémových kolech se už před vlastní dopolední maximum (1:32,972 min) na výkonnostně slabším Toro Rosso STR8 nedostal.
Mezitím Ricciardův monopost Toro Rosso převzal Carlos Sainz jr. a ukázal, jak dokáže být rychlý, když zajel absolutně druhý nejlepší čas (1:33,016 min). Syn španělského šampióna v automobilových soutěžích svým výkonem nadchl, sám jej ale nepřeceňoval: „Je to jen test,“ konstatoval pilot série GP3. Zítra dostane ještě jednu příležitost svézt se s monopostem z italské Faenzy.
Celkově čtvrtý skončil ve druhém dni testování Davide Valsecchi (Lotus). Jeho úkolem bylo pokračovat ve vývoji pasivního DRS. Také McLaren pokračoval v experimentování s novými aerodynamickými prvky, tentokrát s Oliverem Turveyem za volantem MP4-28.
Indická stáj Force India vsadila na stejnou jezdeckou dvojici jako včera. Nastupující generaci zastupoval Brit James Calado, současný smluvní jezdec Paul di Resta (včera nejrychlejší) pro dnešek obětoval souboj s časem práci pro Pirelli a ve výsledkové listině obsadil až předposlední, čtrnáctou pozici.
Zlepšení ze středeční 1:34,874 min na dnešní 1:34,053 min se dočkal italský mladík Davide Rigon, testující na Ferrari F138. Pro italskou stáj odzkoušel několik variant provedení předního křídla. V dopolední části přitom způsobil jedno přerušení testů, když se vracel s pomalu rolujícím monopostem k mechanikům.
Další vyvěšení červených vlajek měl na svědomí Robin Frijns. Nizozemský testman Sauberu udělal jezdeckou chybu a skončil mimo dráhy. Odpoledne převzal monopost C32 smluvní jezdec Sauberu Nico Hülkeberg a absolvoval řadu dlouhých stintů na pneumatikách Pirelli, připravených pro nadcházející GP Maďarska.
V pátek čeká týmy v Silverstone závěrečný, třetí den testování. Za volant usednou ve větším počtu smluvní jezdci a dočkáme se také dvou premiér. V Red Bullu bude pro Pirelli pracovat Sebastian Vettel, stejný úkol čeká v monopostu Ferrari Felipeho Massu. Ve Williamsu FW35 se prvního skutečného testu dočká manželka sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa, skotská závodnice Susie Wolff a hledač talentů Sauber představí ve svém autě mladíka známého jména, Kimiyu Sata.
SILVERSTONE – testy, den druhý (čtvrtek 18. července 2013)
pořadí | jezdec | vůz | čas | ztráta | kol | km | |
1 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari STR8 | 1:32.972 | 0 | 0 | 48 | 282.768 |
2 | Carlos Sainz jr. | Toro Rosso-Ferrari STR8 | 1:33.016 | +0:00.044 | +0:00.044 | 39 | 229.749 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault RB9 | 1:33.187 | +0:00.215 | +0:00.171 | 59 | 347.569 |
4 | Davide Valsecchi | Lotus-Renault E21 | 1:33.554 | +0:00.582 | +0:00.367 | 91 | 536.081 |
5 | Oliver Turvey | McLaren-Mercedes MP4-28 | 1:33.864 | +0:00.892 | +0:00.310 | 97 | 571.427 |
6 | James Calado | Force India-Mercedes VJM06 | 1:33.957 | +0:00.985 | +0:00.093 | 47 | 276.877 |
7 | Antonio Felix da Costa | Red Bull-Renault RB9 | 1:33.958 | +0:00.986 | +0:00.001 | 19 | 111.929 |
8 | Davide Rigon | Ferrari F138 | 1:34.053 | +0:01.081 | +0:00.095 | 97 | 571.427 |
9 | Pastor Maldonado | Williams-Renault FW35 | 1:34.116 | +0:01.144 | +0:00.063 | 71 | 418.261 |
10 | Nico Hülkenberg | Sauber-Ferrari C32 | 1:34.224 | +0:01.252 | +0:00.108 | 52 | 306.332 |
11 | Daniel Juncadella | Williams-Renault FW35 | 1:34.631 | +0:01.659 | +0:00.407 | 33 | 194.403 |
12 | Robin Frijns | Sauber-Ferrari C32 | 1:34.731 | +0:01.759 | +0:00.100 | 17 | 100.147 |
13 | Will Stevens | Caterham-Renault CT03 | 1:36.082 | +0:03.110 | +0:01.351 | 98 | 577.318 |
14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes VJM06 | 1:36.356 | +0:03.384 | +0:00.274 | 41 | 241.531 |
15 | Rodolfo González | Marussia-Cosworth MR02 | 1:37.949 | +0:04.977 | +0:01.593 | 92 | 541.972 |
Podmínky při testování
okruh | Silverstone Grand Prix Circuit |
délka | 5 891 m |
datum | 18. července 2013 (čtvrtek) |
podmínky | slunečno, vzduch 20-27 °C, asfalt 28-44 °C |
počet jezdců/týmů | 14/10 |
rekord | Valtteri Bottas, Williams-Renault FW34, 1:31,536 min (12.7.2012) |
rekord (auta 2013) | Daniel Ricciardo, Toro Rosso-Ferrari STR8, 1:32,972 min (18.7.2013) |