Silverstone: Třídenní testování zahájeno

Třídenní testování právě začalo
Třídenní testování právě začaloZdroj: xbpimages.com
marcel gause
Formule 1
Začít diskusi (0)

Překvapivě vysoké teploty a rychlost McLarenu během prvního dne Young Driver Days na okruhu Silverstone. Středem pozornost aerodynamika a pneumatiky.

Lepší podmínky si deset testujících týmů nedokázalo představit. Třídenní testování na okruhu Silverstone, označené jako Young Driver Days, začalo za ideálního letního počasí s tropickou teplotou téměř 30 °C. Asfaltový povrch se ohřál až na britsky netypických 46 °C, což nejvíce vítali u Pirelli. Součástí přípravy byl totiž test nových pneumatik pro nadcházející závod na Hungaroringu. A v Maďarsku bývá při velké ceně opravdu horko.

Nejtvrdší boj o nejlepší čas dne se rozpoutal mezi mladými jezdci v závěrečné hodině, kdy dostali od týmů větší volnost. Nejprve si to rozdali smluvní pilot indické stáje Force India Paul di Resta s talentovaným Portugalcem Antoniem Felixem da Costou, který získal příležitost v monopostu Red Bull. Da Costa nejprve vytlačil skotského jezdce z první pozice časem 1:33,821 min, ten ovšem dokázal odpovědět zlepšením na 1:33,774 min a vedení si vzal zpátky.

To vše v klidu sledoval dánský mladík v barvách McLarenu Kevin Magnussen, aby oba nakonec přetrumfnul výkonem 1:33,602 min. McLaren byl na úvod nejen nejrychlejší, ale také nejpilnější. Magnussen, který se momentálně nachází na průběžné třetí pozici světové série Renault, odkroužil poctivých 100 kol a kromě jiného zkoušel novou zadní část podlahy monopostu MP4-28.

S nejrychlejší trojící udržel krok mladý Brit James Calado (Force India), který před vystřídáním Paulem di Restou zaznamenal dopoledne čas 1:33,986 min. Pro srovnání: v letošní GP Velké Británie zajel Mark Webber (Red Bull) nejrychleji za 1:33,401 min. Výkony mladíků jsou tedy srovnatelné s aktuálními smluvními jezdci startovního pole 2013.

Speciální měřící zařízení na Lotusu E21 Nicolase ProstaSpeciální měřící zařízení na Lotusu E21 Nicolase Prosta • Lotus

Dnešní testování bylo zaměřeno především na odzkoušení nových aerodynamických dílů. Monoposty proto byly ověšeny řadou speciálních měřících zařízení a senzorů. To, že Mezinárodní automobilová federace FIA povolila vývojové práce na aerodynamice, však podmínila tím, že se těchto činností nesmí účastnit současní smluvní jezdci.

Proto se na poslední chvíli z testů omluvili Fernando Alonso (Ferrari), Mark Webber (Red Bull) a Kimi Räikkönen (Lotus) a místo nich týmy narychlo angažovaly jezdce ze svých juniorek, pro něž bylo toto testování původně určeno. Max Chilton (Marussia) a Paul di Resta (Force India) jako jediní aktivní piloti F1 se posadili do svých kokpitů až odpoledne a pracovali pouze pro Pirelli na vývoji nových pneumatik.

SILVERSTONE – testy, den první (středa 17. července 2013)

pořadíjezdecvůzčasztrátakolkm
1Kevin MagnussenMcLaren-Mercedes MP4-281:33.60200100589.100
2Paul di RestaForce India-Mercedes VJM061:33.774+0:00.172+0:00.17258341.678
3Antonio Felix da CostaRed Bull-Renault RB91:33.821+0:00.219+0:00.04782483.062
4James CaladoForce India-Mercedes VJM061:33.986+0:00.384+0:00.16527159.057
5Daniel JuncadellaWilliams-Renault FW351:34.098+0:00.496+0:00.11255324.005
6Johnny Cecotto jr.Toro Rosso-Ferrari STR81:34.193+0:00.591+0:00.09575441.825
7Robin FrijnsSauber-Ferrari C321:34.236+0:00.634+0:00.04372424.152
8Nicolas ProstLotus-Renault E211:34.810+0:01.208+0:00.57472424.152
9Davide RigonFerrari F1381:34.874+0:01.272+0:00.06476447.716
10Alexander RossiCaterham-Renault CT031:35.651+0:02.049+0:00.77769406.479
11Tio EllinasMarussia-Cosworth MR021:36.676+0:03.074+0:01.02536212.076
12Max ChiltonMarussia-Cosworth MR021:38.347+0:04.745+0:01.67127159.057

Podmínky při testování

okruhSilverstone Grand Prix Circuit
délka5 891 m
datum17. července 2013 (středa)
podmínkyslunečno, vzduch 20-28 °C, asfalt 28-46 °C
počet jezdců/týmů12/10
počasíslunečno
rekordValtteri Bottas, Williams-Renault FW34, 1:31,536 min (12.7.2012)
rekord (auta 2013)Kevin Magnussen, McLaren-Mercedes MP4-28, 1:33,602 min (17.7.2013)
Začít diskuzi