Silverstone: Třídenní testování zahájeno

Překvapivě vysoké teploty a rychlost McLarenu během prvního dne Young Driver Days na okruhu Silverstone. Středem pozornost aerodynamika a pneumatiky.
Lepší podmínky si deset testujících týmů nedokázalo představit. Třídenní testování na okruhu Silverstone, označené jako Young Driver Days, začalo za ideálního letního počasí s tropickou teplotou téměř 30 °C. Asfaltový povrch se ohřál až na britsky netypických 46 °C, což nejvíce vítali u Pirelli. Součástí přípravy byl totiž test nových pneumatik pro nadcházející závod na Hungaroringu. A v Maďarsku bývá při velké ceně opravdu horko.
Nejtvrdší boj o nejlepší čas dne se rozpoutal mezi mladými jezdci v závěrečné hodině, kdy dostali od týmů větší volnost. Nejprve si to rozdali smluvní pilot indické stáje Force India Paul di Resta s talentovaným Portugalcem Antoniem Felixem da Costou, který získal příležitost v monopostu Red Bull. Da Costa nejprve vytlačil skotského jezdce z první pozice časem 1:33,821 min, ten ovšem dokázal odpovědět zlepšením na 1:33,774 min a vedení si vzal zpátky.
To vše v klidu sledoval dánský mladík v barvách McLarenu Kevin Magnussen, aby oba nakonec přetrumfnul výkonem 1:33,602 min. McLaren byl na úvod nejen nejrychlejší, ale také nejpilnější. Magnussen, který se momentálně nachází na průběžné třetí pozici světové série Renault, odkroužil poctivých 100 kol a kromě jiného zkoušel novou zadní část podlahy monopostu MP4-28.
S nejrychlejší trojící udržel krok mladý Brit James Calado (Force India), který před vystřídáním Paulem di Restou zaznamenal dopoledne čas 1:33,986 min. Pro srovnání: v letošní GP Velké Británie zajel Mark Webber (Red Bull) nejrychleji za 1:33,401 min. Výkony mladíků jsou tedy srovnatelné s aktuálními smluvními jezdci startovního pole 2013.
Dnešní testování bylo zaměřeno především na odzkoušení nových aerodynamických dílů. Monoposty proto byly ověšeny řadou speciálních měřících zařízení a senzorů. To, že Mezinárodní automobilová federace FIA povolila vývojové práce na aerodynamice, však podmínila tím, že se těchto činností nesmí účastnit současní smluvní jezdci.
Proto se na poslední chvíli z testů omluvili Fernando Alonso (Ferrari), Mark Webber (Red Bull) a Kimi Räikkönen (Lotus) a místo nich týmy narychlo angažovaly jezdce ze svých juniorek, pro něž bylo toto testování původně určeno. Max Chilton (Marussia) a Paul di Resta (Force India) jako jediní aktivní piloti F1 se posadili do svých kokpitů až odpoledne a pracovali pouze pro Pirelli na vývoji nových pneumatik.
SILVERSTONE – testy, den první (středa 17. července 2013)
pořadí | jezdec | vůz | čas | ztráta | kol | km | |
1 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes MP4-28 | 1:33.602 | 0 | 0 | 100 | 589.100 |
2 | Paul di Resta | Force India-Mercedes VJM06 | 1:33.774 | +0:00.172 | +0:00.172 | 58 | 341.678 |
3 | Antonio Felix da Costa | Red Bull-Renault RB9 | 1:33.821 | +0:00.219 | +0:00.047 | 82 | 483.062 |
4 | James Calado | Force India-Mercedes VJM06 | 1:33.986 | +0:00.384 | +0:00.165 | 27 | 159.057 |
5 | Daniel Juncadella | Williams-Renault FW35 | 1:34.098 | +0:00.496 | +0:00.112 | 55 | 324.005 |
6 | Johnny Cecotto jr. | Toro Rosso-Ferrari STR8 | 1:34.193 | +0:00.591 | +0:00.095 | 75 | 441.825 |
7 | Robin Frijns | Sauber-Ferrari C32 | 1:34.236 | +0:00.634 | +0:00.043 | 72 | 424.152 |
8 | Nicolas Prost | Lotus-Renault E21 | 1:34.810 | +0:01.208 | +0:00.574 | 72 | 424.152 |
9 | Davide Rigon | Ferrari F138 | 1:34.874 | +0:01.272 | +0:00.064 | 76 | 447.716 |
10 | Alexander Rossi | Caterham-Renault CT03 | 1:35.651 | +0:02.049 | +0:00.777 | 69 | 406.479 |
11 | Tio Ellinas | Marussia-Cosworth MR02 | 1:36.676 | +0:03.074 | +0:01.025 | 36 | 212.076 |
12 | Max Chilton | Marussia-Cosworth MR02 | 1:38.347 | +0:04.745 | +0:01.671 | 27 | 159.057 |
Podmínky při testování
okruh | Silverstone Grand Prix Circuit |
délka | 5 891 m |
datum | 17. července 2013 (středa) |
podmínky | slunečno, vzduch 20-28 °C, asfalt 28-46 °C |
počet jezdců/týmů | 12/10 |
počasí | slunečno |
rekord | Valtteri Bottas, Williams-Renault FW34, 1:31,536 min (12.7.2012) |
rekord (auta 2013) | Kevin Magnussen, McLaren-Mercedes MP4-28, 1:33,602 min (17.7.2013) |