27. srpna 2013 • 19:47

Michelin má podmínky, návratu do F1 se ale nebrání

Autor: marcel gause
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Co musí Češi změnit, aby za týden uspěli a kdo si řekl o místo do Prahy?
Varaďa by nedopustil chyby, které stály Pardubice titul. Kabina má příliš velkou moc
VŠECHNA VIDEA ZDE

Francouzský výrobce pneumatik si dokáže představit svůj návrat do formule 1. Požadavkem je ale přechod na osmnáctipalcové ráfky, vyřešení smluvních podmínek nejpozději do října a nulová omezení při rozhodování o životnosti pneumatik.



„Formule 1 je plná všelijakých zvěstí,“ říká sportovní ředitel Michelinu Pascal Couasnon v reakci na avizovaný návrat francouzského výrobce pneumatik do formule 1. Jenže taky platí: Na každém šprochu pravdy trochu. Že by na těchto spekulacích mohlo něco být, nasvědčuje váhání Mezinárodní automobilové federace  FIA s podpisem smlouvy na dodávky pneumatik v roce 2014 se současným monopolním dodavatelem, italským výrobcem Pirelli. 

O tom, jak Michelin sonduje terén, svědčí například prohlášení Pascala Couasnona v rozhovoru pro francouzský ´Le Figaro´. Podle něj se pneumatiky jako nedílná součást motoristického sportu dostávají vlivem nedávných událostí do špatného světla. Kromě toho mu vadí, že: „… pneumatiky je třeba vyměnit již po několika kolech nebo dokonce jen po průjezdu několika zatáčkami. To nevrhá příznivé světlo na tak důležitý produkt automobilové průmyslu.“ 

Tady už je postoj sportovního ředitele Michelinu mnohem konkrétnější a podmiňuje aktivní účast značky ve formuli 1 nulovým omezením životnosti pneumatik. Jinými slovy. O tom, co pneumatika vydrží, nebude rozhodovat organizátor závodů, ale výrobce. Dalším z požadavků je přechod na osmnáctipalcové ráfky a vyřešení smluvních podmínek nejpozději do října. 

Ani pak ale není jisté, že Michelin opět uvidíme v závodech velkých cen. „Něco takového nelze udělat hned. Je ale také pravda, že se zúčastňujeme automobilových soutěží a vytrvalostních okruhových závodů a brzy se objevíme ve formuli E. A samozřejmě že pozorně sledujeme, co se děje ve formuli 1.“ 

Je tedy reálné, aby Michelin nahradil již v roce 2014 Pirelli nebo aby alespoň narušil jeho dominantní postavení? Na to Couasnon odpověděl: „Pochopitelně existují časové limity. Od určitého okamžiku už to není možné. Potřebovali bychom prostě čas na výrobu pneumatik. Řekněme nejpozději od konce října. Ale i tehdy už může být pozdě.“

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud