2. července 2013 • 21:14

Pirelli reaguje a mění konstrukci pneumatik

Autor: marcel gause
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Fantastický Priskeho trojzubec, nové Bazaly, nastoupí Preciado do derby?
Nahlédněte do kabiny Třince: kdo sbírá auta a kdo by mohl být ekonom. Kacetl je...
VŠECHNA VIDEA ZDE

Výrobce pneumatik Pirelli doveze již pro tento víkendu na Nürburgring nové zadní pneumatiky s kevlarovou výztuží.



Italský dodavatel pneumatik Pirelli zareagoval na problémy z poslední velké ceny v britském Silverstone jak nejrychleji mohl a již o tomto víkendu doveze na Nürburgring ke GP Německa nové zadní pneumatiky s kevlarovou výztuží, která nahradí stávající ocelovou výztuž. 

Tak rychlou odezvu na čtyři explodující levé zadní pneumatiky během jediného závodu, jak tomu bylo při GP Velké Británie, si u Pirelli mohli dovolit jen díky tomu, že v minulém roce byl kevlar standardním materiálem pneumatik a mají s jeho použitím velké zkušenosti. 

V podstatě se tedy jedná o pneumatiky se směsí pro sezónu 2013, ale s konstrukcí, jaká byla použita v sezóně 2012. Tyto pneumatiky byly nachystány již na GP Kanady, protože podobné problémy jako ve Velké Británii se objevovaly dříve v předchozích závodech letošního šampionátu. Týmy Ferrari, Lotus a Force India však byly proti, protože se domnívaly, že by změna konstrukce jejich týmy znevýhodnila. Jako důvod uváděly vliv na aerodynamiku auta. Nyní je všechno jinak. Do popředí se dostalo bezpečí jezdců a se změnou souhlasí i tři zmiňované týmy. 

Podle nejčerstvějších informací je za explozemi pneumatik v Silverstone několik příčin. Za jednu z nich je považován nízký tlak v pneumatikách, který některé týmy použily ke zlepšení jejich přilnavosti. Kromě toho si někteří jezdci prohodili pravou zadní pneumatiku za levou v případě, že použili již v trénincích nasazené pneumatiky, protože zjistili, že pravá pneumatika je méně opotřebená. Ta ale byla poničená již na jiném místě vzhledem ke specifikaci zatížení při jízdě po okruhu Silverstone. 

Jako třetí příčinu uvádějí technici Pirelli nešetrné přejíždění obrubníků především v zatáčce číslo čtyři. Pirelli proto navrhuje, aby Mezinárodní automobilová federace FIA předepsala povinně nejnižší tlak v pneumatikách. Od GP Maďarska pak budou připravený zcela nové pneumatiky, které týmy otestují v rámci Young Driver Days od 17. do 19. července na okruhu Silverstone. Ty tentokrát nebudou určeny jen mladým talentovaným jezdcům, ale komukoliv, koho přihlásí týmy k testování. Z tohoto pohledu nabývá nedávno udělený trest Mercedesu za tajný test pro Pirelli v Barceloně na významu.

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud